Dajemo ti hvalu


Hvaljen Isus i Marija.
Današnja misna čitanja su :

Prvo čitanje: (Dj 4,8-12)

Nema ni u kome drugom spasenja.

Čitanje Djela apostolskih

U one dane: Reče Petar pun Duha Svetoga: "Glavari narodni i starješine! Zar mi danas odgovaramo zbog dobra djela učinjena bolesnu čovjeku? Po kome je ovaj spašen? Neka bude znano svima vama i svemu narodu Izraelovu: po imenu Isusa Krista Nazarećanina, kojega ste vi raspeli, a kojega Bog uskrisi od mrtvih! Po njemu ovaj stoji pred vama zdrav! On je onaj kamen koji vi graditelji odbaciste, ali koji postade kamen zaglavni. I nema ni u kome drugom spasenja. Nema uistinu pod nebom drugoga imena dana ljudima po kojemu se možemo spasiti."

Riječ je Gospodnja.

Pripjevni psalam: (Ps 118,1.8-9.21-23.26.28-29)

Otpjev: Kamen koji odbaciše graditelji postade kamen zaglavni.

Zahvaljujte Jahvi jer je dobar,
jer je vječna ljubav njegova!
Bolje se Gospodinu uteći
nego se uzdat u čovjeka.
Bolje se Gospodinu uteći
nego se uzdat u mogućnike.

Zahvalit ću ti što si me uslišio
i moj postao spasitelj.
Kamen što ga odbaciše graditelji
postade kamen zaglavni.
Jahvino je to djelo:
kakvo čudo u očima našim!

Blagoslovljen koji dolazi u imenu Jahvinu!
Blagoslivljamo vas iz doma Jahvina!
Ti si Bog moj - tebi zahvaljujem:
Bože moj, tebe ja uzvisujem.
Zahvaljujte Jahvi jer je dobar,
jer je vječna ljubav njegova!

Drugo čitanje: (1Iv 3,1-2)

Vidjet ćemo Boga kao što jest.

Čitanje Prve poslanice svetoga Ivana apostola

Ljubljeni: Gledajte koliku nam je ljubav darovao Otac: djeca se Božja zovemo, i jesmo. A svijet nas ne poznaje zato što ne poznaje njega. Ljubljeni, sad smo djeca Božja i još se ne očitova što ćemo biti. Znamo: kad se očituje, bit ćemo njemu slični, jer vidjet ćemo ga kao što jest.

Riječ je Gospodnja.

Evanđelje: (Iv 10,11-18)

Pastir dobri život svoj polaže za ovce.

Čitanje svetog Evanđelja po Ivanu.

U ono vrijeme: Reče Isus: "Ja sam pastir dobri. Pastir dobri život svoj polaže za ovce. Najamnik - koji nije pastir i nije vlasnik ovaca - kad vidi vuka gdje dolazi, ostavlja ovce i bježi, a vuk ih grabi i razgoni: najamnik je i nije mu do ovaca. Ja sam pastir dobri i poznajem svoje i mene poznaju moje, kao što mene poznaje Otac i ja poznajem Oca i život svoj polažem za ovce. Imam i drugih ovaca, koje nisu iz ovog ovčinjaka. I njih treba da dovedem i glas će moj čuti i bit će jedno stado, jedan pastir. Zbog toga me i ljubi Otac što polažem život svoj da ga opet uzmem. Nitko mi ga ne oduzima, nego ja ga sam od sebe polažem. Vlast imam položiti ga, vlast imam opet uzeti ga. Tu zapovijed primih od Oca svoga."

Riječ je Gospodnja.



Na četvrtu uskrsnu nedjelju kroz sve tri liturgijske godine imamo odlomke iz Iv 10. To je Isusov govor u Jeruzalemu o blagdanu Sjenica, smješten neposredno nakon ozdravljenja slijepca od rođenja. Tom zgodom Isus je kritizirao ondašnje vjerske poglavare kao najamnike zato što su se morali najprije dodvoriti rimskoj poganskoj vlasti da bi bili potvrđeni u službi velikih svećenika. Kad se u tom povijesnom kontekstu predstavio kao pastir dobri ; koji daje život za ovce i za kojim ovce rado idu, Isus je najavio da uprisutnjuje Božju brigu za ljude te izrazio nadu da će se ljudi odazvati njegovu pokretu sveopćeg okupljanja raspršene djece Božje.

