e-mail (kojeg nažalost rijetko provjeravam)



Utemeljeno 24.05.2005. u 15:38
(optimizirano za Mozillu Firefox)

03.11.2006., petak

Što se dogodi s vjerojatno neispravnim štednjakom kad mu pećnicu napunite kruhom, stavite na >250°C i odete leći?

To sam saznao prije nekoliko sati. Lijep dan (za kojeg je the baba zaslužna jer je spekla kolače) ne može dugo trajati. Vjerojatno jedan od Murphyjevih zakona.

The baba mi je priredila pravu zabavu. Lijepo sam sjedio u sobi na katu i nešto pisao kad sam odlučio napokon donijeti iz prizemlja skuhani čaj. The baba je dolje spavala u svojoj sobi.

Otvorim vrata od sobe i osjetim smrad paljevine. Ne prejak, doduše.
I tako se spustim po stubama i krenem u kuhinju, očekujući da je the babi nešto zagorilo, kao što se često dogodi. Međutim, kuhinja je u mraku. Sve je u redu.

A onda je sjetim da je the baba u stari štednjak koji je u drvenoj verandi stavila sušiti kruh i to valjda na najjače, jer je htjela vidjeti hoće li se kao i jučer, iz unutašnjosti čuti iskre i praskanje.
Pokus je trebao trajati 10-ak minuta, no pošla je leći, a pošto mene nije briga kako se suši kruh, zaboravio sam na sve.

S nekim groznim osjećajem sam pogledao na vrata verande, da bih vidio kako od ispod lagano ide dim.
Kroz glavu mi je proletjelo nešto u stilu "a... u... kurac!...". Uopće nisam znao da je unutra kruh, mislio sam da su se zapalile instalacije.

Znajući za tajne požara (volim filmove katastrofe), prislonio sam ruku na vrata da bih osjetio toplinu iz inače vrlo hladne verande. Kvaka je bila isto tako topla. Knedla u grlu.
Pogledao sam kroz prozor. Vidim da je veranda mračna. Pomislim da ima samo malo dima i to je to.

Pažljivo i lagano sam otvorio vrata, gurajući ruku do prekidača za svjetlo, da bi me zapljusnula VRUĆINA. Što vidim? Ne vidim ništa. Veranda je bila potpuno ispunjena bijelo-žućkastim, gustim, GORKIM dimom.
Ako nikad niste doživjeli požar, ne možete shvatiti koliko je strašan dim koji nastaje karbonizacijom. Ta stvar grize za oči gore nego limunov sok. Sadržava kapljice raznih gadosti i ljepljiva je.
Oči se ne smiju se trljati jer je onda još gore. Ako je udahnete, kao ja, stegne vam se grlo. I zaista ne pretjerujem. Taj dim je vrlo opasan.

U panici sam, kašljajući, i oslijepljen (oči su me toliko pekle i suzile da je bila prava bol malo ih otvoriti), uletio u the babinu sobu i pokušavao joj objasniti da će nastati požar ako se nešto ne poduzme. Ništa nije kužila. Mislim, vidi pred sobom osobu koja jedva govori kroz kašalj i drži ruke na očima i ne shvaća da nešto nije u redu. Nekako rezignirano gleda.
Rekao sam sam sebi "Ma zajebi ovo!", a njoj da se skloni negdje i krenuo u akciju.
Sagnut sam par puta ulazio u verandu da bih ugasio pećnicu i ištekao je iz struje.
Onda još par puta da bih našao ključeve - nisam uspio.
Uskoro se i the baba dovukla. Nikako ne razumijem njenu reakciju.
Pokrila je usta džemperom i nešto mrmljala "Joj, joj!" i otišla u kuhinju.
I kad sam već vrlo uznemiren zbog toga što su me pluća pekla, utrčao po vodu, našao sam ju kako nezainteresirano gleda u pod prekrivajući usta.
Hello? Zapalit će ti se kuća?! Ništa.

