Amerika nije samo rad i znoj...

petak, 15.09.2006.

Okus americkog sna

Cliff HouseZasto sam ja MORAO otici u USA studirati? Zasto nisam mogao ostati, ljepse bi mi bilo zivjeti kod kuce... Danas sam okusio zasto. Na poziv profesora Mezica dosao sam na jedan od serije seminara kojima bi trebao zapoceti novi projekt koji ce se baviti dinamikom mreza. Nisam siguran hocu li ja raditi na tom projektu, ali to u ovom trenutku i nije bitno.



Coal Oil PointSeminar se odrzao u Cliff House na Coal Oil Pointu. Cliff House je upravo to - kucica na klifu. Coal Oil Point je rt na kojem se iz nekog razloga skuplja nafta. Bryan (jos jedan od postdiplomaca ovdje) nije siguran je li to katran koji prirodno izbija ispod morske povrsine ili ga se skupi kao otpad s naftnih platformi. Ime je vjerojatno starije od platformi (koje se vide na obzoru). Uglavnom, tu ima dosta surfera od ranog jutra pa sve do veceri. Sama kucica nije reprezentativna, ali ima sve sto je potrebno za moderan seminar (stol, stolice i struja).



PelikaniOvaj seminar nije bio samo UCSB seminar nego su nam u goste dosli ljudi s Caltecha, jedne od najpoznatijih znanstvenih institucija. Caltech je recimo kalifornijski odgovor na MIT, za one koji ne znaju. Ali je puno manji i ljudskiji, bar tako pricaju. Dosla su dva profesora, par postdocova (istrazivaci s PhDom) i nekoliko postdiplomaca. Od "nasih" su bili prof Mezic, jos jedan profesor, Zoran, posdoc ovdje, inace rodjeni sarajlija i jos par studenata i postdocova. I naravno ja, fresh off the boat.



Opet Cliff HouseMateriju sa seminara sam razumio... onako. Bilo mi je jasno o cemu ljudi pricaju, al cim su usli u teoriju operatora sam samo treptao. Pricalo se o svemu - kako se ribe gibaju kroz vodu i kako mogu za sobom vuci male koji se sami ne mogu bas micati, problemima u mlaznim motorima, genetskim regulacijskim mrezama - ma svasta. Ali nije to ono najbolje. Najbolje je koliko pitanja se bilo postavljalo. Oni koji su drzali prezentacije nisu smjeli mrdnut, diskusije su bas opake bile. Nema sanse da se provuces, smuljas ili nesto. I nitko ne govori s visoka, jesu neki vec uhljebljeni profesori, a neki su jos svjezi, ali svacije misljenje se uvazavalo i nikog se nije stedjelo. Odlicno.



Futilni surferiZato sam dosao. Zbog takvog STAVA (tm). Imam osjecaj da bi takve prezentacije kod nas bile u najbolju ruku mlako prihvacene. Netko bi postavio pitanje, predavac bi se preznojio i odgovorio nesto, pitao ima li jos pitanja, ne bi ih bilo i to bi bilo to. A ovako se ipak dobije jedan ozbiljni protok ideja. Mislim, ljudi su problem buke kod mlaznih motora rijesili po uzoru na neke mehanizme kod DNA. Crazy shit.



Jos pod dojmom odlazim sutra do profesora kojem cu biti asistent. Drzat cu Control Systems Design, nesto slicno po programu FERovom Automatskom upravljanju (za one upoznate s materijom). I tako, to ce valjda proci OK, odnosno, necu reci kompletnu glupost i pokazati kako bas nista ne znam.



Na slikama: Cliff House, Coal Oil Point, Opaki pelikani traze hranu, Opet Cliff House, Futilni surferi (uglavnom samo sjede u vodi, ne surfaju previse). Slike nisu lijepe jer je vrijeme takvo kakvo je, a ni nisam imao vremena da uslikam lijepe slike. Samo ruzne.

- 07:55 - Komentari (24) - Isprintaj - #