U dijelu govora koji imamo za evanđelje današnje nedjelje Isus naglašava razliku između najamnika koji bježe kad vuk dođe i sebe kao dobrog pastira koji se osjeća ljubljenim od Oca i zato želi biti dobri pastir koji polaže život za ovce. On najavljuje da ima "i drugih ovaca koje nisu od ovog ovčinjaka". Za četvrtog evanđelistu ovo je najava misionarskog djelovanja Crkve koja se ne smije zadovoljiti ostajanjem unutar Isusove povijesne domovine i pripadnicima koji bi bili samo Židovi kao sunarodnjaci Isusa i Dvanaestorice. Da bi se nastavio kroz povijest Isusov sveopći pokret okupljanja raspršene djece Božje (usp. Iv 11, 52), Isus treba suradnike.

Na to nas podsjećaju pape posljednjih decenija kad katolicima predlažu da četvrtu uskrsnu nedjelju slavimo kao Međunarodni dan duhovnih zvanja. To je prvenstveno dan molitve za one koji su to zvanje odabrali, koji se za nj spremaju i koje Bog zove. Svi su oni u Crkvi i svijetu nastavljači službe Isusa dobrog pastira. Svjedoci su proegzistentnog Krista, kako voli reći današnja kristologija. Krist je prije svoje smrti i uskrsnuća sav postojao za druge. U svom proslavljenom stanju on nastavlja egzistirati za druge. On treba muškarce i žene koji iz vjerskih razloga prihvaćaju celibat, poput njega neoženjenog radi kraljevstva nebeskog, da bi mogli izravnije živjeti za ljudsku braću i sestre.

Ove nedjelje uskrslog Krista prepoznajemo i sa zahvalnošću ga prihvaćamo kao dobrog pastira. Molimo ga za svećenike, redovnice i redovnike koji u današnjim prilikama na svoj način nastavljaju službu Isusa dobrog pastira. Da u svojoj službi ustraju i da se odazovu oni koje Bog zove.





Odgovaramo zbog dobra djela učinjena bolesnom čovjeku (Dj 4, 8-12)

Ovaj odlomak govor je Petra pred Velikim vijećem u Jeruzalemu nakon hapšenja radi ozdravljenja hromog pred hramskim vratima i govora koji je održao začuđenim promatračima. U odlomku koji prethodi našem današnjem suci su Petru i Ivanu postavili pitanje: "Kojom snagom ili po kojem imenu vi to učiniste?" Petrov govor je apologetski, jer se u njemu brani, ali je u njemu prisutna i misionarska nakana: Petar se tako brani da suce uvjerava u ispravnost Isusova pokreta.

Luka napominje da je Petar pri govoru bio "pun Duha Svetoga". To je ostvarenje obećanja iz Lk 12, 11-12 gdje Isus svojim budućim svjedocima obećava da ne budu unaprijed zabrinuti kako će govoriti kad budu dovedeni "pred sinagoge i poglavarstva i vlasti" - to jest židovske i poganske sudove. Duh Sveti nadahnjivat će ih što treba reći. Jer svjedoči za uskrslog Krista, Petar je ojačan i prosvijetljen Duhom Svetim. Počinje prigovorom: "Zar mi danas odgovaramo zbog dobra djela učinjena bolesnom čovjeku?" (r. 9). Suci ne niječu da je Petar ozdravio hromog od rođenja, ali traže tumačenje: u čije ime je to učinjeno, jer oni ne priznaju da je Isus proslavljen i da djeluje u svojim svjedocima. Mjesto da budu radosni što je ozdravljen jedan bolesnik, suci osporavaju snagu onoga po kome je on ozdravljen. Petar ukazuje na ljudsku i vjerničku nedosljednost takvog procesa. U Petrovu pitanju: "Po kome je ovaj spašen", spasenje se odnosi na ozdravljenje. To se dogodilo snagom Isusa Krista koga su židovski vjerski poglavari dali razapeti a Bog ga je uskrisio od mrtvih. U r. 11 Petar citira Ps 118,22 koji je radosna pjesma zahvale za blagdan Sjenica. Promatrajući svoju povijest i raspršenost među moćne poganske narode, Židovi su bili svjesni da svoj opstanak zahvaljuju Bogu savezniku:
Kamen što ga odbaciše graditelji
postade kamen zaglavni.
Jahvino je to djelo:
kakvo čudo u očima našim!

