Duhovne vježbe u svakodnevici

nedjelja, 26.03.2006.

57-SVADBA U KANI

Prvo čudo (Iv 2,11) Isus je učinio na svadbi u Kani. Ne da izliječi bolesnika, uskrisi mrtvaca, oslobodi opsjednutoga. Pretvorio je vodu u vino da ne pokvari radost na svadbi.

Ova svadba je važna, jer mistično oslikava naš život: kao što se mladenci na svadbi pripremaju za zajedništvo života, tako se i mi u ovom životu pripravljamo za zajedništvo vječnog života s Bogom. Naš život, bez obzira koliko teškoća, patnji i zala nam ga zagorčavaju, jest Božji poziv na spasenje, na radost, na sreću, na sudjelovanje u Božjem životu, poziv na svadbenu gozbu Jaganjčevu.

Isus o svom životu govori kao o svadbi: On je Zaručnik koji je došao po svoju Zaručnicu (Iv 3,29). Njemu je Kralj priredio svadbenu gozbu (Mt 22,1). U Otkrivenju (21,9) naša ljudska povijest opisana je kao priprava za svadbenu gozbu nebeskog Jaganjca.

Prisutnost Isusova i Marijina na svadbi u Kani i njihovi zahvati oslikavaju njihovu ulogu u našim životima. Isus je pokazao koliko mu je stalo da čovjeka zaista usreći, da mu pokaže put do punine života, a Marija se našla kao vjerni tumač Isusove volje.

Idem u duhu na svadbu u Kanu Galilejsku. Želim biti dionik događaja.

Marija majčinskim srcem sve prihvaća. Zato majčinskim okom vidi situaciju i želi spriječiti nezgodu. Isto tako majčinskim okom vidi sve moje potrebe i majčinskim srcem prati me na mom životnom putu.

Toplo moli Sina za mladence: "Nemaju vina!" To je njezina uloga u životima svih ljudi. Govori Sinu: "Nemaju vina radosti i sreće, nemaju onoga što njihov život čini punim, lijepim, plodnim, sretnim, radosnim. Previše je u njihovu životu razočaranja, lomova, neuspjeha, nemoći, zla, besmisla, grijeha, opasnosti, nesigurnosti, straha, nepovjerenja, lutanja... « i kao da ga pita: "Nisi li ti došao na zemlju da ljudi imaju život i da ga imaju u izobilju?" Koliko povjerenja imam u snagu Marijine zagovorne molitve? Ona je od početka ljudskog roda dana ljudima kao nada, jer ona donosi pobjedu (Post 3,15); ona donosi Boga koji će zauvijek ostati s nama (Iz 7,14); nju nam je sam Isus s križa dao za Majku (Iv 19,26); nju i meni daje za Majku, Odvjetnicu, Zagovornicu. Što ću joj sada povjeriti?

Marija savjetuje sluge: "Što vam god rekne, učinite!" (Iv 2,5). Ona je, nadahnuta Duhom Svetim odgovorila Bogu: "Neka mi bude po riječi tvojoj!" (Lk 1,38). Njezinim pristankom na volju Božju došlo nam je spasenje. Ona zna da će i našim vršenjem volje Božje, Božje spasenje ući u naše srce. Nije li vršenje volje Božje bio sav smisao Isusova života? "Moja je hrana vršiti volju Onoga koji me je poslao... Oče, ne moja, nego tvoja volja neka bude!..." Isus i meni govori: "Ako me tko ljubi, čuvat će moju riječ, pa će i Otac moj ljubiti njega i k njemu ćemo doći i kod njega se nastaniti." Kad se Bog nastani u meni, kao što je Isus bio prisutan na svadbi u Kani, onda on vodu moje bezvrijednosti pretvara u vino radosne punine, u izobilje života, u snažni doživljaj spasenja.

Put od zemlje do neba, od čovjeka do Boga, od praznine do punine, od grešnosti do svetosti, od nesreće do sreće - uvijek je samo jedan: vršenje Volje Božje.

Doživljavam li da po ovom molitvenom susretu s Marijom i s Isusom postajem svježiji, vedriji, jači, bogatiji Božjim svjetlom i Božjim životom?

Što je volja Božja? - Isus govori slugama: "Napunite posude vodom!", a nama: «Ispunite posude svog života savjesnim vršenjem svojih dužnosti. Iako je sve to bljutava voda ja je svojom prisutnošću i blagoslovom pretvaram u najkvalitetnije vino plodnosti i radosti života. Napunite posude! Neka ne budu prazne! Radite dok je dan! Mojim blagoslovom sve u vašem životu postaje blagoslovljeno i vi sami postajete blagoslov, izvor radosti, izvor života za druge.

Vjerojatno je za sluge bila najteža kušnja kada im je Krist rekao: "Sad zahvatite i odnesite ravnatelju stola!" Bile su svjesne da zahvaćaju vodu! I za mene je najveća kušnja, kada se doživljujem bezvrijednim, beskorisnim, bljutavim; a moram ići drugima, moram davati. Tada me prisutni Krist blagoslivlja, daje mi snage i radosti. I bljutavost moje bezvrijednosti i mojih poslova oživljuje ljude. Oni postaju radosniji, sretniji, blaženiji, bliži Bogu. Neka se svadbena pjesma zaori svadbenom dvoranom moga srca!

- 01:59 - Komentari (3) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>