subota, 27.11.2010.

Što je Excel?

Excel je softver koji omogućuje stvaranje tablica i računa te analizira podatke. Ta vrsta softvera zove se softver za proračunske tablice. Excel omogućuje stvaranje tablica koje automatski računaju ukupne iznose numeričkih vrijednosti koje unesete, ispisuje tablice urednog izgleda i stvara jednostavne grafikone.

Excel je dio paketa "Office", koji spaja nekoliko vrsta softvera za stvaranje dokumenata, proračunskih tablica i prezentacija te za upravljanje e-poštom.

Možda vas zanima zašto je softver za stvaranje dokumenata i proračunskih tablica koji koristite kod kuće dio paketa softvera koji se zove "Office". Za to postoji povijesni razlog. Prije se softver za stvaranje dokumenata i proračunskih tablica uglavnom koristio za posao. Taj je softver ukomponiran u paket softvera za posao te je stoga nazvan "Office". Od tada su osobna računala postala popularna i za rad od kuće, ali paket softvera koji sadrži softver za stvaranje dokumenata i proračunskih tablica još uvijek se zove "Office".

Objavljeno u 16:19 • Komentari (0) • Isprintaj#

Zaključavanje ćelija

KAKO ZAKLJUČATI ĆELIJU U RADNOJ TABLICI RADNOG LISTA U MICROSOFT EXCEL-u 2003:

Ako dijelite računalo ili radite tablicu za nekog drugog korisnika i želite da ga spriječite da mijenja formule ili tekst u određenim ćelijama U Excelu 2003 možete zaključati ćelije.
Sve ćelije su standardno zaključane a Vi ih možete otključati klikom na sjecište stupaca i redova tj. gumb lijevo od slova stupca A a iznad broja reda 1.
Dakle o Vama ovisi hoćete li prihvatiti da su sve ćelije zaključane pa da otključate samo one koje želite ili obrnuto da sve ćelije otključate pa zaključate samo one koje želite.
KAKO OTKLJUČATI ĆELIJE
Označimo raspon ćelija ( na slici plavo ) ili pojedinu ćeliju a potom sa izbornika Oblikovanje ( Format ) => Ćelije ( Cells ) i otvara nam se dijaloški okvir Oblikovanje ćelija. Na zadnjoj kartici Zaštita ( Protect ) isključimo opciju tj. deselektiramo ( otčekiramo ) opciju Zaključana ( Lock ).
Time smo otključali ćelije. A tako i kada želimo zaključati ćelije, selektiramo opciju Zaključana.
Skrivena ( Hiden ). Što to znači? Znači da ćeliju za koju izaberemo ovu opciju neće u traci formula ( polju formula ) imati prikazanu formulu ili tekst kada selektiramo dotičnu ćeliju. To se npr: koristi ako želite sakriti formule koje ste pisali od drugih očiju ;-) i samo vi znate tu formulu izraditi.
Sada smo organizirali koje ćelije će biti Zaključane a koje neće biti zaključane.
No to nije dovoljno za zaštitu ( zaključavanje ) ćelija. Moramo zaštititi Radni list ( Sheet ).
Kako se vrši zaštita radnog lista?
a izbornika kliknemo na Alati => Zaštita => Zaštiti list ( Tools => Protect => Protect Sheet )
Otvara nam se novi dijaloški okvir na kojemu možemo dodatno izabrati što korisnik može raditi sa ovom tablicom. i upišemo lozinku za zaštitu.
Klik na U Redu ( OK ) i upišemo ponovno istu lozinku za potvrdu.
Daljnju zaštitu za ove funkcije ne moramo raditi. ( kao što su Radna knjiga itd.... )
ZAŠTITA Radne knjige ( Workbook ) Excela
Ako želimo zaštititi cijelu radnu knjigu od izmjena, tada možemo isto uraditi na slijedeći način.
Datoteka ( File ) => Spremi kao... ( Save As... ) => a potom na dijalog prozoru klik na gumb Alati ( Tools ) pa izaberite naredbu Opće mogućnosti. Na novo-otvorenom dijalog prozoru izaberite opciju koja Vam odgovara.
Zatvorite prozor klikom na gumb U redu....

