srpanj, 2004 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
28.07.2004., srijeda
Sprečavanje pravljenja 'dva oka' (22.)

Ne dati pravljenje 'dva oka' U prošlom smo postu vidjeli dva jednostavna oblika opstojnih grupa kamenova. Za to je bilo potrebno uraditi dvije odvojene skupine malog prostora, koje smo nazvali 'dva oka'.
Sada ćemo pogledati kako se to sprečava. Ako je situacija, kao u prikazu 1. slike ovoga posta, uz tri slobode na prvom redu, crni će igrati na G1. Na taj način sada bijeli ne može razdjeliti unutarnji prostor na dva dijela, pa se ne mogu više uraditi 'dva oka'. Bijeli se ovdje smatra neživim i to se tako ostavlja do kraja partije. Na kraju se pokupe svi ovi bijeli kamenovi i stave se među zarobljenike crnome.
Ako se bijeli pobuni i kaže: 'Pa ne možeš me pokupiti bez oduzimanja sloboda.', može se izvesti slijedeći dokaz. Prvo se postavi pitanje njemu: 'Možeš li ti što tu igrati?'. Odgovoriti će da ne može, jer ako stavi na 'A', crni će ga zarobiti igrom na 'B' i obrnuto. Za dokaz će crni krenuti prvi i odigrati kao u prikazu 2., na jednu od preostalih sloboda. Sada je prijetnja igrati i na drugu slobodu i zarobiti bijele kamenove, pa bijeli igra na tu preostalu slobodu i zarobljava dva crna kamena. Daljnji razvoj je na prikazu 3. Sada crni igra ponovo na jednu od preostale dvije slobode, a bijeli mora i taj kamen zarobiti, jer bi njega inače crni zarobio. Ostala je sada samo jedna sloboda. Na nju igra crni i zarobljava sve bijele kamenove i situacija je kao u prikazu 4.
Zamislite da pri završetku partije protivnik uskoći u Vaš veliki prostor. Takav kamen ništa ne predstavlja, do zalutaloga u protivničkom prostoru. Na kraju se takav kamen vadi i stavlja u zarobljenike igrača, čiji je taj prostor. Bilo bi besmisleno zarobljavati ga okruživanjem, jer bi za svaki takav umetnuti kamen, u tuđi prostor, trebalo odigrati četiri kamena branitelja prostora. Na taj bi način branitelj morao pokriti četiri sjecišta prostora. No to je jasnije u kineskom pristupu, jer se broje i odigrani kamenovi. Oba bi igrača tada morali negdje stavljati kamenove. Kako u takovoj fazi igre više nema poena za osvajati, morali bi igrati u svoj ili tuđi prostor. Na taj način bi izgubili više kamenova zarobljavanjem ili si pokriti svoj prostor, ali uz jednak broj poena. Rezultat bi konačno bio kao da i nisu igrali, već samo povadili nežive kamenove. Na taj način je opravdano prekinuti obranu grupe, čim ona ostane bez očiju. Ako ovo nije baš jasno, a nastavite s igrom, sjesti će vremenom. Prihvatite to kao gotovu stvar. Grupe bez uvjeta za život se više ne zarobljavaju tijekom igre već se na kraju vade s ploče i stavljaju u zarobljenike igraču protivničke boje.
U situaciji kada postoji mogućnost pravljenja očiju treba igrati. Treba ili raditi oči ili spiječiti mogućnost da se rade. To je ovisno o tome, tko je na potezu.
Ovo je zanimljivo područje i time se bavi go-problematika. U blogu 'Go – misaona igra' svaki petak postavlja se po jedan go-problem.
Nadam se da Vam je ovo zanimljivo. Naravno, potreban je i trud za savladavanje ove materije, ali ono najosnovnije je dato na početku. Igrati se može i samo s tim najosnovnijim, ali ako želite igrati bolje, treba vježbe. Ovo sve je za vježbu, a materijal je probran tako, da se može usvajati važne karakteristične kombinacije, koje su potrebne za kvalitenije igranje goa.
Blogamo li blogamo i to goom. Pozdrav škvadro ma koliko god Vas ima bloger Mladen.

- 07:32 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>