Eureka

srijeda, 26.07.2006.

BLAGOSTANJE I NEDAĆE

Riječi Agura, sina Jakeova, iz Mase; proročanstvo
njegovo za Itiela, za Itiela i Ukala.Da, preglup sam da bih bio čovjek
i nemam razbora čovječjeg.Ne stekoh mudrosti
i ne poznajem znanosti svetih!Tko uzađe na nebo i siđe?
Tko uhvati vjetar u šake svoje?
Tko sabra vode u plašt svoj?
Tko postavi krajeve zemaljske?
Kako se zove i kako mu se zove sin?
Znaš li?Svaka je Božja riječ prokušana,
štit onima koji se u nj uzdaju.Ne dodaji ništa njegovim riječima,
da te ne prekori
i ne smatra lažljivim.Za dvoje te molim,
ne uskrati mi, dok ne umrem:udalji od mene licemjernu i lažnu
riječ;
ne daj mi siromaštva ni
bogatstva:
hrani me kruhom mojim
dostatnim;inače bih, presitivši se,
zatajio tebe
i rekao: "Tko je Jahve?"
Ili bih, osiromašivši, krao
i oskvrnio ime Boga svojega.
Izr 30, 1-9


Blagostanje i nedaće jednako snažno uništavaju čovjeka. Izuzetne sposobnosti u životu mogu biti pogubne jer se osoba koja posjeduje sva obilja može suočiti s istim tegobama kao i ona koja nama gotovo ništa.
Agur, pisac tridesetog poglavlja Izreka sigurno je osjetio tu opasnost kad je molio: “Udalji od mene licemjernu i lažljivu riječ; ne daj mi siromaštva ni bogastva: hrani me kruhom mojim dostatnim; inače, presitivši se, zatajio bih Tebe i rekao: Tko je Jahve? Ili bih, osiromašivši, krao i oskvrnio ime Boga svojega.(Izr 30, 8-9)
Slična poruka nalazi se i u ovoj predivnoj pjesmi:
Ispiši svoje blagoslovljeno Ime,
o Gospodine, na moje srce,
da ondje ostane trajno uklesano
pa me neće ni bogastvo, ni siromaštvo
odvojiti od Tvoje ljubavi.

U tridesetom poglavlju Izreka glavna poruka je usmjerena na okolnosti, dok ova pjesma svoju poruku usredotočuje na naše srce. Možda bismo trebeli moliti da nas Bog zaštiti u svi područjima našega života.
Većina naših potreba trebala bi biti vezana uz ono što je najpotrebnije u životu. Umjesto da stalno molimo za nešto više i obilnije, morali bismo moliti uravnoteženu molitvu koja je zapisana u tridesetom poglavlju Izreka.
Kad pozovemo Gospodina da na nama udari pečat svojeg vlasništva,prihvaćamo Njegovu skrb za sve naše potrebe.

Zadovoljstvo je shvatiti da mi je Bog dao sve što mi treba.

- 11:13 - Komentari (1) - Isprintaj - #