Objavljeno u 16:14 • Komentari (0) • Isprintaj#

Unos podataka u ćeliju

UNOS PODATAKA U ĆELIJE U TABLICI MICROSOFT EXCEL-a 2003:
Podatke u ćelije unosimo tako da prvo označimo ćeliju, a zatim upišemo podatke. Ako vas zanima upis teksta u ćelije više o tome na linku Unos teksta, oblikovanje i upis teksta u više redaka u ćeliji
Kada označimo ćeliju, njena adresa se pojavi u okviru naziva na traci formula, a s desne strane iza znaka "Fx" sadržaj ćelije.
Nakon unosa podatka potrebno je kliknuti na gumb UNOS ili pritisnuti tipku ENTER.
I na kraju situacija nakon unešenog podatka i potvrde situacija je kao na slici. U koliko smo potvrdu unosa podataka izvršili klikom na gumb Unos ostat će selektirana ćelija C2, a ako smo potvrdu izvršili pritiskom na tipku Enter selektirat će se ćelija C3 jer je u Excelu podešeno da nakon pritiska tipke Enter selektira se ćelija Dolje.Želimo li poništiti unos, kliknut ćemo na traci formula na gumb Odustani . ( crveni X ispred zelene kvačice )

Objavljeno u 16:14 • Komentari (0) • Isprintaj#

Spremanje dokumenta

SPREMANJE DOKUMENTA MICROSOFT EXCEL-a 2003:

Spremanje dokumenta vršimo pomoću naredbe Spremi, a nju možemo pokrenuti klikom na gumb Spremi na alatnoj traci, ili klikom na izbornik Datoteka => naredba Spremi ili kombinacijom tipki na tipkovnici Crtl+S.
Naredbu Spremi koristimo kada dokument snimamo prvi puta ili ako smo vršili prepravke a iste prepravke želimo spremiti.
Pojavi se dijaloški okvir "Spremi kao" pomoću kojeg određujemo mapu u koju ćemo spremiti dokument, ime dokumenta i tip dokumenta.
Prilikom određivanja naziva datoteke nije potrebo upisivati nastavak XLS jer će Excel sam postaviti isti.

U dijalog polju "Spremi u" nalazi se ime mape u koju ćemo spremiti dokument. Izvorno je podešena mapa Moji Dokumenti ( My Documents ), ali možemo odrediti bilo koju drugu mapu na disku tako da je otvorimo dvostrukim klikom na njeno ime ili ikonu. Isto tako sa padajućeg izbornika možemo izabrati mapu ili particiju na koju želimo snimiti datoteku ( dokument ) Ako smo već spremili neki dokument, Microsoft Excel 2003 će u polju "Spremi u" automatski ponuditi ime mape u koju smo spremili prethodni dokument.
U polju "Naziv datoteke " dodjeljujemo dokumentu ime prema želji , bez nastavka ( extenzije XLS ).
U polju "Spremi u obliku" određujemo format dokumenta. Microsoft Excel 2003 automatski nudi Microsoft Office Excelova radna knjiga (*.xls), ali se može izabrati i neki drugi format što ovisi o potrebama korisnika. U ovom polju možemo spremiti dokument u prijašnjim verzijama Microsoft Excela, ako za to postoji potreba.
Dodatna objašnjenja Spremanja datoteke

Spremanje kopije datoteke

1. Na izborniku Datoteka pritisnite Spremanje kao.
2. U okvir Naziv datoteke upišite novi naziv datoteke.
3. Pritisnite Spremi.

Savjet
Za spremanje kopije u drugu mapu, na padajućem popisu Spremi u pritisnite drugu jedinicu ili na popisu mapa drugu mapu ili oboje. Za spremanje kopije u novu mapu, pritisnite Stvaranje nove mape .

Spremanje datoteke u drugom obliku zapisa

1. Na izborniku Datoteka pritisnite Spremanje kao.
2. U okvir Naziv datoteke upišite novi naziv datoteke.
3. Pritisnite padajući popis Spremi u obliku, a zatim oblik u kojem želite spremiti datoteku.
4. Pritisnite Spremi.

