< | rujan, 2004 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.
Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.
Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr
Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com
Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
hit Counter
Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra
Hrvatska igo udruga HIGOU
Go-klub Velika Gorica
Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:
1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje
Prošli puta smo vidjeli kako se upada na san-san pod hoshi. Razvoj upadom išao je prijetnjama razvoja po stranicama, koje protivnik brani. Posredno je tako igrač koji je upao ostvario prostor i život u kutu. Spomenuo sam da onaaj kojem je otet kut za protuvrijednost ima utjecaj (zid) prema širem prostoru u okruženju. Kada spominjem okruženje, može se desiti da u nekim situacijama razvoj koji smo gledali nije najbolje rješenje. Pogledajte razvoj s dijagrama u ovom postu. U postu 56. je nakon E2 išao potez na F3. To se radilo zbog opsnosti da bijeli probije na stranicu osvajanjem jednog njegovog kamena, ako zaustavi direktno igrom na F2. No, nije to uvijek neka velika opasnost, a može biti i dobro. Pretpostavite da crni od ranije ima kamen na K3. Pozicija je je nakon spomenutog E2 iz prethodnog posta. Crni direkt zaustavlja bijeloga igrom 1.F2. Time je ponudio bijelome da mu zarobi taj kamen izmjenom poteza, koji su i prikazani ovdje. Bijeli 2.F3 napada kamen na E3, prijetnjim uzimanja na E4. Crni se, naravno brani od toga s 3.E4, ali sada bijeli stavlja pred neobranjiv pad crni kamen na F2 igrom na 4.G2. Crni ovdje ima pripremljen nastavak s 5.D2 čime on stavlja pod napad bijeli kamen na E2. Na taj anpad prisiljava bijeloga da mu ukloni njegov kamen zarobljavanjem s 6.F1. Ne učini li to bijeli crni bi njemu zarobio kamen igrom na E1. Bilo je, ili crni, ili bijeli. Ovim iznuđivanjem zarobljavanja crni je dobio mogućnost nastavka sa 7.C2, čime napada dva bijela kamena na trećem redu. Bijeli nema mogućnost spasiti te kamenove i crni je tako obranio kut. Treba još pripaziti da nakon bijeloga 8.B3, ne odgovori s B4, jerr bi mu bijeli igrom na B2 stavio pred pad kamenove na drugom redu. Umjesto B4 crni mora igrati na 9.B2. Ova zadnja dva poteza se ne igraju, već se to upotrebljava kao ko-prijetnja, jer crni ima sigurnu obranu. U završnoj slici na prikazu na potezu je bio bijeli, a on je bio na tempu tijekom razvoja u kutu. Uspio je stvoriti cvijet 'pon-nuki' zarobljavanjem kamena na F2 i pitanje je kakove su razvojne mogućnosti njegovom podrškom. Ujedno bijeli, koji je na potezu, ima mogućnost igre na lijevoj stranici. Ako bijeli stavi na B5 ili B6, crni mora ići na zarobljavanje bijelih na trećem redu, jer bi ih bijeli spasio i stavio tako crne na drugom redu pred pad. Time bi se dobila mogućnost za jošp jedan kamen na toj stranici. Na taj način bijeli može odigrati dva zaredna poteza na toj strani i tako početi neki bolji razvoj na njoj. Uvjet da jedan od ta dva poteza bude na B4 ili B5. Vidimo da nije to baš tako kako bi se možda isprva misilo. Prorađujući razne mogućnost vidimo da tu ima svega. Mi smo ti koji odabiremo razvoje ili ih čak i izmišljamo. Veliko je pitanje što nam je namjera na širem planu igre, u koji je uključena cijela ploča. Ujedno pratimo mogućnosti protivnika i nastojimo onemogućiti one koje nama ne odgovaraju, a neke mu možda i nudimo, ako,vidimo da nam malo više odgovaraju. Možda pristane, pa bar nešto dobijemo, jer na kraju za pobjedu nam je dovoljna i razlika od 0,5 poena. Post po post blog raste. To već i na knjigu liči, a ja Vas pomalo zadovoljno pozdravljam bloger Mladen |