< siječanj, 2005 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
05.01.2005., srijeda
Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje (68)

uklještenje i ulaz u kut Zabavljamo se inačicama razvoja igre u kutovima. Promatramo valjane razvoje iz kojih se mogu koristiti razne komponente. Njihova upotrebljivost ovisi o poziciji na ostalom dijelu ploče, a time i njihov odabir. Protivnici često vode borbu za odabir josekija. Ima situacija gdje se koriste vrijednosti već odigranog josekija, a ima i situacija gdje se priprema njihovu valjana upotreba. Svaki potez u josekiju ima vrijednost. Nema nepotrebnih poteza.
Potez 1.H3 uklješćuje kamen na F3. Ovo se često izvodi uz podršku mogućih kamenova crnoga na desno uz doljnju stranicu od upravo odiganoga kamena. Na taj se način vrši pritisak na kamen na F3 uz prijetnju čak i zarobljavanja, a ujedno se gradi prostor na stranici desno od toga kuta. Ovaj puta ćemo pogledati mogućnost ulaska u kut. Razne razvoje upadom u kut smo već imali, pa će nam neki razlozi već biti poznati. Dakle bijeli uskaće s 2.C3.
Ovdje crni često ima dilemu. Što zapriječiti? Ne dozvoliti bijelo razvoj po doljnjoj stranici prema kamenu F3, igrom na D3, ili razvoj prema gore po desnoj stranici igrom na C4. Oni koji nemqaju većega iskustva uplaše se veze kamena na C3 s onim na F3, pa presjeku vezu igrom na D3. Time ne dobiju puno, jer ide razvoj: D3 – D2, E2 – C2, E3 – B5.... Na taj način bijeli osigurava život u kutu, a prijeti daljnjim razvojem po ljevoj stranici prema gore. Oko izoliranog kamena na F3 nije neki veliki dobitak.
Pogledajte sada preporučeni razvoj. Crni neda razvoj po lijevoj stranici prema gore i zaprijeći to igrom 3.C4. Bijeli na ovo treba reagirati, ako misli bilo što uraditi u ovom kutu. Normalan je nastavak na 4.D3. Tim je potezom ostvarena veza s kamenom na F3, ali nema ništa prema gore. Crni sada igra 5.E4. Ovim potezom se aktivira prijetnja nastavka crnome na E2. Tim bi potezom bio posavljen opstojan kamen, jer postoji mogućnost veze igrom na E3 prema gore ili F2 s kamenom na H3. Za one kojima to nije jasno pogledajte razvoj E2 – E3, F2 i tu se to ne može odrezati, jer nna G2 ide crni s G3, a na G3 ide G2. No, nije samo prijetnja spoja kamena s 'x'. Umjesto 'x' tu je i mogućnost odrezivanja kamena na F3 slijedećim razvojem: crni na E3 i dalje E2, F2 – G2, D2 – F1 uzima kamen na F2, C2 – B3, B2 i ništa od upada u kut.
Bije4li sada konsolidira postavu igrom na 6.F2. Oblik je sada živ i crni još ima potrebu odigrati na 7.G5 ćemu ujedinjuje djelovanje cijeloga štita oko bijelih kamenova. To je velik dobitak za crnoga. Ipak sve ovisi o prethodnoj postavi kamenova, tj. prema ćemu su postavljeni utjecaji crnih kamenova.
Da nekim slučajem kamen crnoga nije na H3, nebi bilo prijetnje spoja kamena na 'x' s tim kamenom, jer ga nema. Tada bi se mogao igrati aktivniji nastavak bijeloga umjesto 6.F2 sa 6.B3. Rezanje na E3 nebi išlo, jer gore spomenuta kombinacija odrezivanja kamenova kuta i njihovo uništenje ne ide. Osim toga kamen na B3 je prijetnja ulaska u prostor pod nadzorom na lijevoj stranici. Reklo bi se da bijeli sada viri u taj prostor odozdola po B-liniji.
Ima tu o ćemu razmišljati. I nije sve to što spomenuh. Možda i sami nešto pronađete. Osim što je važan oblik završne postave, izrazito je važno tko izlazi s potezom iz stabilne situacije. To je onaj ranije spominjati 'sente'. Njime se često gradi partija. Za sente-igru potrebna je posebna vještina.
Polako ćemo dalje s materijalima. Jači igrači, koji možda prate ove materijale, neka ne zamjere na nekim opcijama, koje baš i nisu najjače ili ne nude dobre izlaze. Javite mi pa ćemo u razmatranje. Otvoren sam učenju i novim spoznajama. Sve ovo radim iz glave, većim dijelom iz turnirskih iskustava. Novim igračima je takav pristup potreban, pa sam odlučio činiti to mada i nisam siguran u svoje veliko znanje, ali trud da se radi na tome je vrijedniji od toga. Ovaj materijal nije neki zakon. Ja pišem o svojim viđenjima, koja bi mogla početnicima dobro poslužiti. Naravno, dobro je tome pristupati kritički, ali s razlogom.
bl. Muradenu
- 14:50 - Komentari (4) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>