Automatsko spremanje datoteka za vrijeme rada

1. Najprije na izborniku Alati pritisnite Mogućnosti, a zatim karticu Spremanje.
2. Uključite potvrdni okvir Spremaj podatke za samooporavak svakih.
3. U okvir minuta unesite željeni interval učestalosti spremanja datoteka. Što se češće datoteke spremaju, to će više informacija biti oporavljeno ako dođe do nestanka napajanja ili sličnih problema dok je datoteka otvorena.
Ubrzavanje spremanja datoteke

1. Najprije na izborniku Alati pritisnite Mogućnosti, a zatim karticu Spremanje.
2. Učinite nešto od sljedećeg:
* Za spremanje samo promjena u datoteci, uključite potvrdni okvir Dopusti brza spremanja, a nakon toga nastavite spremati datoteku dok na njoj radite.
* Za spremanje cijele datoteke, isključite potvrdni okvir Dopusti brza spremanja kada završite rad na njoj, a zatim je još jednom spremite. Kada se ovaj potvrdni okvir isključi, datoteka će biti spremljena u cijelosti.


Objavljeno u 16:13 • Komentari (0) • Isprintaj#

Zatvaranje dokumenta

ZATVARANJE DOKUMENTA MS EXCEL-a 2003:
Dokument možemo zatvoriti na nekoliko načina:

1. Preko izbornika naredba sa tekstualnog
izbornika Datoteka => Zatvori.
2. Klikom na gumb sasvim desno na traci s izbornicima.
3 Ako želimo zatvoriti dokument a da nismo spremili nikakve promjene, Microsoft Word 2003 upozori nas "Želite li spremiti promjene koje ste napravili u dokumentu?".
4. Pomoću gumba ( ikone ) u gornjem lijevom kutu prozora Excela. Obratite pažnju koji gumb zatvara kompletan program Exce a koji zatvara samo aktivni dokument.

Rješavanje problema spremanja i zatvaranja datoteka

Kad spremim datoteku, ona se sprema s dodatnim datotečnim nastavkom .xls
Kad spremite datoteku s nastavkom koji nije zadani za tu vrstu datoteka, program iz sustava Microsoft Office dodati tom nazivu datoteke dodati zadani nastavak. Npr. naziv datoteke za prezentaciju iz Microsoft PowerPointa može izgledati kao Proračun.abc.ppt. Kako biste datoteku spremili s nastavkom koji nije zadani, pod navodnike upišite cijeli naziv datoteke — npr. "Proračun.abc".

Datoteka koju sam spremio sadrži dvije točke (..) u nazivu datoteke
U sustavu Microsoft Windows nazivi datoteka smiju sadržavati interpunkcijske znakove, primjerice zareze ili točke. Kada datoteku spremite pod nazivom koji završava točkom — npr. Prodaja. — programi Microsoft Officea dodat će mu još jednu točku i zadani nastavak. Npr. dokument Microsoft Worda spremljen pod nazivom Prodaja. biti će prikazan kao Prodaja..doc. Kada datoteku spremite sa zadanim nastavkom, nije potrebno upisivati točku nakon naziva. Officeovi programi automatski će dodati točku zajedno s nastavkom.

Oblik datoteke kojega želim koristiti nije naveden u dijaloškom okviru "Spremi kao"
Provjerite je li oblik datoteke koji želite uključen u Microsoft Excel i instaliran na vašem računalu.

Kad pokušam spremiti promjene, dobivam poruku koja kaže da je radna knjiga samo za čitanje
Ne možete mijenjati datoteku koja je samo za čitanje. Za spremanje promjena, datoteku spremite pod novim nazivom pomoću naredbe Spremanje kao na izborniku Datoteka. Možete koristiti i isti naziv spremite li datoteku u novu ili u drugu mapu.

Unio sam svoje korisničko ime i lozinku, ali još uvijek ne mogu pristupiti mrežnoj jedinici
Provjerite jeste li ispravno unijeli korisničko ime i lozinku, te da nije pritisnuta tipka CAPS LOCK. Ako i dalje ne možete pristupiti mrežnoj jedinici, obratite se administratoru sustava.

