istra istria istrien

Istra, Istria, Istrien !

< ožujak, 2005 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Istra, Istria, Istrien
Blog o događanjima, novostima, recenzijama te ostalim
informacijama vezanih za Istru !

Arhiva bloga
................................................................
Istrablog info

istrablog@gmail.com
................................................................
Technorati Profile
Boingboing
................................................................

Google Web istra.blog

istra.blog directory
Info Croatia - blog
Pišete o povijesti, slikarstvu, glazbi, sportu, pišete o svojem kraju, o krajevima kroz koje ste prošli ili ih tek želite upoznati, pišete o ljudima i događanjima iz vaše sredine ... – pridružite se, postanite i vi dio tima.
Prijava

Istra na Info Croatia
..............................
Istra (hrv):
Istra
Info Croatia-blog
Apartments Fazana

Istra (it):
Istria info

Istra (de):
Istrien urlaub

Istra (en):
Travel Istria
............................
Blogovi & bloggeri!

Istra bloger

Strani:
Istrien
Istra
Croazia-Istria
Istria

Vremenska prognoza
Vremenska prognoza Istra


..............................

.............................. .............................. ..............................

Arhiva bloga
..............................
Blog directory:
Kroatien
optimizacija web stranica



Search For Blogs, Submit Blogs, The Ultimate Blog Directory



expatriate

Blogarama - The Blog Directory

Directory of Travel Blogs

blog search directory

..............................

01.03.2005., utorak

»low cost« kompanije

Liberalizacijom tržišta proširit će se broj prijevoznika, a zračne luke više otvoriti »low cost« kompanijama koje trenutačno tek sramežljivo participiraju u našem zračnom prometu. Stranci će moći organizirati prijevoz i unatar granica Hrvatske.
Dodatna liberalizacija hrvatskog zrakoplovnog tržišta mogla bi se dogoditi i prije početka glavne turističke sezone ukoliko se s Europskom komisijom potpišu sporazumi koje je prije dva tjedna prihvatila Vlada RH. U Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka saznajemo da će se time u Hrvatskoj proširiti broj prijevoznika jer se sklapanjem takvog Sporazuma zanemaruju klauzule o nacionalnosti zastupljene u pojedinačnim, ranije sklopljenim bilateralnim sporazumima između zemalja članica EU-a i Hrvatske. Postojeća komercijalna prava hrvatskih zračnih prijevoznika i onih registriranih u zemljama članicama EU ovime se ne mijenjaju, ali se povećava broj potencijalnih korisnika tih prava iz zemalja članica EU. Ovaj Sporazum predstavlja tek prvu fazu i nezaobilazni uvjet za zaključenje još složenijih sporazuma između EU-a i RH koji se tek trebaju postići na putu potpunog usklađivanja zakonodavstva u području zračnog prometa, a koji će rezultirati potpunom liberalizacijom zrakoplovnog tržišta. To će konkretno značiti da će strane zrakoplovne kompanije moći organizirati prijevoz putnika i unutar Hrvatske, primjerice između Zagreba i Dubrovnika.

Ovime će se hrvatsko tržište uskoro dodatno otvoriti »low cost« kompanijama koje za sada sramežljivo participiraju u našem zračnom prometu. Točnije, u Hrvatskoj je prošle godine, pretežno sezonski, bilo prisutno sedam niskobudžetnih zrakoplovnih kompanija, a među njima njemački Germanwings i LTU, SkyEurope iz Slovačke i Mađarske, Norwegian Air Shuttle iz Norveške, austrijski Styrian, engleski EasyJet, a uskoro u Rijeku dolazi njemački Happag Lloyd Express. Ovog proljeća i ljeta vjerovatno će iste kompanije zatražiti dozvole, a s potpisivanjem Sporazuma njihov će broj biti veći.
U Europi trenutno posluje šezdesetak »low cost« kompanija koje drže 30 posto udjela, a taj fenomen u Hrvatsku dolazi s nekoliko godina zakašnjenja. Razlog prvenstveno treba tražiti u veličini tržišta, odnosno činjenici da je ukupan godišnji broj prevezenih putnika u Hrvatskoj manji od desetine putnika koji godišnje prođu većim svjetskim aerodromima. Sedam hrvatskih zračnih luka, prema procjenama HGK, će tek 2010. godine doseći 4,7 milijuna putnika, a brojke se sada kreću oko 3 milijuna putnika godišnje. Treba istaći da je prijeratna razina putnika u hrvatskim zračnim lukama iznosila 5,5 milijuna putnika godišnje.
Novi Sporazum zasigurno će u Hrvatsku privući i najjeftinijeg europskog prijevoznika irski RyanAir koji je već u dva navrata bio nadomak Hrvatske, no prema sadašnjim pravilima i bilateralnim ugovorima oni bi mogli letjeti isključivo iz Dublina prema hrvatskim odredištima, a ne primjerice iz Londona što im nije bilo prihvatljivo. U hrvatskim zračnim lukama, pogotovo manjim, s nestrpljenjem očekuju dolazak »low cost« kompanija jer u njima vide svoju perspektivu.
Manje turista u zračnom prometu
Martin Kovačević iz prodaje Zračne luke Dubrovnik kaže da će novi Sporazum povećati prisutstvo »low cost« kompanija, no ističe da se jače mora uključiti i turističko gospodarstvo jer su turisti prije rata činili 21 posto ukupnog broja putnika, a do prije tri godine svega 4 posto. On pohvaljuje i domaći Croatia Airlines koji se u nekim segmentima prilagođava nadolazećoj konkurenciji piše novi list.


- 09:39 - Komentari (0) - Isprintaj - #