e-mail (kojeg nažalost rijetko provjeravam)



Utemeljeno 24.05.2005. u 15:38
(optimizirano za Mozillu Firefox)

13.09.2006., srijeda

Galtonova zviždaljka

Začudio sam se malom i siromašnom odazivu bloggera na članak o WTC-u. Mislio sam ako već ne nebodere, da će ljudi komentirati bar Philippa Petita koji je 8 puta prehodao po konopu između tornjeva. Ništa zato, idemo dalje. Bit će toga još.

Neki bloggeri koji me dulje čitaju možda se sjećaju da sam pisao o nesnosnim psima u susjedstvu koje vlasnici ne šetaju dovoljno pa su bijesni i stalno laju bez razloga dižući mi živce. Čak sam molio za pomoć na forum.hr-u, no nitko nije znao što učiniti, javljali su se ljudi s istim problemima.
Nadam se da je tome došao kraj.
Kupio sam ultrazvučnu zviždaljku za dresuru pasa. Zove se Galtonova zviždaljka po Francisu Galtonu (svestran čovjek, samo što je utemeljio eugeniku, a znamo što je s tim bilo).
Psi imaju viši frekventni raspon sluha nego ljudi (20 Hz - 20 kHz) pa čuju ono što ljudi ne mogu čuti jer je previsoko. Zato ih ovim možemo istrenirati, tim bolje, jer lakše razumiju ton od riječi.
Tako kad počnu lajati, ja počnem zviždati. Susjedi ništa ne čuju, a psi s vremenom trebaju shvatiti da taj visoki ton koji im ide na živce znači da moraju prestati lajati ako žele da se ne pojavljuje.
Neke frekvencije snažno iritiraju pse, bole ih uši. Ne znam kako to postići. smijeh
Odlična investicija, samo 14 kn. Preporučujem i drugima.
Izrađena je od metala, djeluje čvrsto. Ima šajbu i klip za namještanje visine zvuka, koja se može i maknuti te tako dobiti najviši zvuk.
Išao sam ju malo ispitati da vidim je li istina da je zaista ultrazvučna i ljudima tiha. I nisam baš prezadovoljan. Doduše, na pse djeluje, ali nije toliko tiha koliko sam se nadao.
Ispitao sam ju jeftinim mikrofonom koji hvata frekvencije do 23kHz (tu negdje), što bi trebalo biti dovoljno.
Rezultati su na ovoj slici.
Na apscisi je vrijeme, na ordinati frekvencija, a boja i njen intenzitet označavaju glasnoću.
Već i sami možete nešto zaključiti, ali evo objašnjenje.
Sve pruge su moja žestoka puhanja (stvarno žestoka!) koja traju otprilike 1 sekundu.
  • Prva pruga je puhanje u zviždaljku bez šajbe i klipa potpuno zabijenog u rezonantnu cijev (maksimalno visoki ton). Daje zvuk: pojas ~6 kHz, prodoran ton ~11.5 kHz, ton od 22 kHz (eto, to je UZV)
  • Druga pruga je default namještena zviždaljka: pojas ~5 kHz, prodoran ton od ~9.5 kHz, ton od 19 kHz
  • Treća pruga je klip izvučen na pola: pojas ~4 kHz, pojas ~8 kHz, pojas ~13 kHz
  • Četvrta pruga je klip na kraju: pojas ~3 kHz, ton ~12 kHz
  • Peta pruga je zviždaljka bez klipa: pojasevi oko 5.5, 10, 15 kHz, dakle većinom šum


  • Dakle, prema ovoj slici mislim da nema nikakvih značajnih tonova iznad 25 kHz (možda ima, samo ih mikrofon ne hvata ili zviždaljku treba nabiti na kompresor), a sve što je ultrazvučno, dakle iznad 20 kHz, je samo kad je klip naguran do kraja, ali ni onda nije nešto tiha.

    Naravno, ovo ništa ne znači da zviždaljka ne djeluje. Čuju psi i normalne frekvencije. Samo sam se nadao da će zviždati kao u filmovima, kad čuješ samo zrak, bez tona. Možda je zviždaljka loša. Ima li tko ovu stvar, da mi kaže nešto o tome?

    Uglavnom, psi u ulici još šute. Kad počnu lajati, provjerit ću iritira li ih, pa dajem update. Stay tuned!


    PS: jeste li primijetili kako je očajna kategorizacija? samo teme tipa seks, moda, priče, književnost, gastronomija (WTF?!)
    gdje su životinje? ovaj članak mogu jedino utrpati pod znanost...



    UPDATE:
    Zviždaljka prilično dobro djeluje. Samo treba biti uporan. Pas počne lajati, puhneš. Počne opet, puhneš jače. Ako nastavi lajati, pušeš luđački, da ti osjeti bijes. Onda umukne na sat vremena. Mislim da će biti i efikasnija, kad se nauče na ovo. Prije bi lajali po 15 minuta bez prestanka, a sad nakon pola minute stanu. Nemojte samo misliti da mrzim pse. Volim ih, ali dvije godine laveža mi je dosta. Bar ih ne trujem.

    - 17:40 - gurni glavu kroz monitor (10) - snimi - #

    << Arhiva >>

    < rujan, 2006 >
    P U S Č P S N
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30  

    interferencija on/off

    Ovaj blog je čuvao Frank. Frank je deložiran prije par mjeseci. Ako imate utočište, Frank će vam biti zahvalan.

    zapamtite!

    Copyright © endimion17.blog.hr 2005-2006-2007-2008-2009-2010-2011-2012-2013.

    Sva prava pridržana.