Stanley, hvala za linkove!
Slike te su me jako rastuzile! Bas steta sto mi neznamo nista sacuvati iz proslosti za buducnost, nego sve moramo unistit i zaboravit!
Ovdje u Stuttgartu gdje ja zivim imamo isto jednu staru malo koristenu prugu, koja pocinje malo iza ruba grada i ide preko 5 sela do zadnje stanice. Na toj pruzi jos dan danas postoji minimalni putnicki promet sa sinobusom, kojeg najvise koriste skolarci i studenti. Po tome se vidi da jos uvjek ta "prugica" ima svoju korist, cak i u danasnjem motoriziranom svjetu. I sta lukavi svabi rade s tom prugom jos??? Naravno, zaraduju pare s njom! Kroz cjelu godinu se organiziraju izletne voznje sa jednim starim parnim vlakom. Organiziran je klub, i oni imaju 2 ljepe parne lokomotive u izvrsnom stanju (jedna velika BR 50 1´E i jedna mala tenderka) i jedno 16 starih zelenih vagona sa otvorenom platformom (ili kako ja to uvjek zovem "balkonom"). Kad god je izletni dan, taj vlak 3 puta vozi na toj pruzi u oba pravca, i uvjek je totalno pun! Puno ljudi dode uzivat u povjesnom spekatklu. Imas svega, od staraca do male djece, kolko ih god hoces! Svi uzivaju u atmosferi, i cak se ponekad za djecu nudi i prilika, da izmedu 2 stanica mogu se voziti na parnoj lokomotivi. Tako fascinacija isto raste. Onda kad vlak stigne na taj zadnji kolodvor gdje tracnice nevode dalje, lokomotiva mora na druge tracnice i na drugi kraj vlaka, jer nema nigdje mogucnosti da se okrene, tako da natrag uvjek vuce vlak sa tenderom napred. Onda se nekad i organiziraju feste, gdje se u starom kolodvoru zadnje stanice nudi neke poslastice regije i tako dalje (naprimjer u jeseni su to bili vruci kesteni itd). Hocu samo rec kako je to ljepo, i kako se njemci snadu kako ce na ljepi nacin zaradivat pare. Onda si uvjek mislim kako smo mi glup narod. Nista neznamo sacuvat i iskoristiti! Bitno da se ukine pruga i pocupaju tracnice i gotovo je sve. A danas bi, da je pruga jos sacuvana, to bio sigurno ljepi nacin da se zarade koje pare (i nisu samo u biti pare, nego je to jednostavno ljepa atrakcija), i to bi sigurno po kojem selu dobro doslo, nema veze koliko mali taj iznos bio, ali bolje je ista nego nista. Vjerujem da i postoje jos i ljudi kojima je ta pruga malo prirasla za srce, i kojima bi bilo ljepo opet vidjeti da vlak ide kroz tak kraj, i ako je samo na par dana u godini. Sta bi nam falilo? Samo zamislite kako bi to bilo ljepo da na 10-15 dana u godini vozi jedan stari parni izletni vlak kroz taj preljepi krajolik nase Bilogore! Siguran sam da bi se moglo naci nekih 5-6 starih vagona (ili uzet one koji su sad u Velikom Grdevcu izlozeni) i usposobit jednu od tih 1´C 1´ lokomotiva (ona sto stoji u Bjelovaru ili ona sto stoju u Velikom Grdevcu) u vozno stanje, koje bi onda vukle taj vlakic kroz taj romanticni krajolik. To bi isto bilo super za seoski turizam i da se uopce malo nesto pokrene u tom kraju, koji je nazalost u zadnjih 30 godina puno propao. Ali mi smo stavrno glupi. Boli me srce kad god dodem u moju Bilogoru, i onda vidim neke tuzne ostatke te linije. Pogotovo sam se cudio da je neko (neznam ko i zasto) nedavno (mozda pred 4 ili 5 godina) srusio stanicu u Pavlovac-Drazici. Znao sam par puta sa mojom babom na biciklinu otici iz Orlovca preko Drazice i Pavlovca za Veliki Grdevac u posjetu jednoj seki od babe, i kad sam prvi put 1997 godine napravio taj izlet, stanica je jos bila komplet. Kad sam pred par godina prosao sa biciklinom i svratio u sumu da vidim stanicu, bila je skoro totalno srusena. Stvarno sam se zacudio!
O podacima: znaci pruga je tek 1968 ukinuta? To mi je novo. Ja sam se dosad uvjek oslanjao na informacije, koje su mi mama, ujak, baba i prambaba ispricale. Svi su rekli da je 63ce ukinuta linija, al dobro, mozda su se malo zeznule.
Fobos, napisao si ovo:
"Tako je ogranak Garešnica-Banova Jaruga, kao vapaj za životom željeznice u tim krajevima, bio izgrađen tek krajem šezdesetih i upotrebljavan sve do 1994, petnaestak godina nakon ukidanja relacije Bjelovar-Garešnica"
1994-15 je 1979. Svi ali kazu da je linija ukinuta 1968. Ili sam ja krivo shvatio pa je samo putnicki promet ukinut 68me godine, a teretni jos trajao do 79e??
Onda imam jedno pitanje o tome sta je STIB napisao na kraju svojih slika:
"Kolodvor/rasputnicu Pavlovac-Dražica već su pokazale u svom putopisu naše bjelovarske kolege."
Jel su te slike isto tu u forumu??? Rado bi ih vidio ako je moguce...(najbolje bi naravno bile slike iz "zivog" doba! Sve bi dao da vidim neku sliku s vlakom u Velikom Grdevcu, Pavlovac-Drazici ili Bulincu, jer su to najblize stanice od Orlovca...)
Evo jos par pitanja:
1. Koje godine su poceli sinobusi voziti tom prugom?
Moja mama je rodena 1952 godine u Orlovcu, i ona mi kaze da se jos vrlo dobro sjeca zvuka parne lokomotive, koji se je cak mogao cuti u Orlovcu kad bi vjetar puhao iz Drazice prema Orlovcu...
2. Sta je bio razlog za izgradnju te pruge? Vise teret i poljopriredni proizvodi ili bas putnici?
3. Jel su na toj pruzi vlakovi vozili kao cisti putnicki i teretni vlakovi, ili su isto vozili kao mjesani vlakovi sa putnickim i teretnim vagonima u jednom vlaku?
4. Jel su ikad postojali direktni vlakovi Bjelovar-Daruvar ili cak Zagreb-Daruvar koji su vozili tom prugom?
Znam, imam puno pitanja, ali bilo bi super ako neko od vas ima te informacije.