Google

srijeda, 18.07.2007.

Ninjutsu

Postoji monogo teorija koje govore o nastanku ove vještine. Svaki japanski povjesničar ima svoju verziju činjenica i vjerovanja, te je vrlo teško točno odrediti specifično mjesto, osobu, vrijeme ili sklop okolnosti koji bi bili prihvatljivi svima. Ninjutsu nije nastao kao specifična, dobro definirana vještina, i mnogo je stoljeća prošlo prije negoli se izkristalizirao kao neovisni borbeni sustav. Ljudi koje se kasnije opisivalo kao ninje nisu za sebe koristili takove nazive. Doživljavali su se kao praktikante političkih, religijskih i vojnih strategija koje su bile suprotne u odnosu na konvencionalna stajališta toga doba. Ninjutsu se s obzirom na vladajuću samruajsku elitu razvio kao izrazito ilegalna "kontrakultura", i samo zbog tog razloga, porijekla vještine su zakrivena stoljećima misterija i namjerne konfuzije povijesti.
U legendama o osnivanju prve japanske carske obitelji, prenošenjem s generacije na generaciju, spominju se dva lika nalik na ninje koji su bili u službi cara Jimmu-a od kojih je imao veliku korist u odlučujućoj pobjedi. Jimmu je bi u ratu sa trupama iz Iso dvorca, te je gubio bitku. Jedne noći u snu, budući car je imao viziju u kojoj mu je rečeno da od gline sa planine Amakaga načini svetu lađu. Amakaga je sveta planina usred teritorija koje su kontrolirale zaraćene strane. Shinetsuhiko i Otokashi su se prerušili u starog seljaka i njegovu ženu te su se uspješno uvukli u neprijateljski teritorij, sakupili glinu i sigurno se vratili. Jimmu je tada načinio pliticu i posudu iz te gline, ispekao ih, i ponudio bogovima srece. Otišao je u borbu čvrsto uvjeren kako je pobjeda njegova sudbina. Smatra se kako su od tada Tennin Nichimei, Okume Mei i Otomo Uji naslijedili ninjutsu kako bi ga dalje usavršili i proširili.
Među mnogim dokumentima o ovoj vještini koje sam naslijedio od svog učitelja nalaze se i spisi o Kinezima koji su pobjegli iz svoje zemlje u potrazi za utočištem na otocima Japana. Kineski ratnici, učenjaci i monasi su krenuli u potragu za novim životima u divljine Ise i Kii-a južno od Nare. Taoistički mudraci poput Gamona, Garyua, Kaina i Unryua, i generali poput Cho Gyokkoa, Ikaia i Cho Bushoa su donijeli sa sobom i znanje koje se akomuliralo tijekom stoljeća u njihovim rodnim zemljama. Vojne strategije, vjerske filozofije, folklor, kulturni koncepti, medicinska znanja i općenito širok spektar znanja koji je spojio mudrostKine, Indije, Tibeta, Istočne Europe i jugoistočne Azije su bili darovi njihovim novim sljedbenicima u Japanu. Udaljeni od carevog dvora i glavnog grada, preci ninja živjeli su životima naturalista i mistika, dok je glavna struja društva postajala strukturiranija, rangiranija, stiliziranija te u konačnici izrazito kontrolirana.
Kako se pisala japanska povijest, ninje i njihovi načini postizanja ciljeva (poznatiji kao ninjutsu), su uvijek bili u pozadini svih događaja i era kako bi osigurali preživljavanje i neovisnost svojih familija i zemalja. U regijama Ige i Koge, ninjutsu je postao posebna vještina, ispolirana i usavršena od preko 70 familija, od kojih je svaka imala svoje jedinstvene metode, motive i ideale.
Međutim, japanske povijesne knjige su poprilično limitirane svojim sadržajem o tim ljudima iz sjene znanim kao ninje. U uđbenicima novijeg datuma, Hattori Hanzo, poglavar jedne od najutjecajnih ninja obitelji, upravitelj ninji za šoguna Ieyasua Tokugawu, se spominje kao "bushi (samuraj) iz udaljene provincije Iga." Oklijavanje u otvorenom proznanju uloge ninja u kovanju modernog Japana možda prozilazi iz gloficiranja samurajskih koncepata i etike koji su postali vrlo popularni nakon Meiji obnove (1868. g.) Tada su poništene samurajske klase te su građani dobili prava koja su do tada imali samo samuraji.
Sa takvim zamagljivanjem značajnih povijesnih činjenica, teško je današnjim ljudima objasniti pravu svrhu i ideale ninja. Preuveličane legende iz Tokugawa perioda, u kojima se šogunovoj tajnoj policiji (ninje) daju nadprirodne moći poput moći nestajanja, hodanja po vodi ili čitanja misli, cijelu priču kompliciraju još i više. Kako je svijet bio sve zainteresiraniji za kulturu, a potom i za borilačke vještine Japana, iskrivljavanje priča o ninjama je pronalazilo novu publiku u zapadnom svijetu unazad zadnjih tri desetljeća.

opis slike
ninjutsu danas

Jednostavno je barem i raspravljati o kontroli nad nečijim tijelom, i postalo je vrlo moderno na zapadu raspravljati o osobnim odgovornostima u kontroli nečijeg uma i emocija, ali biti sposoban kontrolirati nečiju percepciju dobrog i lošeg, ili što je primjereno, je puno ozbiljnija i veća stvar. Imat kontrolu nad poimanjem prikladnosti znači imati kontrolu nad shvaćanjem "šestog čula" te imati živu spoznaju o čovjekovoj razini promišljanja. U doba ratova i feudalizma u Japanu ninja se razlikovao od konvencionalnij vojnih stratega po širini poimanja stvarnosti utemeljenoj na unikumu individualnog stava.
Autor ovog teksta je Masaaki Hatsumi, poglavar Bujinkana, najveće ninjutsu organizacije u svijetu danas. Puno hvala ljudima koji su mi pomogli pri prijevodu ovog teksta. Bez njih bi jedan dio i dalje bio na engleskom :)

- 11:11| 1 Komentara | Print | # | ^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  srpanj, 2007  
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Srpanj 2007 (33)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari da/ne?

Opis bloga

Ninje, smauraji i japanska povijest, kultura i tradicija do 20. stoljeća.

Obavijest

Blog je u fazi prebacivanja materijala sa bloger servisa, tako da molim za malo razumijevanja. Naknadno ću ubaciti i sve slike i neke članke koje nisam prebacio jer obiluju slikama. Nažalost prebacivanje traje malo dulje nego što sam očekivao, ali intenzivno radim na tome. Dok čekate, objavio sam novi tekst. Hvala na razumijevanju.

LINKOVI
nihongichigai
kucanica u Japanu
kabulske priče

Counter
Counter