subota, 22.02.2014.

....cirkus je i u našem gradu....

- ma sve se danas svodi na optuživanje, bez dokaza da bi se nešto sakrilo
- i to s kojom dernjavom?
- pa deru se zato da bi drugi rekli "Daj joj, da ušuti i da nas pusti na miru"
- dokle će to ić tako?
- ne znam. Znam samo da je meni svega dosta


....komentirala sam dok su mi vrištali iza leđa.....



...okrenem se...a ono.......dok jedni nezainteresirano gledaju ....drugi se zabavljaju i plešu....



...što je veča buka....to će Vas lakše pustit da radite što želite

- svraj Ante!



....mlade se zabavljaju na prozorima stare Gradske vijećnice....



....maškare? Grad je u rukama maškara? pa da.... sve je isto samo je šarenije i veselije....



...divno je kad ne čuješ dobro....kad imaš kapi u ušima....kao da si pod morem...čuješ samo misli u svojoj glavi...
izdvajaju te od svijeta ....i nije sve crno kako izgleda....jer sunce se ipak probija ...zove te da izađeš iz sjene...u šarenilo i veselje...



...zaboravi na probleme...deri se jače od njih...jer svejedno je koje je doba godine...stavi masku i piči...



...cirkus nije nikad ni odlazio iz grada...uvijek je tu....samo u drugim bojama....i tako "nikome nije do nas stalo....sami smo...."



...i sve je uvijek isto.....samo se likovi smenjuju....


- 16:52 - Gukni ako si faca (3) - #

petak, 14.02.2014.

...ljubavno snivanje....



... nemam pretenzije bit likovni kritčar...niti tumačit ičije umjetničke slike....ipak....sama izložba pozva na "tumačenje simbola"

...a zašto mi se izložba Yilipinji: Ljubav, magija i obredi jako svidjela....svatila sam tek kad sam uzela katalog i pročitala prvu rečenicu.

"Snivanje valja shvatiti kao aboridžinsku vjeru. ... Izraz upućuje na vrijeme drevnih aboridžinskih starosjedilaca i institucija aboridžinskog Zakona, te predstavlja temelj aboridžinskog vjerovanja. Aboridžini "posjeduju" ili "upravljaju" svojim Snivanjima ... svako je Snivanje vlasništvo zajednice koja ga je naslijedila ili stekla na njega pravo"

...odmah na ulazu Vas dočeka "Mapa s tumačenjem znakova" da bi pokušali sami shvatiti priču...



aboridžinskog ljubavnog pjesništva



...snivanje starih žena....



...tople boje i oblici ....



...pozivaju na maštanje ....



...i dok se pitate "tko su to mravi medari? i kakve veze imaju s ljubavnim snovima"



...dođete do slike koja je vaša ....jednostavno znate da je to to...



...a naziv slike kaže "Ovo je moje mjesto"





....djelo s mojim mjestom neću objavit (ne znam jesu li mi na glavi ticala mrava medara ili rogovi :-)



- 18:55 - Gukni ako si faca (2) - #

nedjelja, 02.02.2014.

....pižolot u Addams family...

četvrtak

....kišni dan....vlaga se uvukla u kosti ....a ja još nisam prebolila virozu koju vućem cili misec...
radim do 15....dok dođem kući, kupim kruh, stavim lonce na špaher i ručam... taman je 16,20 ... tad dođe i sin...stavimo kavu dok on ruča ....ali vani je tmurno pa umisto da čekam sina, legnem na kauč, prebacim dekicu priko sebe ... taman utonem u polusan kad zazvoni mobitel...ne vidim tko zove, jer onako pospana ne vidim slova na mobitelu...javim se ...kad bratov glas s druge strane

- jesi li na Fejsu?
- nisam!
- kako nisi?
- na kauču sam, spavam!
- a radi li ti inernet?
- nemam pojma...pusti me da spavam


...i poklopim...

