srpanj, 2004 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
22.07.2004., četvrtak
Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje (11.)

Udarac za udarcem..... Vidjesmo već više načina zarobljavanja. Naučili smo što je to potez. Prošli puta smo vidjeli, da se može zarobljavati i igranjem kamenova u poziciju, gdje niti odigrani kamen nema sloboda. Ovaj puta vidjeti ćete zanimljiv, pa čak i na neki način lijep, događaj uzastopnog međusobnog zarobljavanja. Kada jedan igrač zarobi kamenčiće, često dođe neko opuštanje uz konstataciju: ' E, tako, sada sam to zarobio.', ali evo već slijedi kontraudar, pa još jednom.....
Go je igra u kojoj treba razvoje događaja sagledavati što više unaprijed. To zahtjeva neku vrstu slikovne memorije i to ne samo kao slike, već i njihovu dinamiku. Pitali su tako nedavno jednog od vrhunskih svjetskih profesionalnih igrača goa: 'Što je po vašem mišljenju najvažnije za dobro igranje goa?'. On odgovori: 'Izčitavanje pozicije.'. To znači gledanje razvoja igre unaprijed i to ne samo jedan mogući niz, već većinu dobrih razvoja. Naravno, to uključuje i selekciju dobrih od loših. 'A, koliko vi poteza izčitavate unaprijed?', glasilo je slijedeće pitanje, a odgovor: 'Oko stotinu poteza'. A sada škvadro, ajmo svi zajedno ono: 'Vauuuuu...!!'. Dakle, koja je to analiza, a posebno koja sinteza!
Naša slika uz post, u početnom prikazu 1., predstavlja, na prvi pogled, jedan bijeli kamenčić na H5 s jednom slobodom u okruženju protivničkih. To je samo vizuelan utisak, jer i jedan crni ima samo jednu slobodu. Ta im je sloboda zajednička i označena je s 'A' u prikazu 1. Pa, krenimo.
U prikazu 2. bijeli kreće na tu slobodu i sada niti jedan nema slobode, ali je potez bijeloga i on vadi crni kamenčić. Sada je nastala bijela dvojka, koja ima samo jednu slobodu, koja je označena sa 'B'. Slijedi igra crnoga na nju i zarobljavanje te dvojke. To možemo vidjeti u prikazu 3. Ali sada taj, upravo odigani, crni ima samo jednu slobodu, koja je označena sa 'C'. Bijeli igrom na nju zarobljava taj jedan crni. Nastaje postava po prikazu 4. U toj 'vatrometki' svaki od igrača dobio je po dva zarobljenika, a to je ukupan obračun razvoja, jer prostora ovdje nema niti jedan od igrača. Znači jedanki su.
Što bi bilo s razvojem da je crni bio prvi na potezu? Odigrao bi on na 'A' u prikazu 1. i fajrund. Crni bi zarobio jedan bijeli kamen i imao jedan poen prostora na sjecištu H5, a to je 2 poena za crnoga. To znači da je vrijednost kombinacije 2 poena. Nešto sam počeo o poenima, ali to tek da vidite da su tu takove stvari važne, ali neka vas to ne buni, jer ćemo o poenima u jednom od kasnijih postova, kada dođe vrijeme. E, tu je još važno, tko će po završetku kombinacije biti na potezu. Definira li jedan ili drugi ovaj razvoj u svoju korist, protivnik će biti na potezu na nekom drugom dijelu ploče, a to je vrlo značajno za daljnji tijek partije. Zbog toga se često dešava da niti jedan od igrača to dugo ne odigrava, pa tako stoji do blizu kraja partije, kada dođe vrijeme na gubitak inicijative za 2 poena. Tada više na ploči neće biti većih mogućnosti i partija će biti već uveliko definirana.
Sve više ulazimo u razna taktiziranja i upoznajemo nove karakteristike i vrijednosti igre. Možda vam ponešto i nije jasno. Za to vam je na usluzi bloger goger Mladen pod komentarom.
Pozdrav svima ma koliko vas bilo bloger goger Mladen

- 09:39 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>