Jedva sam disao i stvarno mi se već vrtjelo kad sam negdje šesti-sedmi put ušao u verandu i napipao ključeve. Onda brzo natrag, udahnuti zraka, pa dva puta ulaziti i pokušavati otključati vanjska vrata.
Taj dim je tako strašno neizdržljiv. I većina je ušla u kuću.
Kad sam otključao vrata, istrčao sam vani kašljajući i kroz stisnute suzne oči gledao kako veranda prema nebu riga to gusto krem sranje. Nisam zatvorio vrata koja spajaju kuću i verandu pa je dosta toga otišlo i u prizemlje, penjalo se na kat i gore se držalo stropa, punivši među ostalim, i moju sobu.

No pećnica nije prestajala rigati dim. I to sa svoje stražnje strane. Bila je usijana i pokrivena tekućim produktima suhe destilacije (ono smrdljivo smeđe). Osjetio se i miris plastike i vrućeg azbesta.
A veranda je puna drva, mogla je planuti samo tako. Nisam uistinu znao što ću, već sam se mislio okrenuti 93.
Ali nisam. Umjesto toga, brzo sam potvarao sve moguće prozore u kući i stvorio propuh da sve izađe vani.

Pretpostavljao sam da bi propuh mogao izazvati plamen, pa sam zatvorio izlaz na verandu i tako ju odijelo od kuće kroz koju je išla struja zraka.
Pećnica je tek nakon 20-ak minuta prestala značajno rigati dim. Otvorio sam ju, pa me počastila počasnim oblakom kapitalcem. Unutra je bio garež. Čađa.
I da sad ne pričam kako sam štednjak natopio detergentom, kad će ga doći oprati susjeda.

Sve u svemu, kuća još smrdi po paljevini, ja još smrdim po paljevini. Boli me glava. Još sasvim malo i pluća.
A the baba, koja je dima vidjela i apsorbirala manje nego kanta za smeće vani na ulici, dramatizira kako ne može disati i kako je dim bio strašan.


Za kraj, evo vam jedan krasan flash filmić sa vrlo sablasnim krajem koji podsjeća na ovaj moj događaj.




komentari:
  • Nasmijala sam se ovoj tvojoj priči..:D..Jako je dobra. (Dnevnik maštanja 2 03.11.2006. 01:00)


  • čizuz... u saved the day ;) erm ti si ok? nema nekih groznih posljedica od dima, čađe i svega "reš" šta si večeras konzumira? (Azzul S'phyre 03.11.2006. 02:11)


  • Samo kratak osvrt na tvoju primjedbu na ateizam blogu o halloweenu... to nije americki i prije nego ides pljuvat po necem informiraj se malo vise o tome... O genezi Halloweena moz procitati na mom blogu... (ˇ°~Vampiremistress Valkyra~°ˇ 03.11.2006. 11:54)


  • Nije govno, nego se pas posra'. Nije američki (već keltski)....... no ameri su ga iskomercijalizirali do jaja i sad bi kao trebao biti keltski. Dajte ljudi slavite svoje.... a ne tuđe običaje. (012 STATION Team 03.11.2006. 12:17)


  • @sanja45: (je li sanja45 ili dnevnik mastanja 2?) hvala. cilj je bio i nasmijati i upozoriti na opasnosti ;)

    @Azzul S'phyre: hey heeey, I've save d the world todaaaay! :D
    Meni je sad posve dobro. Kuća još smrdi. Ma glavno da meni i the babi nije ništa.

    @valkyra: ma da. znam da je starokeltski ali danas nije ništa drugo neko komercijalizirana zabava za male amerikance. i nisam pljuvao, nego sam upozorio na jadnost toga - kad se pokušava na silu slaviti u Hrvatskoj.

    @012 station team: da, s tobom se tu posve slažem. do jaja :D (Sadako's apprentice 03.11.2006. 12:39)


  • nikad pekara od njih.... (šljokica 03.11.2006. 12:42)


  • Da, al tako je i Bozic jadan i Uskrs je jadan (po tezi koja je iznesena u tvom odgovoru) jer su takodjer KOMERCIJALIZIRANI. Djeda Mrazovi na sve strane, mali andjelcici, jaslice, bozicne jelke.... Uskrs - sve puna gnijezda i zeceva i ofarbanih jaja. (ˇ°~Vampiremistress Valkyra~°ˇ 03.11.2006. 12:45)


  • @šljokica: ali nisam ja kriv! :)

