Dubai2

utorak, 29.08.2006.

Al Bahri - cesta za pet vozila

Pocetkom stoljeca Omanci su sve vise shvacali kako nema smisla imati dva odvojena grada izmedju kojih se moze prometovati samo izdrzljivim devama i brodovima. Naime, vecina trgovine i drustvenog zivota u Muscatu se zapravo odvijala u susjednom Mutrahu...

Image Hosted by ImageShack.us

...a Mutrah su od Muscata djelile strme litice zaljeva Kalbuh. U kombinaciji sa prijetecim zidinama tvrdjave koja je ostala iz vremena portugalske vladavine, prilaz Mutrahu obalom je bio nemoguc...

Image Hosted by ImageShack.us

...a isto je bilo i sa juznim prilazima gradu, koji su isli preko uzarenih vrhunaca stijenjaka.

Image Hosted by ImageShack.us

Medjutim, krajem Prvog svjetskog rata su se Omanci odlucili na prvu javnu investiciju, te je probijena cesta uz obalu, od Mutraha do Muscata. Sati i sati rada u sest godina su se uklesali u stjenje zaljeva Kalbuh i prvog dana u prosincu 1924. godine otvorena je 8-kilometarska cesta Al Bahri. Isprva samo puteljak sirine 3 metra, ali kasnije je prosiren i uredjen...

Image Hosted by ImageShack.us

...da bi nedavno morski pojas bio nasut i na njemu izgradjena cetverotracna moderna prometnica, zila kucavica ovog dijela grada...

Image Hosted by ImageShack.us

Naime, u stari Muscat se i danas moze doci samo cestom Al Bahri ili cestom Al Saidiyah sa juga. Danas su te ceste nerijetko zakrcene, ali u vrijeme otvaranja ceste nije bilo tako. Naime, tada je cijeli Oman imao svega pet automobila. Dva od njih se uopce nisu vozila, onaj kojeg je Sultan dobio kao poklon i drugi, kojeg je u kompenzaciji dobio neuspjesni muskatski trgovac. Ostala tri su se koristila i bila su smjestena u Mutrahu. Vozili su ih gradski lijecnik i britanski politicki komesar, dok je peti automobil prometovao starom cestom od Mutraha do wadija u Ruwiju, gdje je nekad bila stara zracna luka, a danas je moderno poslovno srediste Muscata.
Izgradnjom ceste revitalizirana je i stara kula Riyam...

Image Hosted by ImageShack.us

...nekad glavna strateska tocka s koje se kontrolirao ulaz u obje luke, i Muscat i Mutrah. Naime, kula je smjestena na jedinom mjestu sa kojega se istovremeno moze vidjeti u smjeru jugozapada ulaz u Mutrah...

Image Hosted by ImageShack.us

...a u smjeru jugoistoka zidine starog Muscata....

Image Hosted by ImageShack.us

Kad je cesta izgradjena, utvrda Riyam je postala vazna jer se "strateska komunikacija" mogla sa nje lako nadzirati. Osim toga, na mjestima gdje cesta nije bila uklesana u kamen, nego je obala bila pitomija odmah su izgradjena dva parka, kao protuteza nacickanim gradskim ulicicama: park Kalbuh pored istoimene tvrdjave kojom se kontrolira luka Muscat, te park Riyam, odmah pored istoimene utvrde. Ovaj park je kasnije prosiren, a glavna atrakcija mu je vidikovac u obliku posude u kojoj izgara oud.

Image Hosted by ImageShack.us

Medjutim, mi smo se odlucili radje popeti na staru portugalsku utvrdu. Nekako je prirodnija...

Image Hosted by ImageShack.us

Nastavak slijedi...


- 22:19 - Komentari (5) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< kolovoz, 2006 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opet Dubai?

  • Image Hosted by ImageShack.us ENGLISH

    Nastavak price o velicanstvenoj multinacionalnoj metropoli koja je zapocela prosle jeseni, ali je naprasno prekinuta kada je autor bloga dubai.blog.hr odlucio napustiti ovaj nadasve zanimljivi grad. Posto smo mi ostali, nastojat cemo ovu svakako zanimljivu destinaciju pribliziti jos vise hrvatskim pratiteljima blogova....
    Ukoliko imate potrebu pitati nesto sto nije za javnost, posaljite mail na: blogdubai2@gmail.com

Linkovi

Sto je zapravo Dubai?

  • Pogledate li enciklopedije Hrvatskog leksikografskog zavoda, vjerojatno cete steci potpuno krivu sliku: Cak niti karte lokalnih izdavaca ne mogu pratiti neshavtljivo brzi razvoj grada. Po neboder dnevno, tako da rekordi koje smo do sada pripisivali hrvatskim graditeljima auto cesta padaju u vodu.
    Dubai udvostrucije broj stambenih jedinica u 5 godina, a 2010. godine 10 od 20 najvecih zgrada na svijetu ce biti u samo jednoj ulici u Dubaiju.

