|
PETNAESTA NEDJELJA KROZ GODINU
Godina B
U današnjem prvom čitanju iz Knjige proroka Amosa dolazi do izražaja temeljna Božja poruka, kako Božja riječ nije 'okovana' niti je u vlasti bilo koga. Izraelsko kraljevstvo je bilo podijeljeno na Judeju i Izrael pa su tako postojala i dva svetišta; ono u Jeruzalemu za Judeju i Betel za Izrael. Prorok Amos je iz Judeje, a svoju proročku djelatnost obavlja u Izraelu i ne samo to nego govori kako će Izrael u izagnanstvo, a kralj Jeroboam će poginuti od mača. Stoga mu svećenik betelski Amasja poručuje neka bježi u zemlju Judinu i tamo neka jede kruh i tamo neka proriče. To 'jesti kruh' znači da su proroci bili plačeni za svoj rad. Amos mu odgovara: ''Nisam ja prorok niti proročki sin nego stočar i gajitelj divljih smokava. Ali Gospodin me uze od stada…'' Time mu prorok Amos obznanjuje da on nije ovisan o nikome i da ne treba ničiju plaću jer on je poljodjelac, a to što proriče to je poziv od Gospodina.
Tragom današnjeg psalma koji nas poziva: ''Da poslušam što mi to Gospodin govori;'' poslušajmo što nam Gospodin poručuje u evanđelju. Sva evanđelja u liturgiji počinju riječima: ''U ono vrijeme reče Isus svojim učenicima…'' Međutim nedjeljna nas čitanja evanđelja ne žele samo prenijeti 'u ono vrijeme', ona nam žele snagom Duha dati poruku za današnje vrijeme. Svaka krštena osoba, prema svojim mogućnostima i znanju pozvana je da naviješta radosnu vijest. Doduše, za to se traži živa vjera a ne okamina tradicijom i običajima. Evanđelist Marko ne propušta izvijestiti kako su i Isusovi učenici izgonili zloduhe poput učitelja i da je to bio sastavni dio njihova poslanja. Nama danas to istjerivanje zloduha zvuči nekako nestvarno, više mitski…. Međutim , u Sv. pismu riječ duh pokriva područje od atmosfere koja vlada među ljudima, čovjekovog raspoloženja, sinonim je za negativne i pozitivne energije na području čovjekovog zdravlja, kao i duha koji je osoba.
Dobro nam je poznata atmosfera nečistog duha među ljudima. Poremečeni međuljudski odnosi. Mržnja, zavist, zlo oko. Mnogi provode osam pa i više sati danomice u društvu gdje se ružno psuje, druge ogovara, kleveće, a da ne govorimo o raznim vidovima prostaštva i svakojakog primitivizma. U takvoj atmosferi osjeća se nečisti duh na djelu. Ali nije samo riječ o atmosferi nego i o osobnom djelovanju. Često ponavljana rečenica da je najveća pobjeda sotone upravo u tome da je ljude uvjerio da ne postoji uvijek ponovno dobiva novo značenje i težinu. Svjedoci smo tolike mržnje na Crkvu, crkvene službenike i praktične vjernike da to i ne možemo drugačije protumačiti nego kao djelo zla kao osobe. Jasno, treba odbaciti nekakva spektakularna istjerivanja zloduha na tzv. duhovnim seminarima koji se iskrenog vjernika doimlju više kao žalosna parodija na Isusovo djelovanje na tom području.
Naše poslanje također je opremljeno vlašću koju smo primili po sakramentima u smislu da rastjerujemo zlo unošenjem svjetla vjere i duha evanđelja. Dobrota i pravednost, istinoljubivost i strpljivost; način je kojim doprinosimo preobrazbi ovoga svijeta da postane kraljevstvo istine, pravednosti i mira – jednom riječju otastveno kraljevstvo Božje na zemlji. Amen.
Molitva vjernika
Duh nas je Sveti sabrao na slavlje Kristova otajstva otkupljenja. Uputimo Ocu nebeskome svoje molitve.
1. Za Crkvu po cijelom svijetu da vjerno navješta evanđelje ljubavi i mira, - Molimo te.
2. Za svetog oca, biskupe, svećenike i sav Božji narod da ti služe poslušni u Duhu, - Molimo te.
3. Za sve kršćane da ih vodi duh jedinstva i iskrene vjere, - Molimo te.
4. Za ljude svijeta da se okrenu temeljnim vrijednostima života, a odreknu zla koje ih zarobljuje, - Molimo te.
5. Za sve nas okupljene, da se čuvamo zloga duha, a prihvaćamo put evanđelja, - Molimo te.
6. Za mlade kršćane da znaju razlikovati dobro od zloga, - Molimo te.
7. Za naše pokojne, da ih primiš u svoje kraljevstvo, - Molimo te.
Primi nebeski Oče naše molitve i pomozi nam da vazda hodimo putem koji nam je pokazao tvoj Sin Isus Krist koji s tobom živi i kraljuje Bog po sve vijeke vjekova. Amen.