    @valkyra: istina, ali kod nas još nisu u toj mjeri. i kod nas postoje stari običaji koji su još živi i ukorijenjeni su u našu povijest i identitet. to što se (opet) nameće američki model blagdana je druga stvar. noć vještica nema apsolutno nikakve veze s našim identitetom. I zašto se onda sad licemjerno praviti da smo "dobri i super i zakon kao amerikanci" slaveći i gurajući svuda njihove običaje koje i sami kratko imaju jer im je država mlađa od kanalizacijskog sustava u austriji?
    zamolio bih te da više ovo ne komentiramo, jer je ovo članak o mogućem požaru, a ne o noći vještica. na noć vještica sam se osvrnuo na članak od prije 2 dana. (Sadako's apprentice 03.11.2006. 13:49)


  • znas sta, ima jos jednu stvar za dodati: kako nisu u toj mjeri, molim te lijepo... Bozic i ostali blagdani komercijalizirani su do jaja... over and out... pozzdrav. (ˇ°~Vampiremistress Valkyra~°ˇ 03.11.2006. 14:48)


  • ok ovo je scary...i ja isto sad zivim sa starcem i on je skoro zapalija cilu kucu. heh. da. naime, na dusni dan, vecer tocnije, on je zapalija valjda deset svica na balkonu i priko noci je puha vitar i zapalila se neka kartonska kutija pored svica...DHUH... ja sam naravno spavala i prespavala sve to...balkon je sad crn...hehehehe.. (črčk črčk 03.11.2006. 15:16)


  • moram primijetiti da imaš veoma zanimljivih peripetija s the babom. i neka još netko keže da su stari ljudi dosadni.:)) (::LUCY FAIR:: 03.11.2006. 16:10)


  • strasno jos te ta baba zamalo i ubila, cuvaj se ti nje ko zna kakve namjere ima :P zlo je to (Anna Lee 03.11.2006. 16:58)


  • Više ništa ne brljam po postvakama. Neka još malo ostane dnevnik maštanja! Što se tiče požara i dima..Mene prije par godina snašao dim, ostavljeno je nešto bilo na štednjaku, da li je bilo namjerno ili nije, ne znam. Naum nije ostvaren, moja stara je istu stvar napravila, sada mi je to malo postalo sumnjivo jer se tada vodila ostavinska rasprava. Možda je sa njene strane bio pokušaj da me se rješi..Sumnje me nakon tvoga posta neke muče..:P

    Možda se i tebi događa ista stvar..malo pripazi..:D (Dnevnik maštanja 2 03.11.2006. 17:15)


  • @valkyra: do prije nego ne dišla nov@ TV se nije baš ni osjetilo, a onda su počeli pumpati lažni glamour, a onda je počelo sve brže itd.
    ali nismo ni do gležnja americi.

    @onesan: da si se probudila dok je gorilo, što triba napraviti? Duck-and-cover! :D

    @lucy fair: o da. k tome se nalazim u klinču. prilično mi je život pošao u "treso". ali bude ona i dobra ponekad...

    @anna lee: the baba je još pod jakim stresom. žao mi ju je. obitelj joj je nešto kao posljednji stipančići i tako te obitelji u raspadu. Ponekad se zapitam ima li sve to svrhu, je li me tko stavio u ovu situaciju?

    @Dnevnik maštanja 2: to tvoje je opasnije. požar u pećnici je ništa prema požaru na štednjaku. pazi i ti ;) (Sadako's apprentice 03.11.2006. 20:13)


  • Moraš bolje pripaziti na the babu, čini se da je potencijalno opasna. Požar je inače najbolje ostaviti u prostoriji gdje je nastao (ne dovoditi kisik u tu prostoriju) i brzo zvati vatrogasce. Samo, onda bi susjeda morala čistiti cijelu kuću, ne samo štednjak. :((( Pročitala sam tvoj prethodni post o obilasku groblja i nije mi jasno kako sam ga propustila komentirati. Sviđa mi se kako pišeš. Pozdrav! :))) (aquaria 04.11.2006. 08:25)


  • dobro što je tebe stavilo u tu situaciju (sve ima svoje razloge), ali od tvog gustog pisanja i mene steže u plućima i grebe u grlu. ali svejedno mislim da te vatrogasci ne bi zaposlili bez sustavne obuke..... (Irida 04.11.2006. 09:18)


  • super blog ae prodji (sweetiepoison 04.11.2006. 09:37)