    Dakle, Dubai mali gradic koji svoj nastanak moze zahvaliti dugackom zaljevu kojeg zbog fizionomije zovu Khor (Creek ili potok), koji se proteze 15-ak kilometara u pustinju (nekad pustinju, danas je sve u Creek naseljeno). Vlasnik ovog dijela pustinje, sheik iz obitelji Maktoum koja vuce porjeklo iz mjesta Bani Yas kod Abu Dhabija, izgradio je kucu na ulasku u zaljev, kako bi naplacivao brodarinu. Ubrzo se razvila i trgovina, a pronalazak nafte, koja u dubajskom proracunu sudjeluje sa tek 8% samo je ubrzao ideju sheikovog nasljedika, Rashida Maktouma, o pretvaranju grada u regionalni centar. 6 od 10 nezavisnih sheikata (emirata) se ujedinulo 1972. godine u Ujedinjene Arapske Emirate, kasnije se pridruzio i sedmi, dok su Bahrein, Qatar i Oman postali nezavisne drzave. Cak 7/8 teritorija UAE pripada emiratu Abu Dhabi, gdje je ujedno i srediste federacije. (Pitanje za kviz: Kakvo je drzavno uredjenje UAE? UAE su federacija na celu koje je predjednik, dakle nisu monarhija. Medjutim, clanice federacije su neovisne monarhije, zajednicka je obrana, vanjski poslovi i monetarna politika, sve drugo o odvojeno). Posto je Abu Dhabi daleko najveci, a tamo je i gotovo sva nafta, predsjednik federacije je bio sheik Zayed, iznimno plemenit i dobrocudan vizionar, koji je 1940-ih od predaka u nasljedstvo dobio malu oazu Al Ain, sa svega nekoliko beduina i kamila. Al Ain danas ima 200000 stanovnika. Potpredsjednik UAE i predsjednik Vlade je postao sheik Rashid Maktoum, a ostali sheici su raspodjelili ministarske funkcije. Ideal koji je vodio emire je bio ostvarenje prava na dostojan zivot, zastitu, skolovanje i cjelokupan prosperitet nacije. Danas to ostvaruju njihovi nasljednici, od kojih se najvise istice treci sin sheika Rashida Maktouma koji pretvara Dubai u grad buducnosti. Osim prvog hotela sa 7 zvjezdica, Burj-al-Araba, Dubai uz ubrzani "konvencionalni razvoj" gradi nekoliko objekata koji se mogu mjeriti sa najvecim svjetskim cudima. Kilometarski otoci u obliku palme, arhipelag otoka u obliku svjetske mape, podvodni hoteli, novi Disneyland, stambeni kompleksi buducnosti sa najvecim zgradama na svijetu cine Dubai jednom od najinteresantinih svjetskih destinacija.
    Iako se posjetitelju ne cini tako u prvi mah. Jer Dubai je grad tek nesto veci od Zagreba, rasprostranjen duz obale Zaljeva (izbjegnimo mu ime, bar za sada), sa jednakim prometnim problemima kao i Zagreb, u kojem nisu svi aspekti pratili brzi razvoj grada. U Dubaiju zivi oko 1.3 milijuna ljudi, od cega su tek 17% njih "lokalci". Ostalo je doseljena radna snaga, najcesce iz Indije i Pakistana i to predstavlja ogromnu zapreku u pruzanju normalih zivotnih usluga. A o detaljima cete citati sa vremenom u blogu...
    Medjutim, Dubai krase i neke druge osobine. On je jedan od najsigurnijih gradova na svijetu. Zbog spleta okolnosti, apsolutno je izvan interesa strana sukobljenih u konfliktu islamskih fundamentalista i nekih zapadnih drzava. Stopa kriminala je iznimno niska, jer u grad mogu doci samo turisti ili oni koji imaju osiguran posao i o svima se vodi opsezna dokumentacija.
    Dubai je porezna meka. U Dubaiju nema poreza.
    Dubai je shopping centar i to sa vise aspekata: i za lokalce i za bogate zapadnjake (u to ubrojite i nevjerojatno bogate Ruse.)
    Dubai je u pustinji, ali ima tisuce kvadratnih metara pod travom, koja se stalno i redovito zaljeva. Dubai lezi na vodi (umjetno dobovenom desalinizacijom). Iako je svaku kap potrebno stvoriti, u Dubaiju uz racun za vodu ne dolazi nikakva slivna i vodna naknada kao u Zagrebu, a nema i PDV-a, pa racun za vodu dodje isto kao u Hrvatskoj.
    U Dubaiju je litar supera 1 kunu. Razliku od ove niske cijene do normalno europskog udjela goriva u proracunu pokrivano iznimno velikom potrosnjom: udaljenosti su velike, a svi voze 4x4 auta...

    U svakom slucaju, sve je to jako zanimljivo, ali i jako neprirodno i umjetno (dakako, okolica je i zanimljiva i prirodna), i sve je zapravo prepusteno vasem osobnom dozivljaju...

  • Free Web Counter
    korisnika je posjetilo ovaj blog od pocetka svibnja.

    Free Web Counter
    korisnika je posjetilo englesku verziju bloga od 12.11.2005.





    A sada malo statistike. Dakle, ovo su naši posjetitelji po državama...





    ...a ovdje vidite nekoliko zadnjih posjetitelja po gradovima...





    ...i na kraju top lista država iz kojih se virtualno posjećuje Dubai...