petak, 25.05.2012.

...u zemlji znanja....

...besciljno je šetao po hodniku...i kad sam ga zazvala ušao mi je u ured, sjeo i rekao:

- ma htio bi nekog nešto pitat?
- a kad ste već sjeli kod mene, pitajte mene
- znate ja sam ekonomist i upisao sam večernju školu za kuhara. Najbolji sam u školi. u indeksu su mi same petice, još samo moram diplomirat i gotov sam. Ali meni su sad dali ova neka pitanja i ja na njih ne znam odgovore. Pa to nije u redu. Ja sam 11.000 kn iz svog džepa platio školu i sad moram platit neki ispit za pomoćnika. Znate, moj diplomski je već gotov i ne znam zašto bi bio pomoćnik?
- ali gospodine, ja ne znam kako vam ja tu mogu pomoć? Pitajte tamo gdje ste platili.


....stala sam i gledala u vidno uzbuđenog gospodina. Očito je teškom mukom platio školu ... razumijem to... ali isto tako je očito da tu ništa nije naučio...i šta da mu ja sad kažem? ...pomoć mu ne mogu...izbacit ga ne mogu... poslat negdje nemam srca.... da je balavac nije... ima sigurno preko 40 godina! Tko zna kako živi i od čega.... uzmem papir u ruku, olovku i stanem crtat:

- ovako gospodine. U RH Vam postoji školovanje u strukovnim školama i gimnazijama. Strukovne škole traju 4 godine i vi ste to već završili. Postoje i škole od 2 godine a to su Vam oni pomoćni radnici i uglavnom se zovu "pomoćni kuhari". Vi sad idete u trogodišnju strukovnu školu za kuhara i nakon toga ćete bit ono što je nekad bilo KV kuhar.
- e to ja hoću bit samo da diplomiram!
- u srednjoj školi polažete završni i pomoćnički ispit! Na fakultetima se pišu diplomski!
- ali ja ne želim bit pomoćnik.
- pazite. Završni ispit se sastoji od praktičnog rada i elaborata.
- e taj sam diplomski napisao!
- gospodine. to je matura. A šta ćete kuhat?
- nema toga. To sam već naučio.
- stanite. Pomoćnički ispit je taj elaborat s praktičnim radom i test iz struke.
- nemam ja praktično. To znam. A to je taj test. Pogledajte koliko tu ima pitanja. Tko će to naučit? Ja to ne znam riješit. Svi ostali u grupi jedva prolaze s 2, ali njima je to Zavod platio. Ja plaćam sam. Kako će oni ovo riješit?
- pa to znači da Vas u školi nisu ništa naučili! Idite u školu i tražite od profesora da Vam daju odgovore.
- ali ja ne želim bit pomoćnik!


....sad ne znam što da više kažem...platio je školu, a ne želi bit? ....uzmem mu ta pitanja iz ruku i čitam: "Nabrojite vrste temeljaca!" "Opišite opremu kuhinje"...pa kvraguc ovo i moja dica znaju ....mislim se, al ne smijem glasno reć...

- izvinite gospodine što nerazumljivo govorim, ali vi ste na zanatu. U staroj Hrvatskoj tradiciji je bio meštar ili majstor i on je imao šegrte. Ti šegrti bi završili školu i bili bi pomoćnici meštru. To vam je bio i brico u Velom mistu. E pa danas u Hrvatskoj, kad završiš školu imaš pomoćnički ispit, a nakon toga polažeš majstorski ispit, a to Vam je nekadašnji VKV kuhar!.
- ali Vi ne razumite da ja ne želim bit pomoćnik nego kuhar. kad me zaposle u restoranu da mogu kazat da sam kuhar
- a znate li vi kuhat?
- znam, al to i nije važno bitno je da me se može zaposlit kao kuhara da vodim drugima restorane.
- za vodit restorane trebate bit majstor, a da bi bili majstor morate znat riješit ovaj test.
- meni samo treba da sam kuhar.
- i mislite da će nekome bit dovoljno da imate papir da Vas zaposli?
- pa hoće. Kuhari imaju hiljadu eura platu
- majstori imaju još i više! Nije Vam dovoljan papir. Iza papira MORA stajat znanje. Znate da privatnici ne mogu plačat da mu samo stojiš. To mu nije dovoljno jer on mora zaradit za vašu plaću.
- pa mora mu bit. Imat ću najbolji diplomski,
- ali gospodine to nije diplomski, opet mi brkate pojmove. To Vam je ZAVRŠNI rad. I zašto komplicirate? Napišite ga lijepo iz vjeronauka. Opet ćete dobit svjedodžbu da ste kuhar.
- znači da ne moram znat ove odgovore?
- e to ne znam. Morat ćete pitat tamo gdje ste dali novce.
- idem ih baš pitat!
kaže...i ode....

.
(radovi sa smotre učenika ugostiteljskih škola)

...bila bi zaboravila na ovog "tipa" da nisam trebala platit djetetu vađenje zuba kod nekog kirurga... i dođem ja s njom... 1.000,00 kn u novčaniku...prebirem po glavi što ću kad mi kažu cijenu... moram platit sve, jer nemam trenutno drugog načina....i dok sam razmišljala koliko bi to trebalo vrijedit...dođe sestra i kaže:

-gospođo 100,00 kn za njega!
- a za nju?
- 100,00 kn vam je za njega!
- koga njega?
- pa njega! Za vađenje zuba!


...što reći nakon svega ovog? Mi smo zemlja znanja u kojem jedan doktor naplaćuje anesteziju, sterilizaciju, opremu i bar 10 godina školovanja 100,00 kn.... dok kuhari pišu maturalne radove iz vjeronauka da bi dobili platu od 1.000 €, a da pri tome nitko živ ne zna da li znaju ispeć jaje? ... Valjda zato i cijela zemlja kuha, snima emisije o kuhanju i piše kuharice i recepte ...jer nije lako završit za kirurga! Tu treba učit.... Žao mi je samo što nisam kirurga pitala da li zna koje vrste temeljaca postoje....

...ljudi moji ...ovo nije neka priča iz prošlosti....sve ovo je bilo ovaj tjedan!



...ma ništa se u našim glavama nije promijenilo.... još uvijek važi ono "Bitan je papir, a nije važno da li znaš radit!"....

P.S. a znate li vi kako izgleda školski sustav kod nas? Tko diplomira... a tko maturira...a tko je majstor?

P.S 2. a znate li kome je to palo na pamet da se završi strukovna škola bez praktičnog rada?

P.S.3. mala je dobro....kirurg očito nije pisao diplomski iz vjeronauka :-PPPP



- 16:16 - Gukni ako si faca (3) - #

<< Arhiva >>