četvrtak, 21.09.2006.

BOJA

Vrtim se oko boja. Boja kao colora. Boja kao svetlosti. Boja kao onoga što ne možeš da opereš sa parketa....ali....

...najviše sam se motala u skute samo jedne boje.
Boje.
Bila je i kao mala velika. Bar po pričama onih koji su je znali kao dete.
Doveka je prala veš na bunaru, koristeći kupljenu veš mašinu od strane dece, samo za skladištenje prljavog.
"Ma dok ja to kroz svoje ruke ne propustim, to se ne zabijeli."-govorila je glasno šireći bele čaršafe među mladim šljivama.
Premetala kroz koščate ruke najbolji hleb za ukrasti.
Odbijala da pere suđe deterdžentom "tim pasjim otrovom".
Nikad nikom nije dozvolila da ode iz kuće gladan. ČAK i kada je sit! I svako noćno ustajanje, ona je tumačila slabom večerom.
Brala je koprive bez rukavica. Zeleno je nije peklo.
Ovce je znala po imenu. Svih 63.
Krave nisu htele da daju mleko, nikom osim njoj.
Krišom krstila decu u vreme nekrsta, noseći ih kao bebe na leđima kroz šume i gudure, desetinama kilometara. Bez straha. Bez kazne. Samo sa molitvom koju je izgovarala pred spavanje. Tiho.
Kada sam joj rekla da je učiteljica S. rekla da ne postoji Bog, glasno dobih odgovor iz štale: Reci učiteljici da je seljanka! I to je to! Bez daljih objašnjenja.
Njena Božićna cicvara je uvek bila bistra.
Bila je najbolji pratilac Dinastije u istoriji te serije, iako nije znala da čita. Blejkovu ženu nije zvala Kristl, jer nije mogla da prelomi jezik. Bila je to vrlo jednostavno: Blejkovica.
Bila odličan učitelj letenja: "Poleti srećo moja da doneseš drva, kiša će!"
Svoju decu u svet pratila hrabro. I psovkom. " Ko ga jebe, rano moja, samo ti idi!"
Našla prve pljuge. Ćutala o tome. Pravi saveznik u svemu.
Osmeh sa razdvojenim zubima koji je plenio. Ne silazio sa lica i u najvećoj muci.
Hodala je brzo. Drčno. Uvek pravih leđa, iako je po ceo dan bila savijena. Nad njivom. Detetom. Ovcom. Ručkom. Vešom. Livadom. Patosom. Ali leđa. Domaći zadatak za manekenke!
Kajmak joj je bio specijalnost.
Volela je slatko.
....
Rođena na Blagovesti.
Molila da se rodim na Sv. Arhanđela.
Dala mi ime.
Moja baba Boja.

A nije umela da složi boje :)



- 21:58 - Komentari (17) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.


<