srpanj, 2004 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
23.07.2004., petak
Atari-go (13.)

Jedna od postava na 9x9 u atari-gou Do sada smo naučili dovoljno da bi mogli igrati. To je igra pod nazivom atari-go, oblik koji se prakticira kod početnika. Cilj je zarobljavanje određenog broja kamenova. Igra se po pravilima zarobljavanja uz iznimku kod pravila goa. Ako se pojavi oblik koa, u atari-gou se pozicija može ponavljati, jer ko se tu ne može igrati beskonačno dugo. Jedan od igrača će tako brzo ispuniti uvjet za pobjedu. Tada odustaje od uzimanja onaj, kojemu taj razvoj ne odgovara. Sve se svodi na zarobljavanje potrebnoga broja kamenova. Zašto govorim o broju zarobljenih kamenova?
U početku je potrebno za pobjedu zarobiti bilo što, a partija se završava kod prvoga zarobljavanja, pa makar i samo jednoga kamena. Igrajući, igrač napreduje u vještini, pa mu ovakav zadatak, od jednog zarobljenoga, prestaje biti interesantan. Voditelj aktivnosti, a uobičajeno je to jači igrač ili učitelj goa, povečava mu kategoriju i ujedno s time i zadatak za pobjedu. Sada takav igrač ima teži zadatak, ali njegovo znanje napreduje i on uočava, da je potrebno usavršavati svoju kvalitetu. Znači slijedi 2. kategorija i minimum dva zarobljena kamena za pobjedu.
Kako igrač postaje sve jači raste mu i kategorija na 3., 4….., a i zadatak za pobjedu na 3 zarobljena, 4 zarobljena….. Uobičajeno se ide do 6. kategorije. Tada je igrač goa spreman za prelaz na igranje goa. No o razlici atari-go i goa ćemo govoriti kada dođe vrijeme za to. Zasada još nismo spremni za igranje goa.
U atari-gou, prema tome, su moguće partije u kojima igrači imaju različiti zadatak za pobjedu. Npr. ako igra igrač s 3. kategorijom protiv igrača s 5., onda prvi treba za pobjedu zarobiti 3 kamena, a drugi 5. Oba igrača su motivirani za kvalitetnu igru na svome nivou znanja i vještine.
Atari-go se igra na ploči 9x9. Na manjoj ploči brzo dolazi do sučeljavanja i borbe. Na velikoj bi slabiji, izbjegavajući borbu, šireći se po ploči, razvlačili po broju poteza i u duljini trajanja partije, što nije svrha igre.
Dakle, možete i sami početi. Ako nemate protivnika naučite prijatelja ovome što sada i vi znate i krenite. Treba vam garnitura 9x9. Ploču nacrtajte, a umjesto kamenova može se igrati kuruzom protiv recimo gumba ili kamenčića (šodra). Možete i crtati na papiru od matematičke teke.
Da ponovimo kratko. Micanja kamenova nakon stavljanja nema. Kamenovi i grupe bez sloboda se moraju odmah ukloniti s ploče. Igra se na broj zarobljenih kamenčića, što odgovara kategoriji ili dogovoru protivnika. Možete igrati i tako da onaj, koji tri puta za redom pobjedi, mora zarobiti jedan kamenčić više i dogovorno (interno) zaračunajte mu kategoriju više. Bitno je da se igra i stiče vještina igranja.
Konačno dođite, ako ste u Zagrebu, srijedom u Belot-klub ‘Velebit’, i oprobajte se s jačima.
U slijedećem postu prikazati ću jednu partiju atari-goa s komentarom igre, a sada Vas lijepo pozdravljam bloger Mladen

- 07:14 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>