srpanj, 2004 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
27.07.2004., utorak
Povratni udarac (19.)

Povratni udarac Nastavljamo s raznim zahvatima i kombinacijama, koje mogu onima, koji ih neznaju, nanijeti gubitke.
Pogledajte na slici posta lijevu postavu kamenova. Crni ima, izgleda siguran, spoj na mjestu označenom sa 'x'. To je tako samo ako gledate po sistemu 'kamen do kamena'. Pokušajte se usuditi nešto žrtvovati. U našem slučaju to čak i nije žrtva, već čisti dobitak.
Obratite pozornost na desnu postavu na našoj slici, s razvojem, koji je prikazan brojevima u kamenovima. Bijeli igra na mjesto 'x' iz lijevog prikaza i tjera crnoga, da mu zarobi kamen, jer ako to ne uradi, bijeli ga može zarobiti igrom na H14. To tako izgleda na prvi pogled, ali tu se ustvari ništa više ne treba igrati. Odigra li crni na '2' (G14), obojica su bez sloboda, ali zarobljavanje izvodi onaj čiji je potez, a to je crni. Uklanja se jedan bijeli kamen, i to upravo onaj, kojega je bijeli malo prije odigrao. Pogledajte sada nastali crni oblik. Koliko je tu sloboda? Crna grupa od pet kamenova ima samo jednu slobodu, a na potezu je bijeli. No, što će onda bijeli? Ponovo na isto mjesto uzvratiti zarobljavanjem, opet H14 i izvaditi pet crnih kamenova. Ni jednog trenutka pozicija se nije ponovila.
Ostavimo li poziciju nakon prvoga igranja na H14 do kraja partije, crni se smatraju neživima i pokupe se s ploče bez ikakovog daljnjeg igranja. Tako je to 4 zarobljena crna i 5 sjecišta prostora. To je 9 poena za bijeloga. Izvršenjem povratnoga udarca, svaki je od igrača dobio po jednog zarobljenog kamenčića više, a prostor ostaje isti. Razlika je opet 9 poena za bijeloga. Poeneske razlike nema. To znači da se ne isplati igrati nakon 1. H14. Točno, pa čak šta više može biti štetno. Sjetite se pravila 'koa'. Crni može za slučaj koa, kao 'ko-prijetnju' odigrati G14 sa zarobljavanjem bijelog kamena. Ako sada bijeli ne izvrši povratni udarac igrom na H14, crni se može tu spojiti. Izvršenjem povratnoga udarca, bijelim odgovorom, crni stiče pravo uzimanja koa na nekom drugom dijelu ploče u slučaju 'ko-borbe'. Dakle, gubitnoj strani u povratnom udarcu, se ne isplati krenuti u razvoj povratnog udarca, jer gubi moguću ko-prijetnju.
Ako dobitna strana završi prekidom mogućnosti izvođenja povratnog udarca bijelim potezom na G14, izgubiti će jedan poen na prostoru. Jedino što bi na taj način za uzvrat bijeli dobio, je poništenje jedne 'ko-prijetnje'. To se ne isplati, jer se tako izgubi i jedan potez.

Idemo dalje i uz pozdrav Mladen zblogani

- 07:27 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>