  • joj, strašno, al si ti jebeno priseban!
    ostavi babuuuu višeee! (summer here kids 04.11.2006. 12:54)


  • E, te the babe! :-))) I moja je znala praviti sranja dok je bila živa. Ha, bilo bi bed da ih je pravila mrtva. ;-) Jednom je prala nekakvu ribu i budući da je mrzila njihov smrad (zbog čega ih nije ni jela, ali ih je pripremala) htjela se brzo riješiti posla. Nakon što ih je oprala, ostavila je otvorenu pipu u kuhinji i naravno, pogađate, zatvoren sudoper i otišla u dnevnu gledati tv. Kad smo se vratitili kući, cijela je kuhinja bila poplavljena. Užas. Istina, vatra je puno gora varijanta, a što se tiče smrada. Jednom smo dragi i ja stavili kuhati muzgavce i zaspali. Oni su se jadničci također karbonizirali, a stan je smrdio još mjesecima. Po karboniziranim muzgavcima. Joj kad se sjetim! Fuj! (Hlapić 04.11.2006. 13:36)


  • @aquaria: više puta sam spriječio požar u kući jer je apsolutno neoprezna. ide frigati krumpire i stavi na široki plamenik i to plin na najjače, tavu ne u centar nego pokraj, pa plamen liže po plastičnoj ručki, a ulje se dimi. :)
    drago mi je što ti se svidio prethodni post.

    @Irida: kad sam bio mali, htio sam biti vatrogasac. To je lijep posao, ali je loš za tijelo. Tijekom radnog dijela života upiješ puno kancerogenih tvari, a i postoji velik rizik od teških ozljeda, čak i smrti. Uz sve to, moraš stalno biti priseban. Vatrogasci su velikim dijelom ono što ljudi zovu "nadljudi".

    @sweetiepoison: joj hvala! :D

    @rusulica: (je može rusulica?) prekompleksno je ostaviti babu. integalnoderivirajuće.

    @Hlapić: ROFL, ova prva rečenica :D
    Zapravo, i ova je pred nekoliko dana (dok ja još nisam bio tu) poplavila kuhinju, i ne znam zašto nije radio sekundarni odvod sudopera. Uglavnom, ima štete, nema puno, jer su elementi dignuti na nožice. Vidiš ti to. Poplave, požari i the babe.
    A mogu misliti kako su muzgavci smrdili. Iskreno mi te žao, jer karbonizacija bjelančevina smrdi puno gore nego karbonizacija ugljikohidrata. Ajde, bar je prošlo. (Sadako's apprentice 04.11.2006. 15:41)


  • Dobro si se snašao, jadan ti i jadna baba.
    Danas sam prvi put na tvom blogu and i like it, i'll be back.pozdrav (obično-neobična ja 04.11.2006. 17:20)


  • čuj o ukusima se ne raspravlja i da meni kad se otvara blog ništa mi ne prikazuje stoga...možda ti nevalja kopm ili nešto drugo... (good girl with bad habits 04.11.2006. 19:11)


  • k
    i
    §
    §
    =) (good girl with bad habits 04.11.2006. 19:11)


  • Hvala na odgovoru i na ljubaznom komentaru punom uspomena. :))) (aquaria 04.11.2006. 19:20)


  • Joj, bake... moja je skoro zapalila kuću kad je grijala nekakvo ulje, a da ne pričm kolko smo to prali i čistili.. (ZG dnevnik 04.11.2006. 20:46)


  • sva sreća pa gledaš filmove strave i užasa...a zbilja, mogli ste izgoriti i ti i baba i cijelo susjedstvo...pazi, baba će to opet napraviti garant (*Mali kutak jedne Chi* 04.11.2006. 22:39)


  • nikad ne znas na koji ce ti nacin filmovi katastrofe pomoci u zivotu :-)) ajd' drago mije cuti da je sve manje-vise dobro proslo te da ste ti i baba iz svega toga prosli neozlijedjeni. Pozdrav i cuvaj se! (LittleMissG 05.11.2006. 16:11)


  • Vidiš, a ja sam mislila da je najgore kad ti hrenovke zagore kao meni. :-) Vjerujem da je ovo bilo još strašnije. Inače, ja sam skoro tjedan dana zračila kuću od smrada, nadam se da i ti ne ćeš duže morati.
    Vidiš, možda je netko od susjeda htio zvati vatrogasce, kao što je Teeja zvala zbog dima kod susjeda. (Vražja posla 05.11.2006. 17:02)


