srpanj, 2004 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
22.07.2004., četvrtak
Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO (12.)

Ko U prošlom postu smo imali zanimljiv slučaj naizmjeničnog zarobljavanja kamenova, ali se situacija stabiliziala nakon tri uzastopna zarobljavanja. U primjeru na slici ovoga posta imamo početnu situaciju na prikazu 1., gdje bijeli kamen ima jednu slobodu označenu sa 'A'. Ako je crni na redu, može odigrati na to mjesto i tada niti crni na G6, a niti bijeli na G7 nemaju slobode. I opet je tu pitanje: 'Koji kamen treba ukloniti s ploče?', a i odgovor pitanjem: 'Pa čiji je to potez? Pustite čovjeka da završi svoj potez.' Tako će crni nakon stavljanja svoga kamena na G6, ukloniti bijeloga s G7 i staviti ga među svoje zarobljenike. Nastaje situacija koja je prikazana na prikazu 2.
Sada smo kao na početku, ali je situacija izmjenjena. Sada crni kamen ima samo jednu slobodu, a na potezu je bijeli. On bi vjerojatno najradije igrao na 'B' u prikazu 2. Ali, ne. To se ne smije. Nije dozvoljeno ponoviti situaciju na ploči s istim igračem na potezu. I tako bijeli nesmije na 'B', već negdje drugdje. Želio bi zarobiti taj kamen, a nesmije sada. Kako sačuvati ovaj oblik, a da se stekne pravo uzimanja? Može se i to. Što uraditi? Dobro, igrati se mora negdje drugdje, ali bitno je da nakon toga crni ne popuni na 'B' i obrani se od uzimanja. Prisiliti ćemo ga, da igra također negdje drugdje. A, kako? Napadnimo ga tamo negdje, pa ako spoji na 'B' nešto ćemo mu drugdje zarobiti, možda i vrijednije od ovoga kamena. Tako će se crni tamo drugdje braniti, ali je time izmjenjena situacija na ploči i sada se može ponovo igrati na 'B' uzimanjem crnoga kamena. U ovome slijedu to više nije potez 2. već 4., jer su 2. i 3. odigrani na drugom dijelu ploče.
Stigli smo sada do pozicije u prikazu 3., koja je ista kao ona na prikazu 1. Sve se ponavlja. U jednom trenutku može doći do situacije, kada se jedan od igrača odluči ne odgovoriti na prijetnju na drugom dijelu ploče i spoji kao np. bijeli u prikazu 4. To je tada kraj ovom naizmjeničnom zarobljavanju kamena.
Takovo naizmjenično zarobljavanje po jednoga kamena zove se 'KO', a prijetnje s kojima se odlaže spajanje i prekid uzimanja 'Ko-prijetnje'.
Ovdje je ulog samo jedan kamen, ali ovaj oblik može predstavljati spoj večih grupa kamenova, pa je tada vrijednost osvajanja koa veća.

Još ćemo se neko vrijeme zabavljati zarobljavanjima i sve će nam jasnija biti ova igra. Ovo su tehnike zarobljavanja i čuvanja kamenova. Kamenovi su nam potrebni za osvajanje većeg broja poena, ili ovladavanjem većeg dijela ploče. Zasada to samo najvljujem, tek da vidimo da je ovo kao abeceda, a romane ćemo pisati kasnije.

Postoji oblik igre, koja se često prakticira kod početnika, a zove se atari-go, gdje cilj za pobjedu zarobljavanje određenog broja kamenova.

Odblogao i doblogao do ovdje i spreman za daljnje bloganje do većih cjelina kojima ćemo naučiti igrati go i uz pozdrav bloger goger Mladen

- 15:09 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>