hawkeye_1306

29.05.2016. ( nedjelja ) u 13:06 (8)

zaboravio sam fotić...

54-384

jučer sam pogledao prognozu, od ponedjeljka neizvjesno vrijeme...
pa sam ustao rano, pošao kupiti neki fini, kukuruzni kruh, pokupio par sitnica
ukrcao svog prastarog tatu u prastari - ali još uvijek triput mlađi od tate - autić
naravno, pođemo na planinu, sunce prži nemilice, zabavim se kosilicom, flaksericom
promijenim na autiću gume, zimske za ljetne...jbg, fotić je ostao kod kuće
kad nas sunce obori s nogu, sjednemo u sjenu velikog, lisnato-zelenog oraha
narežemo onaj fini kruh, ljutu slavonsku kobasicu, i svježi paradajz...
dok tata odmara, ja provjerim situaciju s kombijem, o-da...blato se osušilo
izvezem ga na vrh brijega, zadovoljan tim jednostavnim rješenjem
---
no, kako nemam današnjih fotki, priložiti ću nekoliko vezanih uz sunčani sat
i način točnog očitavanja vremena...dakle...osim što je neophodan sunčan dan



potreban je, osim samog sunčanog sata, kompas
jer, osnovna pretpostavka točnosti je usmjerenje prema sjeveru



kada se obavi točna orijentacija, uz malo sunca
može se saznati koliko je doista sati na mjestu događaja
no, da bi se to postiglo, mora se upotrijebiti tablica korekcije prema trenutnom datumu



potrebno je uočiti i činjenicu da sunčani sat nije univerzalan
jer je nagib ''kazaljke'' ovisan o geografskoj širini, tako za Zagreb iznosi otprilike 45 stupnjeva
a sama sunčana sjena pokazuje uvijek ''zimsko'' vrijeme, a još je porebno uračunati korekciju
prema tablici, pa to trenutno iznosi oko minus 10 minuta
---
eto, za danas to je sve od mene...iskreno, ubila me ona količina trave na Planini
pozdravić iz srca


( komentari su iskljućeni na ovom postiću )

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.