Kad spremim podatke u oblik programa dBASE, neki podaci nedostaju
Napomena Kad spremate Microsoft Excel radni list u dBASE (DB2, DB3 ili DB4) obliku, a radni list sadrži raspon nazvan “Baza podataka”, samo se podaci u imenovanom rasponu spremaju u dBASE datoteku. Ako dodate nove slogove nakon imenovanja raspona, morate ponovno definirati raspon baze podataka kako bi on uključivao nove slogove, prije nego spremite list u dBASE obliku.

Ako na listu ne postoji raspon nazvan “Baza podataka”, pretvaraju se samo podaci u trenutnom području (trenutno područje: Blok ispunjenih ćelija koji sadrži trenutno označenu ćeliju ili ćelije. Područje obuhvaća sve smjerove do prvog praznog retka ili stupca.). Ako prvi redak podataka sadrži tekst, Excel ga upotrebljava kao redak zaglavlja za određivanje naziva polja. Ako prvi redak sadrži samo brojeve, Excel stvara nazive polja kao što su N1, N2 i tako dalje.

Uvjerite se da su nizovi znakova kraći od širine stupca kad sprema podatke u dBASE obliku, Excel dodjeljuje vrstu podataka svakom polju (stupac podataka) koji se temelji na podatku polja u prvom slogu raspona baze podataka ili trenutnog područja.

Ako polje u prvom slogu sadrži tekst, tom polju se dodjeljuje znakovna vrsta podataka, a svi brojevi sadržani u polju u drugim recima postaju znakovni nizovi. Širina stupca polja određuje dužinu znaka; znakovi duži od širine stupca se u dBASEu skraćuju. Za sprečavanje gubitka podataka, u Excelu označite raspon koji želite pretvoriti i primijenite jednoliko razmaknuti font kao što je Courier. Za prilagodbu veličine stupca kako bi se prikazali svi podaci, pokažite na Stupca u izborniku Oblikovanje, a zatim pritisnite SamoPrilagodi označeno.

Upotrijebite oblik broja koji nije Općenito Ako decimalni brojevi imaju oblik broja Općenito, u dBASE se decimalna mjesta skraćuju. Prije nego spremite podatke u dBASE obliku, primijenite neki drugi oblik broja na sve podatke u tom polju. Na izborniku Oblikovanje, pritisnite najprije Ćelije, a zatim karticu Broj. U okviru Kategorija, pritisnite Broj ili Znanstveno, a zatim navedite broj decimalnih mjesta koji želite.

Promijenite vremenske podatke u tekstne podatke Polja koja sadrže vremenske podatke se ne mogu pretvoriti. Prije nego spremite podatke u dBASE oblik, možete promijeniti vremenske podatke u tekstne podatke koristeći funkciju radnog lista TEXT. Na primjer, za promjenu vremena 12:34 PM u tekstni podatak, upotrijebite funkciju =TEXT("12:34"; "hh:mm AM/PM").

Kad pokušam spremiti radnu knjigu, dobijem pogreške, upozorenja i poruke o Automatskom ponovnom objavljivanju
Za radnu knjigu koju spremate uključeno je automatsko ponovno objavljivanje stavki na web-stranici. Poruka se prikazuje kako bi vas se obavijestilo da objavljujete na web-stranicu, te vam daje mogućnost izbora želite li nastaviti s objavljivanjem ili onemogućiti automatsko ponovno objavljivanje. Za dodatne informacije pritisnite Pomoć u toj poruci.

Možda također vidite poruku koja vas upozorava na upozorenja i pogreške povezane s podacima koje objavljujete. Na primjer, ako pokušate ponovno objaviti raspon koji uključuje vanjske reference, upozorit će vas se da će biti objavljene vrijednosti (ne reference). Za dodatne informacije o konkretnim pogreškama i upozorenjima pritisnite Pomoć u poruci.