petak

....kišni dan....vlaga se uvukla u kosti ....a ja još nisam prebolila virozu koju vućem cili misec...itd itd ...(s razlikom što je sad i sin bolestan...nije išao radit...pa ležimo na kauču...on istok-zapad, ja sjever-jug) ...taman utonem u polusan kad zazvoni mobitel...ne vidim tko zove, jer onako pospana ne vidim slova na mobitelu...javim se ...kad bratov glas s druge strane

- jesi li na Fejsu?
- nisam!
- kako nisi?
- na kauču sam, spavam!
- a radi li ti inernet?
- nemam pojma, ali radi TV, a to znači da radi i internet
- meni TV puca
- pa zovi službu za korisnike
- uzeo sam telefon i linija mi puca
- pa zovi netjaka da pogleda


...a mali sve sluša i nešto sebi brblja u bradu...
- daj sine titluj se! Ne ti brate...čekaj on mi nešto govori, a ja ništa ne razumim
- evo opet mi je pukao TV
- za majku pustite me spavat

...i poklopim telefon....kad brat dojuri gore i sad priča sa mojim sinom

- čekaj
- neću čekat, hoću da radi!
- skuhaj kavu i smiri se!
- neću kavu hoću net!
- spoji se na naš!
- to mi je presporo, hoću se igrat na igrice.
- ma spoji se na naš
- neću Vaš, imam svoj i skupo ga plačam. Hoću ono što plaćam!


...svađaju se on i moj sin....a ja guram glavu pod jorgan i malo spavam...malo ih slušam... ipak, majka sam pa hoću spasit sina i dobacim

- ajde u muzej
- neću u muzej hoću net!
- ma ajde u muzej i ostavit će te tamo
- neću u muzej! Hoću na Fejs!!!


....gurnila sam opet nos pod jorgan....

- je puca net. Puknio je 95 puta
- šta me briga koliko je puta puknio. Hoću da ne puca
- a puca cila zemlja
- šta me briga, nek ne puca moj telefon


zaspala sam ...čula sam strku po kući i rasplet....

moj se sin digo i otišao kod brata...ne znam koliko im je trebalo da shvate i pogledaju šteker od telefona u zidu... žica je bla zavijena (tako kažu) kao u vrijeme II svjetskog rata

- tko je radio ovu instalaciju? (zapitao je moj sin)
- tvoj otac s mojim ocem!
- Lolek i Bolek? A je to! Još se čudiš što ti puca veza


...uglavnom su očistili žicu, namontiramli šteker u zid kako treba.... brat mi harači po Fejsu... a ja idem malo odspavat...
ipak, predostrožnosti radi napišem Kenguru na zidu

"idem sad meditirat na kauču jedno uru vrimena... molim da ne zovete s nekakvim upitima "Jesi li na Fejsu?" ...nisam i neću bit"

...legnem...pokrijem se...lipo se ušuškam...kad zvono na vratima

...susjeda kod koje sam slala sina s povikom "Ukradi gđi Vesni malo ružmarina!" stoji na ulici i nosi veliku granu ružmarina

- što je bilo? Što ste se sami išli penjat za ubrat ružmarin? Zašto niste zvali (pitam ja zabrinuto)
- ma nije ovo moj ružmarin. Navikli ste i mene da ga stavljam u svako jelo.Nisam se mogla sama popet za ubrat ga, pa sam išla u susjedstvo i ubrala i za sebe i za Vas


- što bi? (pita me sin)
- a susida od koje ti kradeš ruzmarin, bila je u susjedstvo ukrast malo za sebe i za tebe, da se ti ne mučiš....

...a ja se još ovdje trudim izmislit tekstove za blog....treba nas samo snimat....koji Fellini ...koji bakljači....scene su kao u starim mediteranskim filmovima.... živim s peškarušama ... samo mi slabo ribu donose :-(...
.

