Recenzija/komentar - Film: Love Actually

Eng. Love Actually
God. 2003.
Redatelj: Richard Curtis
Scenarij: Richard Curtis
Trajanje: 135 min.
Žanr: Komedija, Romansa, Drama
Glume: Hugh Grant, Alan Rickman, Emma Thompson, Laura Linney, Liam Neeson, Colin Firth, Martin Freeman, January Jones, Rowan Atkinson, Martine McCutcheon, Andrew Lincoln, Bill Nighy, Chris Marshall, Keira Knightley, Rodrigo Santoro, Thomas Sangster, William Wadham, Billyj Bob Thornton, Denise Richards...itd.

Radnja:
Ljubav je svuda oko nas, a ovaj film to najbolje dokazuje i prikazuje. Smještena u cijelosti u London, u Božićno vrijeme, radnja ovoga filma prati nekoliko različitih priča koje imaju jednu zajedničku stvar - Ljubav.
Centralni lik film je David, koji je tek od nedavno postao premijer, i već se je prvog radnog dana zaljubio u svoju asistenticu Natalie, a bome i ona u njega. No i jedno i drugo se pravi kao da ne postoji nikakve kemije između njih. Tu je i Davidova sestra, Karen koja je oženjena za Harrya, urednik lokalnih novina kojem se konstantno nabacuje njegova tajnica Mia, pa je on nesiguran da li da se upusti u tu vezu i prevari ženu ili da joj ostane vjeran. Karenin prijatelj Daniel je pisac koji je nedavno postao udovac i ima 11-godišnjeg sina koji se zaljubio u jednu djevojčicu iz Amerike, te traži oca za savjet. Također tu je i Jamie, još jedan pisac koji je napustio svoju djevojku nakon što ju je je uhvatio kako ga vara, te je otišao na putovanje u Francusku kako bi napisao roman, ali tamo se zaljubi u mladu spremačicu Aureliu koja ne govori Engleski, već samo Portugalskim, pa je primoran nekako priječi preko te jezične barijere. Također, Harryeva suradnica sa posla, Sarah, pokušava se usredotočiti na svoju moguću ljubavnu vezu sa uredskim kolegom Karlom, no njezini osobni problemi ju sprječavaju u tome. Tu su još i Juliet i Peter, koji su se tek nedavno vjenčali, ne znajući da je njegov najbolji prijatelj Mark zaljubljen u nju još od prvog trenutka kada ju je upoznao. Također jedna od priča prati i britanca Colina, koji odlazi u Ameriku jer se želi samo poševiti s Amerikankom, ali prijatelj mu govori da nema šanse jer je Britanac pa je zbog toga očajan. John i Just Judy se pak zaljube jedno u drugo na snimanju erotskog filma. I na kraju, tu su još ostarjela rock zvijezda Billy Mack koji se pokušava povratiti na stare staze slave i njegov menađer Joe, ujedno i njegov najbolji prijatelj.
Uglavnom to je samo jedna mali djelić ovog zapleta prepunog ljubavnih spletki i romanse. Tko se spoji s kim, tko se zaljubi u koga i tko na kraju krajeva od svih tih ljudi uspije započeti vezu...pogledajte sami...

Recenzija:

