Naš projekt za državnu smotru,a ovo je i kratki opis:
SLATKOVODNI MAKROBESKRALJEŽNJACI KAO POKAZATELJ KVALITETE VODE TEKUĆICA KUPE I KUPČINE
Zajednički projekt učenika uključenih u program GLOBE
u OŠ Draganići i u OŠ Banija
( Mentori: Barka Komadina i Alenka Bujan)
1. Istraživačko pitanje:
Najveća tekućica koja prolazi istraživačkim prostorom OŠ Draganići je rijeka Kupčina. Ona izvire u Žumberku i protječe uglavnom rijetko naseljenim poljoprivrednim prostorom te uz nju nema industrijskih pogona. Rijeka Kupa, na kojoj se nalazi hidrološka mjerna postaja OŠ Banija, je jedna od većih hrvatskih tekućica. Prolazi kroz gušće naseljen prostor, dijelom poljoprivredni te su uz nju locirani industrijski pogoni, a to sve smatramo potencijalnim zagađivačima vode koji smanjuju njenu kvalitetu i bioraznolikost. Budući da obje škole vrše hidrološka mjerenja na navedenim tekućicama željeli smo suradnjom na zajedničkom projektu povezati učenike obiju škola i potaknuti ih na interdisciplinarno promatranje i analiziranje pojava i procesa u istraživačkom prostoru koji utječu na kvalitetu tekućica.
Pretpostavili smo da će kvaliteta tekućice Kupčine kao i njena bioraznolikost na hidrološkoj postaji OŠ Draganići (Kupčina Guci) biti bolja od kvalitete tekućice Kupe na hidrološkoj postaji OŠ Banija u Karlovcu (Kupa Karlovac).
2. Metode istraživanja:
Koristili smo se literaturom, pretraživali Internet i analizirali digitalne zapise u svrhu prikupljanja podataka o navedenim tekućicama i prostoru kroz koji prolaze te o makrobeskralježnjacima koji obitavaju u tekućicama različite kvalitete vode.
Vježbali smo identificirati makrobeskralježnjake rabeći ključeve za identifikaciju. Izradili smo i pribor potreban za uzorkovanje.
Služeći se geografskim kartama, satelitskim snimkama, kompasom i GPS-om definirali smo prostor našeg istraživanja koji uključuje tok navedenih rijeka od izvora do mjernih postaja.
Tijekom terenskog rada na hidrološkim postajama fotografirali smo i kartirali postaje te vršili fizikalno-kemijsku analizu vode prema GLOBE protokolima. Za potvrdu kvalitete vode Kupe i Kupčine uzorkovali smo i makrobeskralježnjake prema GLOBE protokolu.
U laboratoriju smo pretraživali uzorke iz vode pomoću povećala i mikroskopa u svrhu identifikacije svojti makrobeskralježnjaka. Iste smo sortirali, klasificirali, brojali i fotografirali kako bi mogli procijeniti bioraznolikost staništa i izračunati biotički indeks.
Dobivene rezultate usporedit ćemo sa službenim podacima Zavoda za javno zdravstvo i sa Uredbom o klasifikaciji voda.
3. Prikaz podataka:
Za prikaz smještaja i položaja hidroloških postaja, riječnih mreža i porječja navedenih tekućica te pokrova uz njih koristit će se geografske karte i satelitske snimke.
Podaci dobiveni terenskim istraživanjem i radom u laboratoriju prikazat će se tablično i grafički ( dijagrami) te crtežima i fotografijama.
4. Zaključci:
Rad na projektu je u tijeku te predstoje glavni zaključci vezani uz naše pretpostavke o stanju vode Kupe i Kupčine koje smo utvrdili fizikalno-kemijskom analizom i pronađenim makrobeskralježnjacima.
Ostali projekti
Sudjelujemo u projektu Izrade karte izotopa u Hrvatskoj sa Medicinskim fakultetom u Rijeci. Njima šaljemo mjesečnu kišnicu koju skupimo na atmosferskim mjernjima.
Također sudjelujemo u projektu GLOBEMET
DHMZ je pokrenuo aktivnosti vezane uz uređivanje meteoroloških podataka škola koje ih rade u sklopu GLOBE-a.
Naša se škola uključila i u projekt ENO- Environment Online povodom obilježavanja Međunarodnog dana mira. Tog dana odnosno 21. rujna naša škola točno u 12.00 sati sadi DRVO MIRA koje nas podsjeća na prirodu i važnost zaštite okoliša. Taj dan obilježavamo i raznovrsnim plakatima i recitacijama. Cilj ENO projekta je osvješćivanje mladih u cijelome svijetu u potrebi zaštite okoliša i nennasilnom rješavanju sukoba.
<
|