Objavljeno u 16:13 • Komentari (0) • Isprintaj#

Prilagođavanje

Excel podešavamo u dijaloškom okviru Mogućnosti => Alati
Dijaloški okvir Mogućnosti podijeljen je na 13 kartica.
Na kartici Pogled određujemo kako će izgledati prozor na način da uključimo potvrdnu kvačicu pored opcije koju želimo prikazati u prozoru, ili isključimo potvrdnu kvačicu ako nešto ne želimo prikazati u prozoru.
Na ovaj način možemo odlučiti hoće li se u prozoru prikazati traka stanja i traka formule, da li će se vidjeti zaglavlja stupaca i redaka, rešetke tablice, kartice lista, klizači za okomiti i vodoravni pomak itd.
Na kartici Izračun određujemo način izračunavanja podataka. U polju Izračun potrebno je potvrditi opciju »Automatski« kako bi se pri svakoj promjeni bilo koje vrijednosti u tablici odmah izračunale vrijednosti u poljima koja sadrže formulu.
Na kartici Uređivanje određujemo opcije pri unosu podataka u tablicu. Ovdje možemo odrediti smjer kretanja nakon pritiska na tipku Enter.
Na kartici Općenito određujemo koliko će listova sadržavati nova radna knjiga (izvorno je podešeno 3 lista). Ovdje možemo u polju Postavke odrediti broj nedavno korištenih datoteka čiji se popis nalazi u dnu izbornika Datoteka (izvorno je podešen broj 4 a može ih biti do 9). Ovdje određujemo Standardni font i njegovu veličinu, a u polju Zadano mjesto datoteke možemo odrediti mapu koju najviše koristimo u radu s datotekama. Mapu koju ovdje odredimo pojavit će se u dijaloškom okviru kada pozovemo naredbu Otvori ili Spremi.
Na kartici Prilagođeni popisi kreiramo liste za automatski unos podataka u radnu tablicu.

Alatne trake u Excelu podešavamo tako da kliknemo na izbornik Alati => Prilagodi.
U dijaloškom okviru Prilagodba na kartici Alatne trake možemo izabrati alatnu traku koju želimo prikazati u prozoru,
Na kartici Naredbe biramo koje će se naredbe nalaziti na alatnoj traci u obliku gumba.
Na kartici Mogućnosti određujemo hoće li se alatne trake Standard i Oblikovanje prikazati u dva ili jednom redu i da li će izbornici prilikom pozivanja prvo prikazati samo češće korištene naredbe ili cijele izbornike.

Kada izaberemo što želimo, zatvorimo dijaloški okvir, nakon čega se izabrane opcije pojave u prozoru.

Na ostalim karticama nalaze se druga podešavanja koja prilagođavate svom načinu korištenja.

Ako Vam se pojavi ovakva situacija da imate zaglavlja stupaca i redova označena brojevima uradite slijedeće:

Sa tekstualnog izbornika otvorite Alati ( Tools ) => Mogućnosti ( Options ) => kartica Općenito ( General ) i isključite opciju Stil referenci R1C1 ( R1C1 Referece Style ). Zatvorite dijalog prozor i sada bi ste trebali imati zaglavlja stupaca označena slovima A, B, C, D......

Objavljeno u 16:12 • Komentari (0) • Isprintaj#

Otvaranje novog dokumenta

OTVARANJE NOVOG DOKUMENTA MS EXCEL-a 2003:
Novi dokument u Microsoft EXCELU 2003 -u otvaramo na više načina:

1. Samim pokretanjem Microsoft EXCELA otvaramo novi prazan dokument ( Radnu knjigu )
2. U slučaju da već imamo pokrenut program MS Excel, pomoću Standardne alatne trake klikom na gumb => novo
3. Kliknemo na padajući izbornik => Datoteka => Nova, gdje nam se potom otvara dijaloški okvir Novi radna knjiga u desnom dijelu prozora Excela gdje izaberemo klikom na riječ Prazna radna knjiga .
Ako želimo otvoriti određeni predložak, tada kliknemo link u polju "Predlošci" npr: Na mom računalu s određenom grupom predložaka , a zatim biramo predložak na način da kliknemo jedanput lijevom tipkom miša na određenu ikonu, a u prozorčiću s desne strane vidimo umanjenu kopiju tog predloška. Izabrani predložak otvorimo dvostrukim klikom na njegovi ime ili ikonu.
OTVARANJE POSTOJEĆEG DOKUMENTA

Dokument koji se već nalazi na disku ( CD mediju ili disketi ) možemo otvoriti na nekoliko načina:
1. Kliknemo na izbornik =>Datoteka naredba => Otvori.
2. Kliknemo na gumb => Otvori na grafičkoj Standardnoj alatnoj traci.

