| < | listopad, 2010 | |||||
| P | U | S | Č | P | S | N |
| 1 | 2 | 3 | ||||
| 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
| 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
| 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
| 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
|
VAZAM: Vazmeno bdijenje u svetoj noći Hvaljen Isus i Marija! Draga braćo i sestre! Sva se zgrada našeg nadnaravnoga, božanskoga života temelji i diže na naravnom redu koji je ustanovljen stvaranjem. Liturgijska vizija o šestodnevnom stvaranju svega vidljivoga na svijetu vodi na pozornicu svijeta kralja svih stvorova, čovjeka, da štuje svoga Stvoritelja. Pogotovu kad je to Božja Riječ, koja je sve stvorila, svojim utjelovljenjem i otkupljenjem sve spasila i posvetila. Novi je Adam – Isus Krist – sve zlo popravio što nam ga je namro stari Adam. Tako smo u Kristu, našem Vazmu, postali zaista nova stvorenja. ![]() Abraham je bio spreman žrtvovati svoga jedinca iz ljubavi prema Bogu. Otac je nebeski zaista žrtvovao svoga Jedinorođenca iz ljubavi prema nama. On ga je opet oživio i proslavio, a po njemu još udijelio milost posinjenja ljudima po svoj zemlji. Mi smo Božji posinci na koje neprestano silaze obećani Božji darovi dok s Kristom zdesna Ocu ne zaslužimo vječno blaženstvo. Poslije blagovanja vazmenog janjeta Izraelci su pod Mojsijem prešli Crveno more i oslobodili se egipatskog robovanja. Krist je krštenjem vode i svoga Duha nas izveo iz ropstva grijeha i riješio nas okova vječne smrti. Tako voda krštenja daje svima nama novo srce i Božjega Duha koji nas vodi putem spasenja. U Kristovoj Crkvi svi mi uživamo slobodu djece Božje kao pripadnici svih naroda, rasa i vremenâ. Ovdje smo svi putnici. Po vjeri smo na sigurnu putu koji vodi u nebesku domovinu. Isus je na križu zaslužio svima nama sve milosti koje su nam potrebne za spasenje. U pustinji ovozemaljskog života mi žeđamo za vodom milosti i spasenja, gladni smo kruha života. Posvećeni kruh i vino na oltaru hrani i napaja one koji ostavljaju svoje grešne putove i traže Gospodina koji nam je blizu. Njegova Riječ u nama sve više i više razvija Božji život koji donosi mnogo dobrih plodova za vječnost. Tim se putem ide k sjaju Gospodnjem. Blago nama jer nam je otkriveno ono što je Bogu po volji! Pjevanjem »Slave« i uskrsnom zvonjavom stvara se konačno raspoloženje kojim doživljavamo Kristovo i svoje uskrsnuće. Apostol Pavao koji je u sebi doživio taj potpuni preporod u Kristu je to na divan način opisao. On je obraćenjem po susretu s Kristom i krštenjem postao sasvim novi čovjek. On je svu kršćansku stvarnost sažeo u izraz da smo kršteni. Stoga smo krštenjem utopljeni u Krista i u njegovu smrt. Kao što za lađu koja se porine u more, velimo da je krštena, tako i nas krštenje utapa u Kristovu smrt. Dakako, cilj nije smrt nego život kao što je i Isus umro da uskrsne na novi život te da više ne umre. I mi iz vode krštenja odmah izronimo i ostavivši staroga čovjeka grijeha u grobu postajemo nova stvorenja i hodimo u novosti života. Srasli s Kristom primamo njegov život i od njega živimo. Radi se zaista o novosti života poput novog života stabla sada u proljeće. »Svaka stabljika poslije zimske smrti očekuje proljetno uskrsnuće. Ako smo i mi u zimi ovoga vijeka i sadašnjeg života srasli s Kristovom smrti, onda ćemo u buduće proljeće iz tog korijena (Krista) donijeti plodove pravednosti (svetosti).« (Origen) Iz zbilje da smo srasli s Kristom, s njegovom smrti i s njegovim uskrsnućem mi smo u svemu ovisni o Kristu s kojim smo raspeti, s kojim umrijesmo i s kojim ćemo zajedno živjeti. Isus je raspet zbog naših grijeha i prema tome je jasno da se s njim mora raspeti naš stari čovjek i, što je isto, naše grešno tijelo. Samo na taj način možemo opravdati se i osloboditi grijeha i zajedno s Kristom živjeti Bogu. Da uvidimo što znači Kristov i naš život s njime, još jednom se podsjetimo koliko nas je jučer kosnula Isusova smrt na križu. Isus sada po uskrsnuću nije sam živ nego živ zauvijek, tako da više ne može umrijeti, a s njime ćemo i mi živjeti ovdje i u vječnosti. Kako da s »Aleluja« ne kličemo: »Ne umrijeti neću, nego živjeti, i kazivati ću djela Gospodnja!«. Anđelova riječ upućena ženama na Isusovu praznu grobu: »Zašto tražite živoga među mrtvima?« ulijeva veliko ohrabrenje i nama kršćanima u svakidašnjim nevoljama našega ovozemaljskog života. Svojom smrću Isus je pobijedio smrt i svojim uskrsnućem iz carstva mrtvih prešao je u život koji nema više svršetka. Trijumf je potpun jer je Gospodin uskrsnuo ne zbog sebe nego zbog nas ljudi (sv. Ambrozije). Budući da je Isus uskrsnuo, vjerujemo i znamo da ćemo i mi uskrsnuti. Naša je Glava – Krist – oživio, a On će isto to omogućiti i svim svojim udovima, odnosno nama svojim vjernicima. Čeka nas ista baština kao i njega pa u tom smislu možemo uzeti Isusove riječi ženama: »Idite i javite mojoj braći« (Mt 28, 10) kao utjehu i ohrabrenje svima nama. Kad je Isus na zadnjoj Večeri apostolima saopćio sve što je čuo od Oca, nazvao ih je prijateljima (usp. Iv 15,15). Sada nam je strašnom borbom i silnom pobjedom osigurao vječni život zajedno sa sobom, pa smo mu zaista braća. Kristovom smrću na križu pobijeđena je naša smrt i Sotona začetnik i gospodar smrti, a njegovim uskrsnućem su nam otvorena vrata vječnoga života. Zato koliko se veselimo Isusovu uskrsnuću toliko i svojemu. A i obratno, koliko vjerujemo u svoje uskrsnuće i neprestano na nj računamo toliko ćemo danas klicati i uskrslom Pobjedniku nad Sotonom i smrću. Ako i kada, Kristovo uskrsno raspoloženje treba da danas prijeđe na nas i da nama posve ovlada. Aleluja! Ovo je dan što ga učini Gospodin: kličimo i radujmo se u njemu! Aleluja! Hvaljen Isus i Marija! Čitanja: 1) Post 1,1 - 2,2 2) Post 22,1-8 3) Izl 15,1-15 4) Iz 54,5-14 5) Iz 55,1-11 6) Bar 3,9,15,32 – 4,4 7) Ez 36,13-28 Rim 6,3-11 Ps 117,1-2, 16-17, 22-23 Evanđelje: A = Mt 28,1-10 B = Mk 16,1-10 C = Lk 24,1-12 |