Isus je ovaj psalam morao često moliti u vrijeme svojih hodočašća u Jeruzalem u toku djetinjstva, mladosti i mesijanskog djelovanja. Kad je uvidio da ga čeka nasilna smrt, pomoću ovog psalma ju je osmislio samome sebi i svojim protivnicima. To vidimo iz parabole o vinogradarima ubojicama koju donose Matej, Marko i Luka. Kao što su pobožni Židovi priznavali svoju malobrojnost i neznatnost u usporedbi s moćnim narodima, ali i vjeru da su radi objave kamen zaglavni kojim se Bog služi u vođenju svijeta, tako je i Isus priznavao. Unatoč nasilnoj smrti, on će postati kamen zaglavni obnovljene zgrade ljudskog roda. Tim psalmom tumačili su apostoli Židovima paradoks Isusove smrti i dokazivali da je on upravo zato Mesija.
Zato Petar u današnjem govoru zanosno ističe da nema nikakvog drugog imena po kojem se možemo spasiti osim imena Isusova. Proslavljenost Isusa Petru je poticaj na svjedočko djelovanje u ime Isusa. On vjeruje da se ljudi jedino po Isusu spašavaju u zemaljskoj egzistenciji ali i za vječnost. Zato u ime Isusovo propovijeda i ozdravlja. Petar ovdje nastavlja službu Isusa dobrog pastira.





Djeca se Božja zovemo i jesmo (1 Iv 3, 1-2)

Sveti pisac podsjeća povijesne čitaoce i nas danas na ljubav koju nam Bog poklanja zato što nas čini svojom djecom. Ivan ovdje upotrebljava izraz koji obuhvaća muškarce i žene - tekna, djeca u smislu sinovi i kćeri, dok Pavao govori samo o "sinovima Božjim", ali misli i na kćeri. Mi se "zovemo djeca Božja, i jesmo". Kršćani sebi pripisuju to dostojanstvo i sveti ih pisac uvjerava da je ono zbilja. Ljudi s grčkom kulturom u ono doba željeli su stupiti u ozračje božanstva, postati divinizirani, pobožanstvenjeni. Ta čežnja grčkog duha ispunjena je u vjerničkom pristajanju uz Isusa.

Ovo dostojanstvo djece Božje još nije konačno, dok smo u zemaljskom proputovanju. O eshatonu će se ono vidljivo očitovati i postat će neizgubivo. Tada ćemo postići punu sličnost s Bogom i gledati ga kakav jest, dok ga sada gledamo očima vjere, "kroz zrcalo, u zagonetki", rekao bi Pavao (1 Kor 13, 12).

Ljubav Božja prema nama, očitovana u podizanju krštenika na dostojanstvo Božje djece, uključuje u sebi slijedeće elemente:
- kršćani ne pripadaju svijetu koji nije prihvatio Isusa (Iv 15, 18-19; 17, 14-18);
- kršćani se trude da žive sveto kao što je Krist živio (Iv 17, 17-19);
- nadaju se većem spasenju u budućnosti (Iv 17, 24).

Na to misli sveti pisac u današnjem odlomku kad kaže da nas svijet ne poznaje zato što ne poznaje Boga a time ni Krista kojega Bog šalje. Tko proživljava u svijetu istu sudbinu kao i Isus, može se nadati punom očitovanju dostojanstva djece Božje.





