Hal 9000

11.01.2006., srijeda

Zašto Hrvati izumiru?

Opće poznata stvar je da među europskim narodima postoji tendencija izumiranja. Negativni prirodni priraštaj je europska svakodnevnica već dugi niz godina. Hrvatska, kao država koja stremi europskoj uniji, prihvatila je taj trend i unaprijedila ga. Danas postoji alarmantna disproporcija između nataliteta i mortaliteta, pa se tako očekuje da bi u slijedećih 40-50 godina Hrvatska mogla izgubiti oko milion žitelja. Na dvoje živućih Hrvatskih građana tako se rađa 1.3 djeteta, što je daleko ispod europskog prosjeka, koji je najmanji u svijetu.
Zašto je tome tako? U medijima se pojavljuju razne spekulacije oko toga, a sve one imaju za razlog siromaštvo građana. Osobno sam mišljenja da materijalni status doista ima veze sa malim natalitetom, ali da je upravo taj odnos obrnuto razmjeran.
Europljani, Japanci i građani SAD-a su najbogatiji na svijetu, a upravo Europu i Japan najviše pogađa negativan prirodni priraštaj. S druge pak strane, Indija kao jedna od zemalja sa najmanjim standardom naprosto buja.
Ja bih rekao da je razlog upravo konformizam koji se javlja u bogatih društava. Prosječan Europljanin ima mnogo vremena koje poklanja medijima, osobito TV-u. Na TV-u prikazuju razno razne karijeriste koji govore o svojim poslovnim uspjesima, a oni koji su najprisutniji u medijima su baš oni koji obitelji niti nemaju. Uspješan poslovni čovjek (žena je jedan od spolova čovjeka) koji ima obitelj, uglavnom nema vremena za cjelodnevno «after work» naslikavanje po medijima, već želi otići kući svojoj obitelji. S druge pak strane, obiteljski čovjek se ponajviše afirmira unutar vlastite obitelji, a onaj bez obitelji svu snagu troši na glumatanje po medijima, kako bi se afirmirao u širem društvu – to mu jedino ostaje. Zapravo takvi ljudi, kroz neke priče o uspjehu, sakrivaju nezadovoljstvo s vlastitim privatnim životom.
Iz tih se razloga građaninu «medijskoj spužvi» nameće dojam da je poslovni uspjeh nespojiv sa sretnim brakom, a da su djeca teret umjesto da budu razlog.
Ipak, baš se takvim ljudima pridodaje najviše pozornosti u medijima. Mediji žele senzaciju, a ne istinu. Mediji žele atraktivnu priču, ma koliko ona šuplja bila. U medijima se redovito pojavljuju ljudi koji su se digli iz pepela i pokušavaju nam objasniti da je svaki brak taj pepeo, samo zato što je njihov to bio. Od žena koje su «kompetentne» da budu bračni savjetnici, gotovo svaka ima bezuspješan brak. Takva žena pobjedu vidi u rastavi i savjetovati vas može kako da upropastite brak, a ne kako da ga spasite – jer to je njena specijalnost.
Pridodamo li tome i razne reality showove koji oskvrnjuju privatnost, a samim tim dovode u pitanje smisao braka (kao farme djece – što će reći «feministice bez razloga»), demografska slika Europe je sasvim logična.
Moderni se građanin iz roditelja transformitra u "trend-manijaka", a ta će nas metamorfoza koštati vrste, jer oni koji se množe nemaju, a oni koji imaju se ne množe.
- 12:04 - Komentari (14) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< siječanj, 2006 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Opis bloga

Linkovi

Image Hosted by ImageShack.us
Jumbo plakat – Trinidad, Cuba
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Cge Guevara memorial – Santa Clara, Cuba
Image Hosted by ImageShack.us
Cuba
Image Hosted by ImageShack.us
Kip Josipa Broza – Ciudad de Mexico
Image Hosted by ImageShack.us
General Zappata – Ticuman, Mexico
Image Hosted by ImageShack.us
Chichen Itza – Yucatan, Mexico
Image Hosted by ImageShack.us
Piramida Sunca – Teotihuacan, Mexico