U oba slučaja pojavi se dijaloški okvir u kojem biramo dokument koji ćemo otvoriti. Prvo je potrebno otvoriti mapu u kojoj se dokument nalazi.
Glavna mapa u Excelu-u je Moji Dokumenti koja sadrži mape niže razine (mi sami kreiramo mape niže razine prema vlastitim potrebama i dajemo im ime.
Mapu niže razine otvorimo tako da dva puta kliknemo na njeno ime ili ikonu, ili da jedanput kliknemo na ime mape da se ono označi a zatim na gumb => Otvori. Nakon klika na ovaj gumb pojavit će se dijalog prozor pod nazivom Otvori. Klikom na lijevom izborniku biramo gdje ćemo pronaći datoteku koju želimo otvoriti.
Pojavljuje se spisak dokumenata u toj mapi i mi otvaramo željeni dokument dvostrukim klikom na njegovo ime ili jedanput kliknemo na ime dokumenta da ga označimo, a zatim na gumb => Otvori.
Dokument možemo otvoriti i tako da u dijaloškom prozoru u prostor Naziv datoteke upišemo ime dokumenta ( ako imamo puno dokumenata koji se ne vide a znamo stvarno ime datoteke ) i zatim pritisnemo tipku Enter ili kliknemo na gumb => Otvori.

Želimo li otvoriti dokument iz neke druge mape, tada kliknemo na strelicu sa vrhom prema dolje i sa padajućeg izbornika izaberemo particiju na našem HDD-u ili mapu a potom prvo otvorimo mapu, a zatim dokument u njoj.
OTVARANJE VIŠE DOKUMENATA ODJEDNOM
Korištenjem naredbe Otvori moguće je otvoriti više dokumenata odjednom. Kada otvorimo potrebnu mapu, više dokumenata označimo tako da kliknemo na prvi dokument, držimo pritisnutu tipku Shift a pomoću tipki sa strelicama označavamo dokumente koje želimo otvoriti.
Drugi način je da držimo pritisnutu tipku Shift, a zatim kliknemo na prvi i posljednji dokument u nizu koje želimo otvoriti. Time označimo sve željene dokumente.
Ako dokumenti koje želimo otvoriti nisu u nizu, tada držimo pritisnutu tipku Ctrl i kliknemo na svaki dokument koji želimo otvoriti. Kada označimo sve potrebne dokumente, kliknemo na gumb => Otvori.
Svi označeni dokumenti se otvore jedan za drugim.
Izbornik Datoteka u dnu prije naredbe Izlaz sadrži popis posljednja četiri aktivna dokumenta ( ovaj broj dokumenata se može mijenjati ). Ako se dokument koji želimo otvoriti nalazi na tom popisu, dovoljno je jednom kliknuti na ime dokumenta i on će se otvoriti.
Postojeći dokument u Microsoft Excelu-u 2003 moguće je otvoriti i preko Windows Explorera ( ikone Moji Dokumenti ) tako da dva puta kliknemo na ime dokumenta. Automatski se pokreće program Microsoft Excel 2003 i učita traženi dokument u memoriju sustava.
Otvaranje datoteka u različite svrhe

1. U programu iz sustava Microsoft Office najprije pritisnite Datoteka, a zatim Otvaranje.
2. Na popisu Pogledaj u pritisnite jedinicu, mapu ili internetsko mjesto s datotekom koju želite otvoriti.
3. Na popisu mapa pronađite i otvorite mapu koja sadrži željenu datoteku.
4. Pritisnite datoteku, a zatim Otvori.
Otvaranje kopije datoteke
1. U Officeovom programu najprije pritisnite Datoteka, a zatim Otvaranje.
2. Na popisu Pogledaj u pritisnite jedinicu, mapu ili internetsko mjesto s datotekom koju želite otvoriti.
3. Na popisu mapa pronađite i otvorite mapu koja sadrži željenu datoteku.
4. Odaberite datoteku čiju kopiju želite otvoriti. Pritisnite strelicu uz gumb Otvori, a zatim Otvori kao kopiju.
Otvaranje datoteke samo za čitanje
1. U Officeovom programu najprije pritisnite Datoteka, a zatim Otvaranje.
2. Na popisu Pogledaj u pritisnite jedinicu, mapu ili internetsko mjesto s datotekom koju želite otvoriti.
3. Na popisu mapa pronađite i otvorite mapu koja sadrži željenu datoteku.
4. Odaberite datoteku čiju kopiju želite otvoriti. Pritisnite strelicu uz gumb Otvori, a zatim Otvori samo za čitanje.