  • Kada je djevojka tiha - misli na milijun stvari.
    Kada djevojka ne reagira - duboko je zamišljena.
    Kada te djevojka upitno gleda - pita se koliko dugo eš kraj nje ostati.
    Kada djevojka odgovori: 'sa mnom je sve u redu' - onda ima grdne probleme.
    Ako te djevojka prodorno promatra - pita se zašto je lažeš.
    Kada djevojka spusti glavu na tvoje grudi, želi da zauvijek ostaneš kraj nje.
    Kada te djevojka želi vidjeti svaki dan- sviaš joj se (voli te).
    Ako djevojka kaže: 'Volim te' - ona to zaista i misli.
    Kada djevojka kaže: 'Nedostaješ mi' - onda ne nedostaješ nikom na svijetu
    vise nego njoj.
    Pošalji ovo dalje na 15 adresa s tvoje liste ili eš doživjeti
    ljubavnu nesreu.
    U petak e te poljubiti neko tko te voli.
    Ne smiješ prekinuti ovaj lanac!! Kopiraj tekst i onda ga zalijepi u
    novo pismo da bi izbjegao
    pojavljivanje udnih znakova prije teksta; zbog ega pismo postaje
    neitko!
    Trebaš ovo poslati u naredne 143 minute na 15 adresa i ako poslije
    toga na F6 pritisneš vidjet eš na svom monitoru velikim slovima ispisano ime
    tvoje ljubavi. ludo, ali (kažu) istina je....... (šta te briga 05.11.2006. 20:07)


  • I meni je prvi put prije dva ili tri mjeseca post završio na naslovnici, iako nisam njega proslijedila, nego jedan od prethodnih :))) Kažem ti da dobro i zanimljivo pišeš, to se na kraju i prepoznaje :)))) Pozdrav! :)))) (aquaria 05.11.2006. 20:24)


  • meni je prabaka zapalila kucu jel je zaboravila iskljucit poplon koji se grijao na struju. a kad ih nemozes uvjerit da antisklerin cini cuda. jesi sad sretan? mislim, naslovnica i to? lol (chofi 05.11.2006. 21:28)


  • @anagard: a znam. sve je jadno ... around here :/ thx

    @petrathebest: evo ti odgovor na ono što si mi napisala (uz malo sreće, vidjet ćeš ga među 200 glupih djetinjastih komentara)
    ne, to nije ukus. mogao sam te tužiti uredništvu i tražiti da ti ukinu blog zato jer mi je u nekoliko trenutaka nepažnje otišlo nekoliko MB na hrpu slika te ogromni HTML kod od kojeg je 90% u komentarima u sitlu "pozz i kiss".
    ne smiješ imati takav blog. spadaš u isti rang kao i blogovi koji skupljaju passworde, ili blogovi koji koriste skripte koje zablokiraju internet browser (to ti je inače općenito ime za program kojim se pretražuje internet).
    za sadržaj postova me nije briga, to je tvoj ukus.
    ali ne smiješ ugrožavati posjetitelja.
    pod ugrožavanje spada nabijanje računa.


    I da - kad ti se blog otvori, otvaraju se boxevi (nekoliko) u kojima su glupa pitanja i zahtjev da ti ljudi komentiraju. To ljudima strašno ide na živce. Ne možeš kliknuti ništa drugo nego moraš to. Svaki ozbiljni posjetitelj će se strašno rasrditi na glupe pop-up boxeve.
    Zatim, tu je i WMA stream. Glazba na blogu - veliko NE.
    Ometaš ljude koji većinom nešto već slušaju, te opet nabijaš promet. Da nemam neke popratne programe tipa download accelerator koji to odmah uhvati, pojelo bi mi još MB.
    I onemogućila si desni klik, a čemu? Ako ti netko želi ukrasti slike, može ti jednostavno spremiti stranicu na disk ili stisnuti print screen i pasteati u neki editor slike. Opet, neugoda za posjetitelja.
    Naravno, nisi najgori primjer, ali stremiš k vrhu.

