U prošlom smo postu vidjeli dva jednostavna oblika opstojnih grupa kamenova. Za to je bilo potrebno uraditi dvije odvojene skupine malog prostora, koje smo nazvali 'dva oka'.
Sada ćemo pogledati kako se to sprečava. Ako je situacija, kao u prikazu 1. slike ovoga posta, uz tri slobode na prvom redu, crni će igrati na G1. Na taj način sada bijeli ne može razdjeliti unutarnji prostor na dva dijela, pa se ne mogu više uraditi 'dva oka'. Bijeli se ovdje smatra neživim i to se tako ostavlja do kraja partije. Na kraju se pokupe svi ovi bijeli kamenovi i stave se među zarobljenike crnome.
Ako se bijeli pobuni i kaže: 'Pa ne možeš me pokupiti bez oduzimanja sloboda.', može se izvesti slijedeći dokaz. Prvo se postavi pitanje njemu: 'Možeš li ti što tu igrati?'. Odgovoriti će da ne može, jer ako stavi na 'A', crni će ga zarobiti igrom na 'B' i obrnuto. Za dokaz će crni krenuti prvi i odigrati kao u prikazu 2., na jednu od preostalih sloboda. Sada je prijetnja igrati i na drugu slobodu i zarobiti bijele kamenove, pa bijeli igra na tu preostalu slobodu i zarobljava dva crna kamena. Daljnji razvoj je na prikazu 3. Sada crni igra ponovo na jednu od preostale dvije slobode, a bijeli mora i taj kamen zarobiti, jer bi njega inače crni zarobio. Ostala je sada samo jedna sloboda. Na nju igra crni i zarobljava sve bijele kamenove i situacija je kao u prikazu 4.
Zamislite da pri završetku partije protivnik uskoći u Vaš veliki prostor. Takav kamen ništa ne predstavlja, do zalutaloga u protivničkom prostoru. Na kraju se takav kamen vadi i stavlja u zarobljenike igrača, čiji je taj prostor. Bilo bi besmisleno zarobljavati ga okruživanjem, jer bi za svaki takav umetnuti kamen, u tuđi prostor, trebalo odigrati četiri kamena branitelja prostora. Na taj bi način branitelj morao pokriti četiri sjecišta prostora. No to je jasnije u kineskom pristupu, jer se broje i odigrani kamenovi. Oba bi igrača tada morali negdje stavljati kamenove. Kako u takovoj fazi igre više nema poena za osvajati, morali bi igrati u svoj ili tuđi prostor. Na taj način bi izgubili više kamenova zarobljavanjem ili si pokriti svoj prostor, ali uz jednak broj poena. Rezultat bi konačno bio kao da i nisu igrali, već samo povadili nežive kamenove. Na taj način je opravdano prekinuti obranu grupe, čim ona ostane bez očiju. Ako ovo nije baš jasno, a nastavite s igrom, sjesti će vremenom. Prihvatite to kao gotovu stvar. Grupe bez uvjeta za život se više ne zarobljavaju tijekom igre već se na kraju vade s ploče i stavljaju u zarobljenike igraču protivničke boje.
U situaciji kada postoji mogućnost pravljenja očiju treba igrati. Treba ili raditi oči ili spiječiti mogućnost da se rade. To je ovisno o tome, tko je na potezu.
Ovo je zanimljivo područje i time se bavi go-problematika. U blogu 'Go – misaona igra' svaki petak postavlja se po jedan go-problem.
Nadam se da Vam je ovo zanimljivo. Naravno, potreban je i trud za savladavanje ove materije, ali ono najosnovnije je dato na početku. Igrati se može i samo s tim najosnovnijim, ali ako želite igrati bolje, treba vježbe. Ovo sve je za vježbu, a materijal je probran tako, da se može usvajati važne karakteristične kombinacije, koje su potrebne za kvalitenije igranje goa.
Blogamo li blogamo i to goom. Pozdrav škvadro ma koliko god Vas ima bloger Mladen.
Post je objavljen 28.07.2004. u 07:32 sati.