Ljudi moji, je li to moguće ?!?!

06.03.2011.


Tek svaka treća nekretnina ima uredne papire, i gotovo je nevjerojatno, koliko malo ljudi vodi računa i zna, koje sve preduvjete moraju ispuniti, da bi im objekt bio legalan... tvrdi se to u članku, objavljenom u rubrici, a znate već kojoj, „O kućo mala“...

Sama činjenica postojanja nelegalnih objekata, sigurna sam da nikoga posebno ne iznenađuje, pa ni mene, ali činjenica da je omjer ovako katastrofalan, 2:1 u korist nelegalnih nekretnina, dakako, ukoliko je taj podatak točan, ipak me malo šokirala, moram priznati... pa, ljudi moji, je li to moguće, rek'o bi Mladen Delić, da je živ.

Možda trebam reći, da svrha izvlačenja ovog članka, nije u samoj njegovoj problematici, jer ja, kao laik, o tome mogu, samo površno, iznijeti neka svoja razrmišljanja, i ništa više od toga. Osim toga, navedene informacije o legalnoj prodaji nekretnina, i stanju na tržištu, o čemu još ponešto možete pročitati i ovdje, nisu uopće predmet mog sadašnjeg interesovanja, već mi je namjera samo dnevnički ih zabilježiti i sačuvati.

Pošto je to, ipak, samo novinarski uradak, nisam baš sigurna, koliko su informacije vjerodostojne, ali sam mišljenja da mogu biti nekakav vodić za početnike, i dati neke smjernice za prikupljanje potrebnih papira, a nekoga možda mogu i potaknuti da, u najmanju ruku, provjeri stanje papirologije svojih nekretnina.

VODIČ ZA LEGALNU PRODAJU NEKRETNINE

Popis potrebnih dokumenata

Za prodavatelje zemljišta
•• kopija katastarskog plana novijeg datuma
•• vlasnički list
•• obavijest o namjeni zemljišta
•• urbanističke uvjete iz kojih se vidi što je na predmetnom zemljištu dozvoljeno graditi

Za prodavatelje apartmana
•• kopija katastarskog plana novijeg datuma
•• uvjerenje o adresi i kućnom broju
•• vlasnički list
•• građevinska dozvola
•• elaborat o etažiranju
•• Uvjerenje za uporabu građevine ili Uporabna dozvola ili Završno izvješće nadzornog inženjera (ovisno o vremenu kada je zgrada sagrađena)

Za prodavatelje kuća
•• za građevine izgrađene prije 15.02.1968. potrebno je izvaditi Potvrdu iz katastarskog ureda da je građevina sagrađena prije tog datuma
•• vlasnički list

Za građevine za koje je izdana građevinska dozvola u periodu između 15.02.1968. i 19.06.1991.
•• potrebno je izvaditi Potvrdu od građevinske inspekcije da u vezi s tom građevinom nije u tijeku inspekcijski postupak
•• lokacijska dozvola
•• građevinska dozvola ili rješenje o uvjetima građenja
•• projektna dokumentacija
•• kopija katastarskog plana novijeg datuma
•• vlasnički list
•• kuća naravno treba biti izgrađena po projektu za kojeg je dobivena građevinska dozvola

Za građevine za koje je izdana građevinska dozvola u periodu između 19.06.1991. i 30.09.2007.
•• lokacijska dozvola
•• građevinska dozvola ili rješenje o uvjetima građenja
•• projektna dokumentacija
•• kopija katastarskog plana novijeg datuma
•• vlasnički list
•• Uvjerenje za uporabu

Za građevine za koje je izdana građevinska dozvola u periodu nakon 30.09.2007.
•• lokacijska dozvola
•• građevinska dozvola ili potvrda glavnog projekta
•• projektna dokumentacija
•• Uporabna dozvola ili Završno izvješće nadzornog inžinjera
•• kopija katastarskog plana novijeg datuma
•• vlasnički list

Mene je članak, prvenstveno, asocirao na problem bespravne gradnje, koja, unatoč povremenim treniranjima strogoće, i dalje cvate... to je naša realnost, koju, uostalom, generira sama država... uzmimo napr. ceste, koje se, gotovo u pravilu, grade bez prethodno riješenih imovinsko-pravnih odnosa, što zna dovesti čak i do njihovih blokada, a više graditeljskih blogova svjedoči, kako ih upravo ceste dovode u gotovo bezizlazne situacije... nedavno mi priča i kolegica, kako je, desetljećima nakon izgradnje glavne ceste (ne nekakvog puteljka!), koja im je tada presjekla zemlju na dva dijela, ona još uvijek uknjižena na taj "oduzeti" dio eek.

Jedan od razloga gradnje bez dozvola i urednih papira, iako ne i opravdanje, može biti nemogućnost sređivanja papira u nekom razumnom roku, kao što bi to eventualno mogao biti i moj slučaj, ali, sigurno postoji i veliki broj onih, koji svjesno idu u rizik, jer žele izbjeći plaćanja državi i općini. Meni, da budem iskrena, nikad nije bila u potpunosti jasna ta činjenica, da je tako puno ljudi, jer ipak se tu ne radi tek o rijetkim pojedincima, spremno toliko riskirati.

A ima ih dosta, koji su i meni u zadnjih desetak godina nebrojeno puta dobronamjerno savjetovali, kako bi oni, na mom mjestu, već odavno to obnovili, jer svi to tako rade, i kako smo blesavi što čekamo te papire... pa 'ko to još sređuje, troši na to novce, a uz to, još i beskonačno čeka lud... moji prijatelji-graditelji zasigurno da thumbup... ne baš toliko k'o ja nut, al' ima nas svakakvih, pa i ekstremnih bang... ma, htjedoh reći, nema šanse da riskiram prijavu ili rušenje, o novcima da i ne govorim, pa makar je nikad i ne ugradila... al' vidim ja tu kućicu, s urednim papirima lud... ako ništa drugo, trebalo bi već jednom prekinuti niz zujo mah...

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.