Projektni dan Eko-škole

petak , 04.10.2013.

Projektni dan Eko-škole našeg Centra obilježili smo na Međunarodni dan zaštite životinja, 4. listopada 2013. godine Opći je cilj projektnog dana bio razvijati svijest učenika, nastavnika, svih djelatnika škole, kao i roditelja da priroda ne poznaje otpad, da reciklažom racionalno trošimo energiju i prirodne resurse i time čuvamo prirodu i naš planet.
Projektni dan odvijao se u obje smjene učenika. Na samom početku održao se eko-kviz i to u dvije kategorije: za učenike 4. i 5. razreda te za učenike 6., 7. i 8. razreda. Teme eko-kviza vezane su uz vjeronauk, čistoću okoliša i prostora, osobnu čistoću i zdravlje, promet i prirodu. Pobjednici eko-kviza bit će proglašeni u četvrtak 10.10.2013. godine na školskoj svečanosti Dani kruha u obje smjene budući da se u istoj kategoriji nalaze učenici i jutarnje i poslijepodnevne smjene.
Zatim je održano desetak radionica u kojima je zadatak bio samostalno napraviti ekološki prihvatljiv proizvod za osobnu upotrebu, upotrebu u kućanstvu, kao ukras ili nešto drugo. Učenici su pod vodstvom učitelja pokazali veliku kreativnost pa su od već iskorištenih, pa čak i odbačenih predmeta izradili podmetače, okvire za slike, posudice za olovke, ukrasne posudice, lutkice, pernice, torbice za mobitel, torbe… Jedna od radionica bila je i radionica recikliranja plastičnih vrećica glačanjem i iz tako dobivene sirovine šivanjem rukom uporabnih predmeta (projekt Eko-škole Od vrećice do srećice započet prošle školske godine).
Nakon toga uslijedila je prezentacija novog projekta Eko-škole pod nazivom Otpadni enzim – čudotvorna otopina. Učenici svake smjene raspoređeni u dvije skupine zajedničkim snagama napravili su voćnu salatu: oprali su sezonsko voće koje su sami donijeli od kuće – jabuke, kruške, grožđe, dunje i breskve; narezali su voće na kockice te se zasladili voćnom salatom. Ostatke voća i otpatke od guljenja pomiješali su s vodom i smeđim šećerom u plastične boce (u omjeru voćni otpaci: voda: smeđi šećer 3:10:1) i tako započeli proces nastanka otpadnog enzima. Svaki učenik na kraju radionice dobio je „recept“ kako bi naučeno umijeće prenosio dalje svojim ukućanima, susjedima, rodbini i prijateljima.
Potom su se učenici zabavili uz razne eko-igre. Niži razredi sudjelovali su u igrama pamćenja i slagali su slagalice, a sličice u igrama bile su vezane uz zaštitu prirode i životinja. Učenici viših razreda sudjelovali su u velikoj podnoj igri pod nazivom „Spasimo prirodu“. Pobjednici igara bili su nagrađeni malim slatkim nagradama.
Naša kuharica pobrinula se da učenici imaju eko-užinu pa ih je počastila pogačicama sa špinatom i kolačem od mrkve iz našeg školskog povrtnjaka.
Na kraju Projektnog dana učenici su se prošetali predvorjem našeg Centra i divili se izložbi eko-bojanki i ekološki prihvatljivih proizvoda kao rezultatu radionica.


<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.