srpanj, 2004 | > | |||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.
Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.
Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr
Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com
Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
hit Counter
Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra
Hrvatska igo udruga HIGOU
Go-klub Velika Gorica
Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:
1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje
Prošli puta smo promatrali kamen na drugom redu, a sada ćemo se pozabaviti sa dva povezana kamena na istom redu. Takav slučaj je predstavljen na našoj slici u četiri dijela. Prikaz 1. je početni položaj. Dvojka ima dvije slobode na prvom redu na D1 i E1. Može li se crnim potezom taj broj povečati? Ne može. To znači da crna dvojka nema šanse za preživljavanje, jer kamenovi koji je okružuju imaju više sloboda. Postoji li neki štos? Ne, niti to. Pokuša li crni pobjeći kao u prikazu 2., bijeli ga zaustavi jednostavno sa potezom 2. Na taj način u zarobljeništvo ulazi i netom odigrani crni kamen. Isto je ako to pokuša uraditi na lijevu stranu. Pokuša li crni razdvojiti bijele, koji ga okružuju kao u prikazu 3., bijeli igra potez 2. u istom prikazu. Na taj način osigurava postavu, a crna dvojka ostaje još dublje u zarobljeništvu. Tako i crni potez u tom prikazu ostaje usamljen i slab. Pogledajte sada razvoj u prikazu 4. Bijeli ovdje nudi crnome prividnu šansu za bjeg, ali istovremeno stvara zid prema sredini ploče, koji lako postane doljnja ograda budućeg prostora prema sredini. A što je s crnima ispod njih? Ne piše im se dobro. Vidite li vi kako pobjeći iz bijeloga okruženja ( s obzirom da je tu rub ploče možemo govoriti o natkriljenju)? Kada bi, tamo negdje dalje na desno, bilo crnih kamenova, možda bi se nešto i moglo spasiti, ali početnu dvojku lako se stavi pred pad igrom bijeloga na ‘A’, pa ako crni spoji na ‘B’, padne čak četvorka igrom na ‘C’. Ustvari u ovoj postavi se crnome ne isplati igrati, jer ravoji koji nastaju njemu ne odgovaraju. Kada bi bilo kamenova u bližem okruženju, valjalo bi razmisliti. Razlike u postavi tih kamenova nose drugačije mogućnosti, ali dvojki nema spasa, osim ako je bijeli ne pusti. To se može desiti, ako na ploči ima nešto važnije, ali tada se to važnije ne isplati pustiti niti crnome, pa nije smisleno niti razmišljati o pokušaju spašavanja nečega što se ne može spasiti. Postoji mogućnost igre u ovoj situaciji samo kao ‘ko-prijetnja’, ali o kou ćemo pričati u jednom od narednih postova. Ovaj puta sam se malo raspisao, ali skoro uvijek ima toga neograničeno puno. Da bude osnovno razumljivije, treba to svoditi na jednostavan prikaz važnih stvari, a kada se to savlada, moći ćemo se malo i nadigravati u razmišljanjima. Mi pomalo savladavamo osnovne tehnike i pomalo stvaramo način gledanja i razmišljanja u i o ovoj igri. Haj škvadro, ma koliko god Vas je, Mladen Ak nekaj nije jasno ili vas nekaj interesira, imate komentar…… |