Brisane riječi

nedjelja, 13.04.2025.

Ostavih kod Supatnika komentar koji mi čovjek nonšalantno obrisa, pisalo je nešto otprilike ovako:

Moja baba nije išla na misu, nije napuštala kuću/dvor. Dido isto nije išao, ali smatrali su se katolicima i poštivali su tradiciju.
Druga baba je u crkvu išla prigodno, dida je prisiljavala da ide redovito, i on se tog običaja pridržavao sve do smrti.
Nas se, kao djecu, prisiljavalo da idemo u crkvu radi sela/tradicije i svi smo morali imati sve sakramente.
Nakon krizme, većima je odustala od tog moranja.
Ja sam definitivno raskrstila s time na faksu. Imala sam kolegij "kršćanska filozofija" i predavanja mi je držao gostujući profesor iz Zagreba koji je dolazio u cipelama nalik na opanke i pletenim vunenim čarapama, navučenim preko hlača sve do koljena.
No nisam zato rasKRSTila sa "vjerom", jedan od glavnih razloga su bili Pet dokaza božje opstojnosti Tome Akvinskog, što je paradoksalno, ali doista tako jest.

Što se tiče Cvjetnice, to je pretkršćanski, poganski običaj, koji je vjerojatmo bio u sklopu neke poganske proslave dolaska proljeća.
Farbanje jaja na Uskrs isto ima veze sa početkom proljeća, to znamo mi djeca sa sela, jer kokoše nakon zimskih hladnoća pronesu jaja jer bi pilići pocrkali da se izlegu u hladno doba godine. U ono doba, naime, ne bijaše inkubatora i postojaše slobodan uzgoj. :)

Kokodak.


...
:)))
Za Tome Nevjerne, tj. nedokazane, tj. zq Annabonni, dodatak, foto-dokaz:

Screenshot-20250413-112531-Chrome


<< Arhiva >>