ŠESNAESTA KROZ GODINU
Godina B
Današnje prvo čitanje iz knjige proroka Jeremije i Markovo Evanđelje imaju zajedničku temu: pastire naroda. Stim da se u prvom čitanju govori kakav pastir ne smije biti, a u evanđelju kakav jest dobri pastir.
U vrijeme proroka Jeremije pastiri naroda – vladari, nisu se brinuli za dobro svoga naroda i tako završili u ropstvu. Prorok ih stoga prokazuje kao krivce, ali onda naviješta mesijansko vrijeme kada će se Bog sam pobrinuti za svoj narod i poslati pastira kojega će zvati; ´''Gospodin, pravda naša.''
I doista, Isus nakan odmoriti se sa svojim učenicima, vidi kako dolaze ljudi pješice iz svih gradova i sažale mu se jer bijahu kao ovce bez pastira. Dok su narodni poglavari kupovali vlast nad narodom od Rimljana Isus dijeli skrb i ljubav Očevu za svoj narod.
Vrijeme je ređenja mladomisnika za nama. Sada se redaju mlade mise. Nema ih brojčano puno. Ono što je važnije je pitanje kakvi će to biti pastiri za ovo naše nemirno i izbirljivo vrijeme? Trebati će im puno milosti i podrške Božjeg naroda. Na žalost koliki su posustali u najbolim godinama svoga svećeničkog rada, a veliku odgovornost snose upravo njihovi vjernici, jer ih nisu prihvatili kao svoje pastire, nego su im odmah počeli tražiti mane. Puno mogu vjernici učiniti za svoga svećenika ako ga prihvate kao svoga. Ako mu ponude suradnju i pomoć, onda će se i on lakše okrenuti k njima i eventualne svoje slabosti koje ima kao čovjek ne će morati skrivati niti glumiti i tako biti zaokupljen samim sobom, nego će se lakše posvetiti onima kojima je poslan i duhovno rasti i saziđivati Crkvu na obostranu radost.
U evanđelju se spominje kako Isus svoje učenike šalje na samotno mjesto da se odmore. U tome bi sigurno bio najomiljeniji poslodavac koji skrbi za svoje suradnike, a ne da ih prisiljava na rad i svetkom i petkom, a sve zahvaljujući zakonskim uredbama koje im to dopuštaju. Umjesto da toliki mladi roditelji barem u nedjelju budu uz svoju djecu i da se raduju zajedničkom odmoru, moraju biti na radnom mjestu u veletrgovinama kamo zalaze besposleni građani koji ne znaju osmisliti nedjeljni odmor drugačije nego šetati veletrgovinama i razgledavati robu koju nikada neće kupiti ili kupuju stvari koje nikada ne će trebati.
Pavao apostol u poslanici tumači Efežanima koji su bili pogani da ih je Isus po svojoj krvi, dakle svojom mukom na križu, približio Bogu. ''Doista, on je Mir naš,'' kaže Pavao. Pastir koji donosi mir. On nas pomiruje i s nama samima, da budemo u sebi sretni i blagoslovljeni jer imamo tolikog i tako dobrog Pastira. Amen.
Molitva vjernika:
Pomolimo se Bogu Ocu nebeskom koji se u Kristu pokazao kao pastir svih ljudi.
1. Učini Crkvu svoju utočištem žalosnih, tjeskobnih i onih koji su napušteni, - Molimo te.
2. Za sve one kojima si povjerio pastirsku službu, daj da ustraju u nasljedovanju nebeskog Pastira, - Molimo te,
3. Za ovaj svijet, da poraste osjećaj brige za siromašne narode koji si sami ne mogu pomoči, - Molimo te.
4. Svojom snagom i svom čvrstinom pritisni ohole i samodopadne predstavnike vlasti bogatih i močnih naroda, da uvide i isprave nepravedne političke poteze, posebno prema narodima koji trpe vlastitu ili tuđu tiraniju, - Molimo te.
5. Za sve koji su zavedeni krivim naukom odlutali od tebe, da im milosrdno oprostiš grijehe, - Molimo te.
6. Za nas ovdje sabrane, da nas po ovoj gozbi obnoviš za radosno služenje braći i sestrama, - Molimo te.
7. Za naše pokojne, da ugledaju svjtelost vječnu, - Molimo te.
Primi Gospodine ove naše molitve , a i sve one koje nosimo u našim srcima, ispuni nas milošću Duha Svetoga da na svojim životnim putevima nasljedujemo Krista, dobrog pastira, koji živi i kraljuje u vijeke vjekova. Amen.
|