Stvaranje nove radne knjige
Učinite jedno od sljedećeg:

Stvaranje nove, prazne radne knjige
Na izborniku Datoteka kliknite najprije Nova, a zatim Prazna radna knjiga u oknu zadataka (okno zadatka: Prozor unutar aplikacije Officea koji pruža najčešće korištene naredbe. Njegov smještaj i mala veličina omogućuju vam da istovremeno koristite te naredbe i radite na svojim datotekama.) Nova radna knjiga.

Stvaranje nove radne knjige prema zadanom predlošku radne knjige
Kliknite na gumb Nova na alatnoj traci Standard(alatna traka: Traka s gumbima i mogućnostima koje možete koristiti za izvršavanje naredbi. DA biste prikazali alatnu traku, prvo na izborniku Pogled kliknite Alatne trake a zatim alatnu traku koju želite. Ako se gumb koji želite ne pojavi, kliknite Više gumba.) .
Stvaranje radne knjige prema nekom drugom predlošku

1. Na izborniku Datoteka kliknite Nova.
2. U oknu zadatka Nova radna knjiga (okno zadatka: Prozor unutar aplikacije Officea koji pruža najčešće korištene naredbe. Njegov smještaj i mala veličina omogućuju vam da istovremeno koristite te naredbe i radite na svojim datotekama.) kliknite Na mom računalu.
3. U dijaloškom okviru Predlošci kliknite karticu Tablični predlošci na kojoj se nalaze prilagođeni predlošci, a zatim dvokliknite predložak s onom vrstom radne knjige koju želite stvoriti.
4. Da biste dobili još predložaka radne knjige, možete kliknuti i Predlošci na Office Online.


Objavljeno u 16:12 • Komentari (0) • Isprintaj#

Microsoft Excel

PROGRAM MICROSOFT EXCEL MOŽEMO POKRETATI NA VIŠE NAČINA:
1. preko izbornika START u donjem lijevom uglu ekrana (kliknemo na => Start, => Microsoft Excel a u koliko se na brzom izborniku ne nalazi ikona worda s nazivom onda slijedimo Start => All Programs => Microsoft Excel.
2. ili dvostrukim klikom na ikonu-prečac Microsoft Excel-a koja se može nalaziti na radnoj površini.
3. Ako Vam je Izbornik START ima izgled "Clasic" onda postoji mogućnost pokretanja MS Excela i ovako. Ovim otvaramo dijalog prozor na kojem biramo MS Excel, ili klik na Novi Office dokument pa na dijaloškom okviru kliknemo na ikonu Blank Workbook.
4. Četvrti način je START => POKRENI ( Run ) upišemo u dijalog polje riječ EXCEL
Program Microsoft Excel 2003 učita se u memoriju sustava i automatski otvori novi dokument koji ima izgled praznog lista papira.
Iz Microsoft Excel-a 2003 izlazimo na više načina:

1. Kliknemo na ikonu Excela (slovo X) u gornjem lijevom kutu ekrana, čime se otvori izbornik u kojem odaberemo naredbu =>Close, ( isto se postiže kombinacijom tipki Alt+F4 ).
2. Kliknemo na izbornik => Datoteka, a zatim na naredbu => Izlaz koja se nalazi na dnu izbornika.
3. Kliknemo na gumb => Zatvori ( X ) na naslovnoj traci u gornjem desnom kutu.

Objavljeno u 16:09 • Komentari (0) • Isprintaj#

Info

Ako imate bilo kakva pitanje posaljite mail na:

kosta@reborn.com

Objavljeno u 16:08 • Komentari (0) • Isprintaj#

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  studeni, 2010  
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Studeni 2010 (9)
Komentari On/Off


Website counter