Som a la... netko i nešto

srijeda, 24.08.2022.





Svi mi vrlo dobro znamo da su Dalmatinci izmislili ribu i maslinov zejtin, i svi onda znamo da se riba kuva samo u tom zejtinu... al' pored nas koji znamo točno što i kako treba kuvati, ima i oni' ludi' Vrancuza koji kažu da se riba kuva u maslacu.
E. Svašta. Oni dalje od maslaca i svojih vrancuskih noseva ništa ne vide...

Eeee... ma šalin van se ja se malo s ovin kuvanjem, nemojte mene zaozbilj uzeti :)





Enivej... ali rekla sam nedavno da će biti ribe, pa riba evo jest.
Moja mama, i sama horoskopska riba, straaašno je voljela ribu vidjeti na tanjuru. Čudo jedno kakva je to ljubav bila...
Ja sam ribu ozbiljno počela doživljavati tek prije nekoliko godina uz filete soma. Zapravo, prije soma puno ranije je bio doživljaj s jednim fantastičnim smuđem na žaru, ali njega iz nekog razloga teže nađem, tako da je od tog davnog puno savske vode proteklo...

Prije ove dvojice pristajala sam na samo nekakve neozbiljne, dječje odnose s Eva sardinama, i obavezno mučenje s kostima šarana koje za Badnjak nisam nikako mogla izbjeći :I
Eto kakva sam vam ja bila kćerka svoje matere... prije izrod no kći :O
Al' srećom sam otkrila soma, točnije - njegove filete, pa su se odnosi s ribama u posljednje vrijeme iz korijena promijenili. A imamo još i Francuze koji ribu kuvaju u maslacu... e, oni vam se s tim nimalo ne šale :))

A valjda najpoznatija riba u maslacu je Sole Meuniere - riba list se posoli i popapri bijelim paprom pa uvalja u brašno i isprži na maslacu. U maslac se potom doda sok od limuna i peršin (mogu i kapari), dobiveni umak se prelije preko ribe i to bi uglavnom bila sva mudrost... ali fina mudrost. Mene su s njom kupili :)
Francuzi pored lista preporučuju na ovaj način pripremati i bakalar ili losos... ali ja i smuđ jedva nađem, a kamoli list i bakalar, pa onda u maslacu (is)pržim soma. On mi je nekako najbliži :))
Ali fin je... preporučujem.
Baš je fino (visoko)kaloričan :))










<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.