Imam i drugih ovaca (Iv 10, 11-18)

Povijesna pretpostavka Isusovu govoru o dobrom pastiru u Jeruzalemu jesu činjenice da su u vrijeme nametanja grčke vjere i kulture pod sirskim vladarima židovski veliki svećenici za novac dobivali potvrdu svoje službe, a za uzvrat su u narodu provodili politiku poganskih vladara (god. 198-142. pr. Kr.). Čak i kraljevi iz makabejske loze (god. 142-63. pr. Kr.), koji jesu bili iz svećeničke loze, silom su prisvojili velikosvećeničku službu i okrutno vješali protivnike. Kad su god. 63. Rimljani osvojili Jeruzalem i tamošnjeg vladara učinili svojim vazalom, veliki svećenici morali su od Rima tražiti potvrdu za svoju službu. U vrijeme Isusova života i djelovanja dvije svećeničke obitelji prigrabile su velikosvećeničku službu te se na njoj smjenjivale.

Na temelju takve povijesne pozadine, Isus i njegovi povijesni slušatelji znali su što se misli pod pojmom najamnika koji bježi od ovaca kad dođe vuk i kojemu nije stalo do ovaca. Za razliku od takvih vršilaca predstojničke službe u zajednici vjernika, Isus se predstavlja kao pastir dobri koji polaže život za ovce, pozna ovce i one poznaju njega. Poslije ovakve kritike vjerskih poglavara Isus je znao da ga čeka nasilna smrt. Zato je izjavio: "Kao što mene poznaje Otac i ja poznajem Oca i život svoj polažem za ovce" (r. 15). Međusobno poznavanje dobrog pastira i ovaca odraz je poznavanja Oca i Sina: budući da Otac u najdubljem smislu poznaje Isusa, u čemu je uključena Očeva ljubav, može i Isus poznavati ovce te za njih davati svoj život. Sin ima jedinstveni udio na Očevoj naravi i to ga iznutra osposobljava za izvršenje Očeva plana o spasenju svih ljudi. U r. 17 Isus ističe kako ga Otac ljubi upravo zato što slobodno polaže život za svoje ovce. Upravo zato što je svjestan Očeve ljubavi prema sebi, Isus može ljubiti ljude i predati se u smrt za njih. U r. 18 Isus naglašava osobnu inicijativu u hodu u smrt: "Nitko mi ga ne oduzima, nego ja ga sam od sebe polažem. Vlast imam položiti ga, vlast imam opet uzeti ga. Tu zapovijed primih od Oca svoga." Uprisutnjujući dobrotu Očevu , prema svima ljudima morao se zamjeriti grešnim pasti, rima svoga naroda. On nastavlja svoje poslanje onako kako Otac traži i to će ga dovesti u nasilnu smrt.

Za nedjelju duhovnih zvanja važan je r. 16 današnjeg odlomka u kojem Isus kaže da ima i drugih ovaca koje nisu iz ovog ovčinjaka: "I njih treba da dovedem i glas će moj čuti i bit će jedno stado, jedan pastir!" U Ivanovu evanđelju prikazan je Isusov dvodnevni boravak među Samarijancima koji su ga primili s poštovanjem i priznali ga za Spasitelja svijeta (Iv 4, 40-42). Ivan također bilježi kako su Židovi Jeruzalema Isusovu izreku o odlasku razumjeli kao nakanu da pode "raseljenima među Grke, naučavati Grke" (7, 35). Pod kraj Isusova mesijanskog djelovanja, za vrijeme posljednje Pashe, neki Grci su pristupili Isusu a on im se predstavio kao pšenično zrno koje treba umrijeti da bi donijelo novi rod (12, 20-22). Zato ova izreka u govoru o dobrom pastiru najprije odražava Isusovu svijest da među raspršenu djecu Božju spadaju ne samo Židovi domovine i raseljeništva nego i strani narodi. On u toku svoga povijesnog djelovanja nije odlazio među pogane na duže propovijedanje, ali je Dvanaestorici iza uskrsnuća dao nalog da idu u sve narode u njegovo ime. Isus preko svojih propovjednika i svjedoka želi biti sveopći dobri pastir.

