Gocchin

03.04.2007., utorak

3. GODIŠNJICA MENE I ABBA-e

Danas je 03.04.2007., 3. godišnjica moje zaluđenosti ABBA-om.
To je počelo godine 2004. kada sam jedne lijepe subote na MTV-u gledala neku emisiju o Britney pa je moja mama uzela daljinski i prebacila na moj sadašnji najdraži program sa muzikom - VH1 Classic (gdje inače puštaju stare pjesme).
Kad se program učitao, vidjela sam njih četvero kako pjevaju pjesmu Mamma Mia. U uglu je pisalo "ABBA Weekend"
Mama me pitala da'l da makne ali ja sam rekla da ostavi. Tako sam cijeli vikend gledala najpoznatije ABBA-ine pjesme i spotove, te nastupe i intervjue povodom njihove 30. godišnjice pobjede na Euroviziji.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
^ABBA u Brightonu 1974.

Prvi CD koji sam poslušala bio je cover verzija nekog tribute benda kojeg mi je posudila Beta. Zatim mi je Duško presnimio ABBA Gold a tata mi je kupio CD "The Name Of The Game".
Skupljala sam CD-ove i tako naučila sve pjesme. Dobila sam još i "The Definitive Collection" sa dva CD-a i 37 pjesama, ali se CD1 tijekom priprema za Naj Naj 2004. slomio u mojoj torbi (Tamara i ja smo pjevale Waterloo na Naj Naj a CD se slomio prije nego što sam ga predala).
Od Duška i Rajne sam dobila još jedan kompilacijski album "Thank You For The Music" sa 4 CD-a od kojih sam prvi izgubila (na njemu je bila moja najdraža pjesma).
Jednom prilikom kad su mama i tata išli u Brod, iz očaja sam zamolila mamu da ode do Duška i pita ga da li mi može opet presnimiti taj CD1, ali su mi se roditelji u Samobor vratili sa iznenađenjem - na dva MP3 CD-a sam dobila sve ABBA-ine pjesme. To je bilo zadnje što sam dobila.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
^ABBA

Moja najdraža članica grupe od prvog trenutka je bila zanosna plavuša Agnetha Fältskog.
Ona mi se odmah svidjela zbog predivnog glasa i ljepote. Inače danas ima 57 godina i zadnji album "My Colouring Book" izdala je 2004. Posjedujem i taj album kojeg mi je tata donio prošle godine iz Belgije jer ga u Hrvatskog nigdje nema. Agnethi je glas slavuja ostao kristalno čist i koliko god da je ostarila čini se da još uvijek slušate onu slatku 25-godišnjakinju iz 70-tih.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
^Agnetha za "Summer Night City" ploču

Druga pjevačica sa glasom koji me također inspirira je Anni-Frid Lyngstad (Agnetha mi je ipak draža jer je ona sopran, a Anni-Frid mezzosopran - meni se više sviđaju viši glasovi). Anni-Frid bolje poznata kao Frida danas je princeza jer se udala za princa. Ja to nisam saznala do prije godinu-dvije, ali mi je drago zbog nje.
Mislim da je Frida otpjevala više pjesama nego Agnetha (jednom sam prije par godina brojala koliko je koja pjevala yes), ali je Agnetha ipak dobivala ljepše pjesme (po mom) gdje se pjeva više i Frida kaže da joj je na tome bila zavidna, naravno uz smijeh.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
^Frida u fensi izdanju :)

Benny i Björn koji su se brinuli za pjesme i za background glazbu isto su jako važni članovi i kolko god da su se cure isticale, B&B nikad nisu bili zapušteni.
I za njima su žene ludovale (vjerovali ili ne, na bivšem ABBA forumu koji je uklonjen bilo je puno priča kako su im oni bili jedni od prvih ljubavi s televizije, ili jednostavno komentari o tome kako su oni sexy ili zgodni - naravno te žene su sada naravno u najboljim godinama smijeh).
Ja mislim da je Benny bio zgodan kad je bio mlad rofl a za Björna mislim da to ljudi ne bi rekli... Meni on nije ružan (bio) ali su obojica bili smiješni u onim opravama i s frizuricama :) Benny je bio zaslužan za klavijature, a Björn za gitaru i oboje su pisali pjesme.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
^Moja naj slika od Bennyja na kojoj mi izgleda full slatko!

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
^Björn na brodiću

Inače ABBA je bila grupa sa double-dateom - Benny i Frida su činili jedan par, a Agnetha i Björn drugi.
Agnetha i Björn su se vjenčali na početku karijere, a Benny i Frida već pri kraju.
Nisam sigurna ali mislim da su se Agnetha&Björn rastali negdje kad su se Benny i Frida vjenčali (oni su se rastali pri samom kraju karijere).
Iz Agnethinog i Björnovog braka rodila su se djeca Linda i Christian.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
^Agnetha, Björn i njihova beba Linda (koja naravno danas ima preko 30 godina)

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
^Frida i Benny =)

Prema meni ovo je jedina grupa koju sam ikad tako obožavala. Pjesma nikog drugog kog sam obožavala nije me mogla rasplakati iz čista mira dok sam pozorno slušala tekst koji sam čula već milijardu puta. Sve što sam ikada slušala trajalo je možda mjesec-dva ali onda bih to prekinula.
Mislim da je ABBA jedina grupa koju volim svim srcem i koju ću uvijek voljeti i nikad mi neće dosaditi.
Najdraža pjesma? Ima ih na pretek. Od svih pjesama koje su snimili, prvo sam slušala ove naj hitove i sl. pa sam ih isfurala, ali sam nabavljanjem novih CD-ova otkrila pjesme koje nisu bile tako jako popularne ali su mi prirasle srcu više nego one najpopularnije.
Mislim da je tako i za druge ljude jer sam puno čitala po tom ukinutom forumu i znala sam i pisati svoje mišljenje ali ne tako često.
Znala sam i druge zaraziti ali nitko nije izdržao ovako dugo.
Jedna od najmilijih mi je "Al Andar" - španjolska verzija pjesme "Move on" ali da ih sve napišem trebat će mi 4 dana pa ću samo ostaviti ovako jedan lijepi primjer.
Znam se zabuniti pa pomisliti da slušam ABBA-u samo 2 godine, vjerojatno zato jer sam davno započela s tim. Ali onda se sjetim da je to bilo za Uskrs 2004.
Ostvarenje snova bilo bi kad bi se ABBA ponovo okupila da nam ne slama srce jer sam preplakala toliko puno suza tijekom te zaluđenosti samo za njih, slušajući što drugi ljudi misle o tome što ih više nema i svojim vlastitim mislima poticajući sama sebe na to.
Nekad se znam rasplakati jer mrzim sama sebe jer nisam postojala u njihovo vrijeme, da me je barem bilo pa da sam mogla proživjeti te dane... Da ih mogu vidjeti na koncertima, upadati na snimanje spotova, ...
Danas se nadam da će biti još mladih koji će prihvatiti retro muziku i da ju neće svi odbaciti kao staro smeće jer je puno bolja od današnje glazbe.
U Hrvatskoj vjerojatno nema puno obožavatelja moje dobi i kladim se da ih nema ni deset i znam da nikad neće rasti ali ja sam ponosna na to što sam ovoliko dugo izdržala i sve bi dala da za to postoji nagrada - ponovno okupljanje...

<< Arhiva >>