15

petak

ožujak

2013

Peticija za mulove na "Maloj Riki"

Od Zrinskih i Frankopana i Jelačić bana pa do današnjeg dana
Kao temu koja se sama od sebe nameće, a kao i svaka koja izađe u tisku, zaslužuje da se o njoj govori s jednog šireg aspekta. Nisam ni u kom slučaju zadovoljan činjenicom da Opuzen već desetak godina nema svojeg zastupnika u dnevnim tiskovinama, Slobodnoj Dalmaciji i Večernjem listu. Ono što izađe u SD objavljuje i Jutarnji tako da izuzev izvješća sa sportskih terena koje objavljuje L.K. za Sportske novosti, Opuzen nema svojeg čovjeka u medijima. Metkovac S.Soldo koji potpisuje gotovo sve članke vezano za Opuzen u SD ne poklanja mnogo pažnje potrebama ljudi iz donje Neretve i okolnih mjesta. Njegov posljednji članak koji je objavila SD u svojem broju od srijede je poprilično štur. Tek nekoliko informacija vrte se u krug da se napiše pet rečenica, zalijepi veliku sliku i to je to.



Naslov članka je „Stanovnici Opuzena: Želimo legalizirati privezišta za barke“ i on ne sadrži uvod u cijelu priču iz koje bi ljudima bilo jasno o čemu se tu zapravo radi. Čuli smo mišljenje autohtonog M.F. dok o cijelom projektu, kojeg su očito izradile Hrvatske Vode ni riječi.
Pa valjda bi u jednom ozbiljnom članku bilo normalno zatražiti odgovor s druge strane, u ovom slučaju Hrvatskih Voda.

M.F. kaže: „Ne negiramo činjenicu da su parkirališta za automobile i mulove za čamce mnogi izgradili bez odgovarajuće građevinske dozvole. Međutim, kada su se ti objekti gradili takva dokumentacija nije bila potrebna niti je itko od službenih institucija građane upozoravao na moguće nezakonitosti. Također institucije nisu sprečavale izgradnju te nitko od nadležnih nije nudio drugo rješenje.“

Uglavnom, ne mogu i ne želim stati u svojem komentaru ni na čiju stranu, ali kao činjenice koje proizlaze iz teksta bi trebale biti otprilike ovakve:
Ulice Zrinskofrankopanska i bana J. Jelačića koje se nalaze na desnoj obali Male Neretve, na području grada Opuzena nalaze se zapravo na samoj obali odnosno nasipu. Nakon toliko godina koliko je prošlo od izgradnje brane na Maloj Neretvi, došlo je vrijeme da se ti nasipi učvrste i saniraju, ali problematičan dio vezan uz ovaj predviđeni hidrološko građevinski zahvat jest, da je na spomenutom potezu izgrađeno više od stotinu razno raznih, pretpostavljam nelegalnih, objekata. Radi se o mulovima za barke i trupice, parkirališnim platformama i nadstrešnicama za iste i sl.

Prema mojim saznanjima, koje sam doznao u proteklih par mjeseci kada je ova inicijativa i pokrenuta, Hrvatske Vode namjeravaju cijelu prometnicu i proširiti, odnosno proširiti nasip za neometano odvijanje prometa, a sve u dogovoru s županijskom Upravom za ceste u čijoj je nadležnosti održavenje iste. Sudbina cijele ove stvari je u rukama Hrvatskih voda, jer zakon je na njihovoj strani, te je to i bio razlog zašto je naš autohtoni tribun M.F. odlučio pokušati na cijeloj strani politički poentirati, jer on je jedan od rijetkih koji nema sličan problem iako stanuje na spomenutom potezu.
Argument je vrlo jednostavan u ovom mojem stavu oko političkog motiva, jer navedeni nema u čemu izgubiti. Svi smo nedavno svjedočili beskompromisnom uklanjanju objekata na obalama velike Neretve, gdje je od mosta u Metkoviću pa sve do Ušća u pepeo pretvoreno sve što se našlo pred bagerima i rovokopačima. Od straćara i plastenika, nasada mandarina i bresaka do mulova i sličnih čardaka koje su izgradili ribolovci i ostali. Zato čisto sumnjam da će spomenutih 135 potpisnika peticije ostvariti svoje ambicije po pitanju legalizacije navedenog. Hrvatske vode su do sada pokleknule u samo jednom slučaju i to po pitanju veletržnice u Metkoviću, gdje je očito Jambo nešto iskompenzirao.

Osobno suosjećam sa svim svojim sugrađanima koji su se našli u ovoj priči, jer nitko ne zna osim njih samih koliko je zapravo bitno imati mjesto za privezat barku ili parkirat traktor ili kamion. S druge strane, čuo sam i zajedljive komentare koji su dijelom i istiniti: Jedan kaže otprilike ovako: „ Ja san se odreka deset metara od puta i napravija garažu, a (nazovimo ga) Jure je posadija naranče u mrginj i salija garažu na bajeru“!!!

Ima raznih slučajeva kao i uvijek, ali pokušajmo iznać kvalitetno rješenje. Moj savjet ide u smjeru građanske akcije koja bi izvršila pritisak na grad Opuzen i gradonačelnika da se zauzme čvrst stav oko cijelog problema i vjerujem u konačan dogovor s Hrvatskim vodama.

Činjenica je da je grad na ovom potezu potpuno zakazao u dosadašnjoj strategiji, spomenuo sam da se je učinilo jako malo i iskoristimo trenutak da napokon uredimo ove prometnice. Priča o tri prometna traka je deplasirana, to bi u tolikoj mjeri suzilo Malu Neretvu i poskupilo cijeli projekat za tko zna koliko. Budimo dakle konstruktivni.



O cjelokupnoj prometnoj situaciji, prometnoj kulturi, nekom drugom prilikom. Činjenica je da smo u tom pogledu na jako niskoj razini, da smo sebičnog stava jer nemamo razumijevanja za ostale sugrađane u prometu, da ostavljamo (da, upravo tako nažalost) auta kako nam odgovara, ne poštujemo ni pješački prijelaz ni zabranu parkiranja i sl. Ovo nije generaliziranje, ali navedeno je naša svakodnevica. Kombiji, kamioni, traktori u i onako zagušenom centru mista su naša svakodnevica. Tu grad i komunalna gube bitku jer iako se trude neke stvari promijeniti, ne uspijevaju, barem ne zasad. Postavljeni čunjevi su, kao što u priloženoj slici vidimo, slabi protivnici.

Oznake: Opuzen, Peticija za mulove na "Maloj Riki"

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.