U vremenu kad je Ivan pisao za kršćane male Azije, izreka o drugim ovcama mogla se odnositi i na kršćane drugih crkvenih zajednica. Iz ukazanja uskrslog Isusa Petru na jezeru razvidno je da je Ivanova Crkva znala za kršćane Petrove zajednice (21, 15-19). Ivanovski kršćani znali su da izvršavaju Isusovu volju o Crkvi ako misionarski djeluju, jer je Isus na posljednjoj večeri molio "za one koji će vjerovati na njihovu riječ u mene: da svi budu jedno" (17, 20). Vjerovali su također da na Isusovu volju o Crkvi spada prihvaćanje pastira u vlastitoj zajednici i povezanost s drugim zajednicama preko pastira.

Izreka "imam i drugih ovaca" u današnjoj liturgiji podsjeća nas da Crkva treba muškarce i žene koji prihvaćaju duhovno zvanje kako bi nastavljali službu Isusa dobrog pastira. Molimo danas za one koji su to zvanje prihvatili da u njemu radosno i vjerno ustraju. Također za one koji se spremaju i koje Bog zove preko roditelja i župskih zajednica. Da u svom spremanju i odlučivanju budu velikodušni.


KATOLICI NA NETU

Ovaj tjedan Katolička Crkva slavi :
04.05.-sv. Florijan Austrijski;
05.05.-sv. Anđelko Jeruzalemski
06.05.-sv. Benedikta Rimska
07.05.-sv. Dujam; (Duje, Duško)
08.05.-Marija Posrednica
09.05.-sv. Beato; (Blaženko)
10.05.-5.USKRSNA NEDJELJA -Gospa Trsatska

Laku noc,neka andjeli budu s vama i svima uspješan radni tjedan.


03.05.2009. | 23:45 | 1 K | P | # | ^

<< Arhiva >>


< svibanj, 2009 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv



da ili ne?


Isuse,samo za Tebe!

Volimo ISUSA JER ON JE DOBAR!!!!


Image Hosted by ImageShack.us



''Blago onima koji vjeruju,a ne vide''-rekao je Isus malovjernima

myspace




Free Web Site Counter
Ovoliko Vas je bilo


Svi moji prijatelji....

Thomy
prvi blog kojeg sam počela čitati,zaista je prekrasan i odmah mi se svidio...
Tebe tražim
jedan od najljepših blogova,uvjerite se i sami zašto
HRVATSKA FRANJEVAČKA PROVINCIJA
o franjevcima
HRVATSKI KATOLIČKI RADIO
katolički radio
fra.Samuel
blog jednog franjevca,zaista prekrasno
fra.Josip
još jedan blog jednog franjevca
Obraćena
blog obraćene cure
SPASI NAS
jedan lijep blog kojeg vodi jedan dečko
LJUBAV BOŽJA
prekrasan blog
Zar si pozvao mene
prekrasan blog,s puno ljubavi i truda rađen

















Da to sam JA!

Hej svima :)
Nakon 4 godine vratila sam se :)
Ime mi je Mateja ;)
22 su mi godine. , a na svijet sam stigla 18.11.1990. (da stara sam ;) )
Sad sam studentica sestrinstva ( znači studiram za višu medicinsku sestru).
Pa u ovo kratko vrijeme dogodilo mi se puno toga, ali ono najvažnije od svega
ja sam i dalje ostala čvrsta u svojoj vjeri.
Dogodilo se puuuno loših i ružnih stvari, ali o tome ćemo polako :)
I dalje sam aktivna u crkvi, čak aktivnija nego ranije, čitam misna čitanja,
pjevam, molim krunicu :)
Vesela sam i zvrkasta..
A koga što zanima nek me pita stojim na raspolaganju ;)


Molitva sv.Franje Asiškog
Neka žarka i slatka ljubav
prema tvojoj ljubavi,Gospodine,očisti
um moj od svega što je pod nebom da mognem
umrijeti iz ljubavi prema tvojoj ljubavi
jer si se ti udostojao umrijeti iz ljubavi prema mojoj ljubavi!

