dijalozi

25.04.2021., nedjelja

Ja lažem!




Mario: Ja lažem! Govorim li istinu ili lažem kad to kažem?

Goga: Ako tako kažeš, lažeš, jer sve što kažeš ja ti vjerujem.

Mario: Ali, ako govorim istinu znači da lažem, a ako lažem znači da govorim istinu, koje je od toga?

Goga: Sve kaj mi govoriš shvaćam kao istinu jer ti vjerujem. Ako mi govoriš laži, onda me lažeš.

Mario: Ne fokusiraj se na mene nego na tvrdnju: Ja lažem! Kad netko to kaže govori li istinu ili laže, u samoj toj tvrdnji?

Goga: Ne može tako, moraš bar malo poznavati osobu koja to izjavljuje. Recimo, kad ja kažem da lažem onda i lažem.

Mario: Da, lažeš, ali si time rekla i istinu, da lažeš, kužiš? To je zapravo paradoks, ta tvrdnja. I tu nije bitno poznajemo li osobu ili ne jer uzimamo u obzir obje pretpostavke: ako pretpostavimo da netko time govori istinu, to znači da laže (jer to kaže njegova istinita tvrdnja), a ako pretpostavimo da laže, znači da govori istinu. lud

Goga: Da, kužim, iskrena sam, a kažem da lažem, i lažem, i istinu kažem. nono

Mario: Tak je, kontradikcija je neminovna, lažeš, a govoriš istinu, odnosno govoriš istinu, a lažeš, to je zapravo stari sofizam s kojim se filozofi muče još od antike bang Je li moguće da tvrdnja bude istovremeno istinita i lažna ili je moguće dokazati da je samo istinita ili samo lažna? Neki filozofi vele da je to samo igra riječi, a drugi pak da se radi o ozbiljnom filozofskom problemu, odnosno logičkom paradoksu. namcor
Možda stavljanje tog „problema“ u stihove može pomoći u njegovom rješavanju. naughty

Ja lažem!

Govorim li istinu ili lažem

kad to kažem?

Ako govorim istinu,

znači da lažem.

Ako lažem, znači

da govorim istinu.

Recite mi istinu,

lažem li?


- 19:15 - Komentari (16) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< travanj, 2021 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Opis bloga

'KO VOLI NEK' IZVOLI