*pižolot - popodnedvno drijemanje ....dok još toplina ručka grije utrobu i dok je okus hrane u ustima najlipše je "ubit oko" jedno 15 minuta dok se ne povrati snaga



Hoću da uđe u Ustav: "Pižolot je nematerijalno kulturno dobro i treba ga svakodnevno prakticirati!"




- 17:48 - Gukni ako si faca (5) - #

subota, 01.02.2014.

....po noći ...u muzej ...

.. da je u Splitu lako šetat u Noći muzeja....to sigurno nije.... oni su razbacani na sve strane grada... pa uistinu trebaš imat ciljan raspored kretanja...a za to treba program događanja....

...izludila sam se na internetu pokušavajući pronać ono što me zanima, pa sam lako i odustala....sve do poziva
-a mogli smo noćas na Noć muzeja?
- a tko nam brani
- gdje ćemo ić?
- ne mogu pronać program
- ček evo ću ja....

...i slušam ju kako glasno čita po netu naslovne stranice...
- e tu sam ja odustala!
- projekcija filma Grgur Ninski
- stani! Što je to?
- ma to je film, nije izložba. evo "Projekcija filma Otkrivanje spomenika Grguru Ninskom na Peristilu"
- kad je to?. To je stari film i želila bi ga vidit
- u 20 sati
- možemo li to pogledat, ne vjerujem da dugo traje
- 7,5 min
- nemoj zakasnit....jer ako zakasniš, propustila si cijeli film :-) ...a gdje ćemo poslije?
- poslije idemo di god hoćeš...iako je na Pjaci izložba Aboridžina...to bi bilo zanimljivo vidit
- idem ja ovo proučit, znači, krećemo se po gradu!


...dok sam čekala ispod Grgura...gledala sam kako se puno ljudi sa svih strana slijeva u centar grada....




...odgledali smo film o Grguru i još jedan "Sunčani Split" .... poluglasno se smijala našim davnim morskim ljetnim igrama .. pa otišli na izložbu "Ljubav i ljubavni prijestupi u vizualnoj umjetnosti Aboridžina" ...naslov koji obećava....a i ispunjava obećanja...

Prva ljubav, rasplitanje kose
Ljubavna pjesma
Ljubavna priča



- ovo je stara žena? Ne izgleda mi staro!

...komentirale smo simbole na slikama...pokušavajući pročitat nazive koji su bili napisani tako sitnim slovima ...da smo ludili...



...a moram grintat...za to samm rođena....al pogledajte i sami....



...u prolazu smo čuli da je u Muzeju grada Black Coffe... krenemo tamo....al gužva je neopisiva...ne može se prić....osim poslušat s ulice...



....s oduševljenjem pogledali izložbu dječjih radova.... odlični su...i vrijedni pažnje....



...nakon popijene kave i kolača....otišla sam do Galerije Emanuela Vidovića... i promotrila njegov radni prostor...



....zanimljiva je ova Noć muzeja....jer se svi nekako potrude....dopušteno je slikanje ...ali je i zanimljivo koliko svita iskorsti tu priliku za izać van... možda su ulaznice nekima preskupe... provesti noć u muzeju drugačije je nego posjetit izložbu po danu ... ipak su me neugodno iznenadili oni koji su poveli kućne ljubimce u Muzej grada Splita .... dugi red pred vratima Etnografskog muzeja.... isto tako dugi red...vidjela sam pred pekarom, na povratku kući u sitne sate....roditelji s djecom... kupuju kolače...pizze....sendviće.... uživajući u "kulturnom izričaju" na kraju jednog edukativnog dana...



...popularizacija kulture na djelu? ...da!... bila sam toliko kulturna da sam pazila da ih ne slikam fino


P.S. upravo sam izbrojala da je u Splitu bilo najavljeno 21 događanje....a mi smo vidjeli i ono nenajavljeno.... izložbu u kafiću...




- 13:13 - Gukni ako si faca (6) - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>