Stvorena sam na sliku Boga koji je ljubav,
koji želi sreću ljudi.
Stvorena sam s rukamada daju,
sa srcem da ljubi,
i s dvije ruke
dovoljno duge
da njima zagrli drugoga.


Nešto najljepše

Pjesma stvorova
PJESMA STVOROVA

sv. Franjo Asiški

Svevišnji, svemožni, Gospodine dobri,
tvoja je hvala i slava i čast
i blagoslov svaki.
Tebi to jedinom pripada,
dok čovjek nijedan dostojan nije
ni da ti sveto spominje ime.

Hvaljen budi, Gospodine moj,
sa svim stvorenjima svojim,
napose s bratom, gospodinom Suncem:
od njega nam dolazi dan
i svojim nas zrakama grije.
Ono je lije
po i sjajne je svjetlosti puno,
slika je, Svevišnji, tvoga božanskoga sjaja.

Hvalite i blagoslivljajte
Gospodina moga,
zahvaljujte njemu, služite njemu svi
u poniznosti velikoj.

Hvaljen budi, Gospodine moj,
po bratu našem Mjesecu i sestrama Zvijezdama.
Njih si sjajne i drage i lijepe
po nebu prosuo svojem.

Hvaljen budi, Gospodine moj,
po bratu našem Vjetru,
po Zraku, Oblaku, po jasnoj Vedrini,
i po svakom vremenu tvojem,
kojim uzdržavaš stvorove svoje.

Hvaljen budi, Gospodine moj,
po sestrici Vodi,
ona je korisna, ponizna, draga i čista.

Hvaljen budi, Gospodine moj,
po bratu našem Ognju, koji nam tamnu rasvjetljuje noć.
On je lijep i ugodan, silan i jak.

Hvaljen budi, Gospodine moj,
po sestri i majci nam Zemlji.
Ona nas hrani i nosi, slatk enam plodove,
cvijeće šareno i bilje donosi.

Hvaljen budi, Gospodine moj,
po onima koji opraštaju iz ljubavi tvoje
i podnose rado bijede života;
blaženi koji sve podnose s mirom,
jer ćeš ih vječnom okruniti krunom.

Hvaljen budi, Gospodine moj,
po sestri nam tjelesnoj smrti,
kojoj nijedan smrtnik umaći neće.
Jao onima koji u smrtnom umiru grijehu;
a blaženi koje ti nađeš po volji presvetoj svojoj,
jer druga im smrt nauditi neće.

Mnogo vrjedinije od novca
Novac je nešto dobro.
Novac je za većinu ljudi
kruh i život,prijeka potreba.
Ali ako novac postane idol,
u svijetu raste smrtonosna džungla
i u srcima ljudi.
Ljudi pred novcem kleče i puze.
Ljudi radi novca počinju lagati,obmanjivati,
mučiti i ubijati.
Ljudi radi novca postanu vuci
koji zubima razidu jedni druge.
Pohlepa za novcem čini bezdušnim
i potkupljivim.

BITI DOBAR VRIJEDNIJE JE
NEGO PUNO IMATI.
KAKVI SMO,VAŽNIJE JE
NEGO ŠTO IMAMO.

Čovječe,ti si vrijedniji od tvog novca.
Tvoja vrijednost ne može se mjeriti novcem.
Najdragocijenije je ono
što nikad ne možeš dobiti novcem:
srdačnost,simpatija,priznaje,
privrženost,dom pun ljubavi,blago ,
naklonost,sućut prijateljstvo.



Sretni ljudi
Oni su slobodni od pohlepe i zahvalni za svaki dar.
Oni trebaju jako malo da bi bili sretni.
Oni imaju raj u svome,
u njega je čitav svijet dobro došao.

SRETNI LJUDI

Oni imaju široko srce i puno razumjevanja.
Oni svojim bližnjima daju prostora,
da jedan može biti takav ,a drugi onakav
i da svaki slobodno nađe
svoj ritam života.

