srpanj, 2004 | > | |||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.
Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.
Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr
Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com
Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
hit Counter
Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra
Hrvatska igo udruga HIGOU
Go-klub Velika Gorica
Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:
1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje
Zna se dogoditi u nekim razvojima, da jedan od igrača, pod pritiskom protivnika, naniže kamenove na drugom redu. Za takav slučaj dobro je znati, koliko kamenova je potrebno i uz čiji potez na redu, da bi ta skupina bila opstojna (živa). Već smo gledali događanja s nekoliko kamenčića na tom redu, a sada ćemo se zabaviti s gornjom granicom, tj. koliko je minimalno potrebno da bi se živjelo. Pogledajte prikaz 1. u slici posta. Crni ima šest kamenčića na drugom redu. Slučaj koji se promatra su kamenčići čiji je razvoj po stranici zapriječen kamenovima protivnika, a to su u ovom prikazu F2 i N2. Na potezu neka bude crni i on kreće s jedne od strana pokušati uraditi dva oka., recimo 1. M1. Bijeli na to s 2. G1 skraćuje prostor na stranici, a crni pokušava sačuvati prostor za oči igrom 3. H1. Pogledajte prostor koji se nudi za pravljenje očiju. To su tri slobode na prvom redu (J1, K1 i L1). Je li to dovoljno, ako je bijeli na potezu? Ne, jer sada bijeli igra na 4. K1 i: 'Čao oči.'. Na lijevo nema bježanja, jer eventualno uzimanje na 'A' (F1) ništa ne znači. Bijeli može nastaviti s E2 i nema izlaza. Na desno, ako crni pokuša izaći igrom na 'C', bijeli će spriječiti igrom na 'D' (P2). Sa šest kamenova na drugom redu, bez mogućnosti daljnjeg širenja, se ne živi, ma tko god da je na potezu. Zbog toga tu se ne nastavlja s igrom, ali crni ima nekoliko ko-prijetnji. Znači da se ne igra niti prvi potez iz prikaza, jer tako ostaje više ko-prijetnji. U prikazu 2. su sedam kamenova bez mogućnosti širenja na drugom redu. Opet ćemo gledati razvoj uz crnoga na potezu. Crni opet kreće s pokušajem stvaranja prostora za život s 1. N1. Bijeli opet treba pokušati smanjiti prostor za pravljenje očiju i igra 2. G1, na što se crni brani s 3. H1. Za razliku prema prvom slučaju sada imamo jedno sjecište više, a na potezu je bijeli. Odigra li na 'A' bijeli, crni pravi dva oka igrom na 'B', a vrijedi i obrnuto. Sa sedam omeđenih kamenova na drugom redu se živi, ako je ugroženi igrač na potezu. Prvi potez crnoga se treba odigrati, jer inače bijeli ruši grupu, a daljnji razvoj neće igrati bijeli, jer tako čuva ko-prijetnje. Na kraju pogledajte prikaz 3. u kojem je osam crnih ograđenih kamenova na drugom redu. Sada ćemo vidjeti razvoj za slučaj da je napadač (bijeli) na potezu. Bijeli kreće smanjenjem prostora za oči igrom 1. G1, a crni ga zaustavlja s 2. H1. Sada bijeli ide isto i sa druge strane s 3. O1, a crni ito zaustavlja s 4. N1. Ostaje prostor od četiri slobode u redu, što je dovoljno za dva oka bez obzira tko je na potezu i tu se dalje ne igra. Sve je na nivou znanja, a nama je jasno da se ništa niti ne igra već i u početnoj postavi ovog prikaza. Bijeli će prijetnje uništenja crne grupe koristiti kao ko-prijetnje. Sa osam kamenova na drugom redu se živi i bez potrebe igranja. Za planiranje života na drugom redu treba znati brojati do osam. Prednost imaju oni koji su već razvili aktivnu slikovnu memoriju. Oni ne trebaju brojati, jer jednostavno vide ishode. Igrajući go, razvijati će se to i u onih drugih. Post po post, blogiramo dalje. Doblogiravamo na pučinu goa. Na morskoj pučini oko vas su valovi, a ovdje su to kamenčići crni i bijeli, koji se u živom mozaiku poigravaju oko vas. I kao da se lagano briše granica između misli i stvarnosti. Stvaramo spone između njih, te misao postaje stvarnost kao njena preteća. Taj dar koristimo za promjenu sebe u stvaranju slijedova razumjevanjem prirodne ravnoteže odnosa suprotnosti. Haj škvadro na blogovima bloger Mladen |