nedjelja, 26.06.2011.

...Split opet grad slučaj?....

...zanimljvo je da se o Splitu piše samo kad to drugima paše! zanimljvo je da je grad Split najskandalozbiji grad u zemlji sa stanovnicima uvijek spremnima na eksces.. zanimljivo je i da se od tog grada puno očekuje....al duh Starog Splita, kojeg svi vole, kojeg je opisao Smoje u svojim štorijama, taj duh je nestao... i Splićani su shvatili da je vrijeme da uzmu stvar u svoje ruke...i naprave nešto....za sebe...za druge...za cili svit....i nek se vidi da tu postoje ....ako ne stare generacije...a ono bar njihova dica....


bilo je to u najkraćoj noći u godini.... skandalozni muzičari su organizirali Split Blues festival u spomen na Jadrana Zlodru Gobba.... nasred Prokorativa, između štekata od kafića, se stavila bina .... donjeli nešto malo žešće razglas da može slušat i cijela riva
...i slušala je...tako bar kaže Slobodna....slušalo je i plesalo nekoliko tisuća ljudi.... toliko pozitivne energije u zraku nije se davno osjetilo..... cupkali su i plesali oni od jedne godine (ne smijemo objavit slike) do onih od ...recimo to...60 i više godina

.

...a plesala je i ona....gospođa u bijeloj dekoltiranoj haljini....na otvorenom prozoru ...na zadnjem katu...Prokorativa... povremeno bi je osvijetlili "topom" ...dal da obrate pažnju njoj da siđe...ili organizatorima da je maknu...ili da skrenu pozornost da će past...nemam pojma... nikog nije bilo briga!

- vidi je....slikaj je! - rekla sam prvom poznatom liku s fotoaparatom ...on je pogledao .... vidio da ima bocu u ruci...da se ljulja.... al u tom trenutku je neki akord s bine privukao njegovu pozornost i otišao je prema bini
- slikaj je - mlatila sam po ramenima jednog fotografa novinske kuće - on je uzeo moj aparat iz ruke
- ne mojim...ne mogu je dohvatit
...tip me pogleda.... uzme usnu harmoniku i stane svirat s onima na bini ...
- daj Elice, ja sam došao ovdje uživat u muzici... sutra ću slikavat ljude koji padaju kroz prozor - rekao je kad je došao do daha

...- Z....daj ako počne padat, nemoj je slučajno pokušat uhvatit.... - rekla sam i ja pomirena s tim da će ova past...i da će time pokvarit koncert

.

...nakon jednog sata gospođa iz HGU je otišla do stana...i uspjela je spustit gospođu i smjestit između jednog postarijeg bračnog para...bili su stranci i jedini su imali stolice....a pijana gospođa je počela mazit gospođu po grudima...nogama.... sad mi je bila 2 m iza mene....a ja je nisam slikala...koga briga....


...a na bini su se smjenjivali muzičari...mladi sa starima....cijela plejada Splitske dice od 50-ih do kasnih 80-ih ....sa užasno šporkim rićima ..(kako je to i bilo za očekivat od našeg svita)...majka je Maru štipala....a otac ju je nogom u ......

.

....kada je iza jedan sat ujutro zasvirana zadnja pjesma.... u zraku se osjetila napetost....sve se nekako naelektriziralo.... oko nas je bilo toliko zgusnute energije od raznih emocija da si ih doslovce mogao nožem kidat.... kako sam stala ispred imenovane gospođe u bijelom, šapnila sam jednoj gospođi u godinama koja je stala do mene:

- ajme, sad će počet nešto letit zrakom!
- bacajte lovu, a ne kamenje
...viknila je ona na sav glas jer je i sama osjetila isti naboj energije...

i odjednom se na sav glas iz publike prolomilo: ha....HA.....HA! ...u ritmu pjesme "Novo jutro" ... i cijela grupa Otprilike ovako...ponovo je bila na bini.... u trenu su imali instrumente u rukama...evala im...

.


...klanjali su se dugo....klanjali su se pobjednički... kao sportaši nakon osvojenih medalja.... jer oni su to i bili ...pobjednici! ...

...Kada sam sjela napisat tekst o tom događaju ....nisam znala što reći.... bilo je predobro! Nisam nikakav muzički kritičar da pišem o muzici, pa sam stavljala fotografije.... i dok smo danima poslije prelistavali novine i net da vidimo što o tom događaju kažu oni koji bi trebali nešto reć... naišla sam na tišinu..... gospođa nije pala... nekoliko tisuća razularenih ljubitelja muzike nije napalo 2 organa reda.... niti jedan muzičar nije pogriješio ton... niti jedna izvedba nije bila loša.... jednostavno ...novine nisu imale o čemu pisat!

Ipak...bilo je tu jako puno muzičara koji nisu nastupali (ili zato jer nisu svirali s Gobbom ili zato jer su iz drugih muzičkih sfera) ...jedni su napravili dizajn...drug su u USA napravili majice i poslali ih u Split...treći su otvorili službene portale Blues festivala....a ostali su snimali...e TI... TI će ipak cijelom svijetu prenijeti vijest da je ovaj dan bio....da se ovaj dan dogodio ...i da gospoda kritičari izvole dogodine doć amo...jer ovdje imaju što vidit i čut
....

U ČAST GOBBU I Split na blues mapi svijeta

”I tako od Cohenam preko Gobba, sada HGU-a Split i rezultat je bio sjajna svirka koja je dobrano napunila Prokurative pripadnicima svih generacija, ali puni su bili i zidići na Rivi s kojih se koncert odlično čuo, pa je cjelokupni dojam ove vruće ljetne večeri bio zaista za pet! Samim organizatorima mora se priznati da su Split ove večeri ucrtali na blues mapu svijeta” (Slobodna Dalmacija)

"Postavljeni su visoki standardi, koje malo koji grad može ponuditi poput Splita. Meni je bila čast i puno srce što sam uopće bio na Prokurativama."(B. K.)


službeni portal Split blues festivala

P.S. ovo je i moj mali doprinos da se čuje njihov glas! ... zezla sam Vas s naslovom? možda malo...naslov je trebao bit bombastičniji ....al sam ja samohrana majka maloljetnog pekinezera pa ne smijem riskirat tužbe

P.S. mama....mislim da nam je gay gospođa u rodu....ili je žena jednog tvog rođaka.... nadam se da ne :-PPPP




- 00:24 - Gukni ako si faca (17) - #

<< Arhiva >>