    @aquaria: bilo mi je zadovoljstvo, ljubim ruke, milostiva :D

    @ZG dnevnik: volim čađave zidove, baš daje minimalistički kontrast kuhinji >:P

    @mala chi: znam da će opet napraviti, toga se i bojim. Ništa Nas Ne Smije Iznenaditi.

    @LittleMissG: hvala, i meni je vrlo drago hehehe

    @Vražja Posla: najgore je kad ti zagori kuća, hehe! Vidiš, zvanja vatrogasaca. Ja bi ih se sramio zvati, jer znam da može ispasti lažna uzbuna, pa ti se onda rugaju.

    @lovenhate: gušt mi je stisnuti tu malu kanticu sa zelenim trokutićem. onda te lijepo prijavi. hihihi

    @aquaria: ma sve je to OK kad te netko u uredništvu voli :P
    ali ja recimo nisam htio da ovo izađe na naslovnici, imam razloga. k tome, skriven sam s fresh liste. dakle teoretski, krši se anonimnost. sto ako netko piše intiman dnevnik i članak mu/joj skoči na naslovnicu?
    jos jednom, drago mi je što su ti se ovi postovi svidjeli.

    @chofi: zar se te stvari same ne bi trebale iskljuciti kad se pregriju? :/
    baš bi bilo dobro imati to zimi. nije valjda bio na njoj kad se zapalio?
    i kažeš, kuća. gadno, gadno.
    ne, nisam sretan. začuđen sam. nije mi ovo prvi put na naslovnici, ali stvar je u tome što nisam htio da ovo izađe vani. nisam prosljeđivao. ah, valjda će neke stvari koje već dulje vrijeme čekaju u draftu doći na naslovnicu. ovo je blesava priča, čisti dnevnik jednog dana. (Sadako's apprentice 06.11.2006. 01:48)


  • slušaj svi takve blogove imaju (većina koju posjećujem i ne posjećujem) stoga sam rekla zašto ne i ja...ona se glazba može isključiti ako nekome smeta... (good girl with bad habits 06.11.2006. 06:51)


  • eto sad barem znaš da ne paničariš u kriznim situacijama i da se možeš nositi s njima ;)
    bit će si sad babin heroj, možda ti smanji rentu, zaprijeti joj "il smanji rentu il stavljam kruh u pećnicu" :)) (skalonja 06.11.2006. 08:31)


  • a uuu nezgodno...ja panicarim i ne znam dal bi se snasla tako dobro kao ti u takvoj situaciji.Vjerojatno bi dala petama vjetra...Svaka ti cast! (photographic 06.11.2006. 11:39)


  • @petrathebest: malo si fulala.

    @skalonja: hm, bilo bi to dobro da mi situacija nije bila zanimljiva. ali pošto mije sve to bilo uzbudljivo, bojim se da sam poremećen, hahaha
    ma neće smanjiti rentu, neće, dobra je ona :D:D

    @photographic: pa zar bi baku ostavila u kući? ma sumnjam. pobjegla bi na ulicu pa b se vratila. ;) (Sadako's apprentice 06.11.2006. 13:15)


  • petra the best...ono...fulala si, sreco...bila sam ti na blogu i jao vidi cuda, nije mi bas nesto
    a i ti komentari tvoji...erm...pozzach kissach i boooook...ne spadaju u komentare... imas svega nekoliko komentara koji sadrzavaju smislenu recenicu u sebi... a i postovi su ti suuuuuuper :D ... gle... the-best pripisuj nekom drugom... (črčk črčk 06.11.2006. 17:18)


  • @cetiri piruete: hahaaaha :D
    pred ocima vidim onaj mot "wha-eva" hahahaa
    ma pusti je. misliš da je pročitala ovo? mah. mala je vjerojatnost za to. (Sadako's apprentice 07.11.2006. 00:52)

  • - 00:07 - gurni glavu kroz monitor (38) - snimi - #

    << Arhiva >>

    < studeni, 2006 >
    P U S Č P S N
        1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 30      

    interferencija on/off

    Ovaj blog je čuvao Frank. Frank je deložiran prije par mjeseci. Ako imate utočište, Frank će vam biti zahvalan.

    zapamtite!

    Copyright © endimion17.blog.hr 2005-2006-2007-2008-2009-2010-2011-2012-2013.

    Sva prava pridržana.