srijeda, 05.04.2006.

Polar express

(The Polar Express)
SAD 2004, 100 min, animirani
Redatelj: Robert Zemeckis
(Uloge: Tom Hanks, Nona Gaye, Peter Scolari)

Badnja noć. Smješten u svom krevetu, sav u tišini, jedan dječak očekuje Djeda Božićnjaka. Leži nepomićan ali budan u nadi da će ove godine uživo vidjeti Djeda Božićnjaka jer mu se vjera već poljuljala budući da ga nikad dosad nije vidio. Iznenada, budu ga gromoglasan zvuk vlaka koji se zaustavlja pred njegovom kućom. Iz velikog crnog vlaka izlazi kondukter i poziva dječaka na putovanje do Sjevernog pola gdje će upoznati Djeda Božićnjaka.

Vidjevši foršpan, film mi se činio kao dosadno ostvarenje, a niti taj tip animacije nije mi bio previše privlačan. Jedva jedvice odlučio sam otići u kino jer nisam imao pametnijeg posla. Na kraju, bilo je to doba kad sam svakog tjedna išao najmanje jednom u kino i kao sam morao provjeriti o čemu se radi. A onda sam se ugodno iznenadio. Animacija je takva kakva je, ali se čovjek lako privikne. Naime glumci su obojani tako da film, iako igrani, izgleda kao animirani film. Vukovi u snijegu i orao u letu nakratko prikazani pokraj vlaka jedna su od scena koje mi se još uvijek katkad vrte u glavi kao odlične i pamtit ću ih sigurno duže vrijeme.

Film ima i lijepu radnju. Dječak sanja da ide na sjeverni pol gdje napokon vidi Djeda božičnjaka u čije postojanje sumnja. Nikad zapravo ne vidi tog djeda osim u snu, no morat će naučiti vjerovatiu njega. Bez brige, time vam nisam otkrio ništa sto bi vam moglo pokvariti užitak gledanja jer se to vidi od samog početka. Samo sam vam otklonio sumnju pa se nećete pitati, nije li to možda ipak stvarnost. Nije, to je san. Na kraju filma dječak povjeruje u djeda kao što se vjeruje, recimo u Boga kojeg Čovjek nikad nije vidio. Kondukter u crtiću upitao je dječaka: Znači ti vjeruješ samo u stvari koje vidiš? Hm, zanimljivo. Isto kao što Isusov apostol Toma nije vjerovao da je Isus uskrsnuo sve dok ga nije vidio. Možda se čini da pretjerujem s usporedbom ali čvrsto stojim iza nje i imam dojam da je u hollywoodskim filmovima opet postalo popularno biti pobožan i vjerovati u stvari koje nisu stvarne, tj. koje se ne vide svaki dan a s tim novim valom kao da je počeo Tim Burton koji je Krupnom ribom pokazao da su istinite i izmišljene priče, tj. pokazao je na koji se način jako dobro može interpretirati Biblija koja ne nosi istinite povijesne podatke već istinitu priču. U tom smislu i ovaj nas crtić može nešto naučiti.

Ovaj film je još jedna klasična i tradicionalna bajka, ali to mi se sviđa i radujem se svim drugima koje tek dolaze. Ovakvi filmovi su mi draži i cijenim ih više od Shreka i sličnih mu crtića. To je to.
Ocjena: 7/10

- 20:17 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>