SRETNI LJUDI

Oni hrabre jedni druge.
Oni su puni nade na granici života,
slobodni od strahova i požuda,
puni radosti zbog zaštićenosti
i sigurnosti besmrtna života.

SRETNI LJUDI
NISU NIKAD OPASNI LJUDI!


VOLIM TE,ČOVJEČE


Rijetka riječ:Volim te ,čovječe!
Vjerujemo li u nju,radjemo li joj se?
Ili ju držimo iluzijom,utopijom?

Vjerujem u novo proljeće svijeta.
Tada će ljudi,
tamo gdje uvijek vlada rat i nasilje,
odložiti svoje oružje
i doviknuti vidljivu ili nevidljivu neprijatelju:
''ČOVJEČE VOLIM TE!
Ne mogu te ubiti.
Ne mogu ti nanijeti nikakvo zlo.''

Vjerujem u more neslućenih mogućnosti.
Bogati će tada zastidjeti se svoga bogatstva,
odreći se imetkra i moći,
poći k siromasima i reći:
''Čovječe volim te.
Oprosti mi!Uzeo sam sebi previše.
Hoću sjesti s tobom za zvoj stol,
sa zajedničkim kruhom na njemu
i s cvijećem mira na suncu.''

Vjerujem u čudo,
kada ćemo u svakoj kući,
u svakoj ulici jedni drugima reći:
''VOLIM TE ČOVJEČE!
Hoću iz svojih usta izbaciti sve gorke riječi,
ispuniti svoje srce dobrotom i svoje
ruke prijateljstvom.''

VOLIM TE ČOVJEČE

Reci to tiječima
ili bez riječi.
Reci to smiješkom,
gestom pomirenja,
stiskom ruke
riječju priznanja,
zagrljajem,
poljupcem,
sa zvijezdom u svojim očima.
Reci to s tisuću malih pažnji,
svaki dan iznova:


''VOLIM TE ČOVJEČE!''



NASILJE NIJE NIKAKAV ODGOVOR

Stojimo pred jako velikom zadaćom.
Možemo ju riješiti jedino ako drugačije mislimo,
ako se rastanemo od ideja
o prevlasti vlasti i novca,
o smislu i oblikovanju života,
Naše ponašanje prema prirodi mora postati
prirodnije,
a naš odnos prema ljudima mora postati čovječniji.

Kako možemo promijeniti ljude?
Sigurno ne nasiljem,
To nas uči povijest svih nasilnih revolucija.
Nasiljem protiv nasilja uvijek znači više nasilja-spirala bez kraja.
Nasilje nikad ne donosi mir,osim mir groblja.
Nepravda ne može dokinuti neprevdu,
zlo ne može popraviti zlo.

TAMU SE NE MOŽE OTJERATI
TAMOM.
TO MOŽE JEDINO SVJETLO.

SAN O SRCU



Jedan svijet,jedna zemlja,
gdje nitko ne trpi nevolu,gdje ljudi svakodnevno
dijele ljubav i trpljenje,
Gdje su ljudi onovi jedne jedine pjesme,
svaki ton sa svojim
vlastitim zvukomm,u neiscrpnoj medlodiji mira
među ljudima.

Jedan svijet,jedna zemlja
gdje se sve svodi na mjeru čovjeka,gdje srdačnost
ispunjuje kuću,a ljudi nalaze ljudesku toplinu..
Gdje zdravi i bloesni,jaki i krhki,
mlađi i stariji pružaju jedni drugima
dom i zaštićenost.

Jedan svijet,jedna zemlja
gdje ima zanimanje za ljude ima prednost pred
političkim i gospodarskim i financijskim interesima,
gdje ima prostora za čuda prirode,za glazbu i ples,
za djecu i klaune.
Gdje ljudi mogu biti
sretni zbog sreće koja je besplatna.


JEDAN SVIJET;JEDNA ZEMLJA
S LJUDSKIM LICEM
S LICEM LJUBAVI!