Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


google-site-verification: google5307c860f32e51bd.html


besplatni upit na
e- mail:
ridddert@gmail.com



BROJAČ POSJETA
Symptoma

IUS BLOGER-PRAVNA POMOĆ-BESPLATNI PRAVNI SAVJETI
22.02.2019., petak
Razvod braka s međunarodnim elementom

Drzavljanka sam RH u braku s turskim drzavljaninom,imamo dvoje djece (3 i 6 godina).Brak je sklopljen u Hrvatskoj gdje smo zivljeli do zadnjih godinu dana.Sad živimo u Turskoj gdje sam ja na privremenom boravku.Djeca su rođena u Hrvatskoj,imaju dvojno državljanstvo.Suprug je stekao Hrvatsko drzavljanstvo.Naime zbog trajnog narušenja odnosa u braku,neslaganja i omalovažavanja mene kao supruge i majke (nastoji me se prikazati kao nesposobnu) želim pokrenuti razvod braka.Suprug je za rastavu ali mi ne želi dati djecu.Mogu se ja vratiti u Hrvatsku sama.Osoba je s kojom se nemoguce dogovoriti.Koja su moja prava?kako i kome podnijeti zahtjev za razvod?Da li ja mogu s djecom zivljeti u Hrvatskoj gdje bi i suprug mogao raditi?Kako se dogovoriti o skrbnistvu s nekim s kim ni ne moze pricati? Kako uopce otici a povesti djecu?Ne mislim ih oteti ali zelim da odrastaju uz majku,otac bi mogao vidati djecu kad god zeli.Koji su moji slijedeci koraci?Kome se ovdje obratiti za pomoc?Konzulat je blizu ambasada nije
Slijedom vašeg upita-evo vam zakonski tekst-obratite se konzulatu.
Izvadak iz Zakona o rješavanju sukoba zakona s propisima drugih zemalja u određenim odnosima
NN 53/91, 88/01


Članak 61.
Nadležnost suda Republike Hrvatske postoji u sporovima radi utvrđivanja postojanja ili nepostojanja braka, poništaja braka ili razvoda braka (bračni sporovi) i kad tuženik nema prebivalište u Republici Hrvatskoj:
1) ako su oba bračna druga državljani Republike Hrvatske, bez obzira na to gdje imaju prebivalište, ili
2) ako je tužitelj državljanin Republike Hrvatske i ima prebivalište u Republici Hrvatskoj, ili
3) ako su bračni drugovi imali svoje posljednje prebivalište u Republici Hrvatskoj, a tužitelj u vrijeme podnošenja tužbe ima prebivalište ili boravište u Republici Hrvatskoj.
Ako je tuženi bračni drug državljanin Republike Hrvatske i ima prebivalište u Republici Hrvatskoj, nadležnost suda Republike Hrvatske je isključiva.

Članak 66.
Nadležnost suda Republike Hrvatske postoji u sporovima o čuvanju, podizanju i odgoju djece koja su pod roditeljskim staranjem i kad tuženik nema prebivalište u Republici Hrvatskoj, ako su oba roditelja državljani Republike Hrvatske.
Ako su tuženik i dijete državljani Republike Hrvatske i ako oboje imaju prebivalište u Republici Hrvatskoj, nadležnost suda Republike Hrvatske je isključiva.
Odredbe st. 1, i 2. ovog članaka te odredbe članaka 46. ovog zakona odgovarajuće se primjenjuju i na određivanje nadležnosti drugih organa Republike Hrvatske kad odlučuju o čuvanju, podizanju i odgoju djece pod roditeljskim staranjem.


Oznake: brak


- 21:45 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.