GLEDAJTE NEŠTO LJUBAVNO…

Vrijeme je Valentinova, vrijeme zaljubljenih. Povodom ovog popularnog zapadnjačkog blagdana naše nacionalne tv kuće su odlučile počastiti nas hrpom romantičnih komedija. Tako će za Valentinovo na HRT-u biti, po meni jedna od najboljih romantičnih komedija uopće, "Nothing Hill", Na Novoj TV već nekoliko dana prikazuju romantične komedije. U nedjelju ste mogli pogledati "Francuski poljubac", a u ponedjeljak "Zapravo ljubav". Vidio sam da će kasnije biti i "Bolje ne može", "Kad muškarac voli ženu",… Idealna prilika da svi vi muškarci koji imate djevojke pokažete da ste i osjećajni i spremni s njima provesti mirnu, romantičnu večer uz njihov najmiliji ljubavni film. Budući da je opće poznato da se u SAD-u zadnjih nekoliko godina nije snimila poštena romantična komedija (zadnja koja me je donekle impresionirala je "Something's Gotta Give" sa Jackom Nicholsonom i Diane Keaton) nego se uglavnom vrhuncem romantičnog stvaralaštva u zadnje vrijeme smatraju upucavanje i "Američke pite" (čast iznimkama i starim romantičnim komedijama). Ukratko, što više vulgarnosti, guzica i sisa. S druge strane bare, međutim, Britanci pokazuju iz godine u godinu da im itekako dobro leže romantične komedije (čak i osrednji "Wimbledon"). Britanski scenaristi upravo pokazuju kako znaju napraviti idealnu mješavinu sladunjave radnje i onog dobrog starog britanskoga humora. Zasigurno najpoznatiji i, po meni najbolji, pisac romantičnih komedija je Richard Curtis, koji je za svoj redateljski debi odabrao, a šta će drugo, nego romantičnu komediju. I to kakvu! Film koji prati 9-10 samostalnih priča koje se povremeno isprepliću i konačno sjedinjuju na kraju filma.
Iako kod scenarija romantične komedije ne možete puno izmišljati, jer je osnovna koncepcija svugdje ista, Curtis je svojim ranijim scenarističkim uradcima pokazao kako zna držati zanimanje gledatelja na film bez obzira kako predvidljiva radnja bila (to uglavnom postiže odličnim humorom). Dakle, glavna os radnje romantičnih komedija je to da se dvoje ljudi prvo vidi ili upozna, ali se ništa ne dogodi. Nakon nekog vremena jedna osoba, najčešće muška, se zaljubi u drugu i prolazi razne nedaće da joj to pokaže i da osvoji drugu osobu. Nakon nekog vremena osvoji tu istu osobu i oni uživaju u svojoj novootkrivenoj ljubavi. Nakon nekog vremena dođe do prekida, najčešće zbog pogreške muške individue ili nesporazuma. Par biva razdvojen i neko vrijeme se ne vide i ne čuju. Za to vrijeme muška osoba shvaća da voli žensku osobu i shvaća svoju pogrešku, a ženska preispituje svoju odluku i misli dali je pogriješila. Dok ženska razmišlja, muškarac prelazi najnevjerojatnije prepreke i uza sve nedaće koje ga obaraju dolazi do svoje voljene i izjavljuje joj ljubav. Žena neko vrijeme šuti, muškarac pomisli da nema tu kruha, sprema se otići, a onda ženska kaže nešto tipa: «You had me at hello!» ili tak nešt, oni se strastveno poljube i svi sretni i zadovoljni osim malih Iračana.

Pogledate li malo bolje ovu shemu, vidjet ćete da je ovaj recept manje-više primijenjen u svim romantičnim komedijama, te da se sve manje-više svodi na taj završni pomirbeni razgovor. Curtis je to primijenio i u filmu "Zapravo ljubav" u kojem tih 9-10 priča pokazuju da je, kako kaže Hugh Grant kao premijer: «Ljubav je zapravo svuda oko nas.» Ona postoji između braće i sestara, očeva i sinova, majki i kćeri, prijatelja, strastvenih ljubavnika, male djece, kolega na poslu itd. Ovaj film, uz jako dobar scenarij, obiluje odličnim glumačkim ostvarenjima plejade vrhunskih britanskih glumaca, od spomenutog Hugha Granta preko Emme Thompson, Alana Rickmana, Rowana Atkinsona, Billa Nighyja, Colina Firtha, Kiere Knightely, Liama Neesona, Claudije Schiffer, Laure Linney, Denise Richards, Billyja Boba Thorntona i još mnogih drugih. Posebno bih izdvojio Hugha Granta kojemu romantične komedije odlično pašu. Naprosto osvaja kadar svojim dobroćudno-smušenim nastupom. Svi likovi su odlično odglumljeni uz par odličnih humorističnih odmaka sa Rowanom Atkinsonom u ulozi prodavača nakita, Denise Richards kao zgodne Amerikanke i Claudiom Schiffer koja je odlična fora utkana u sam film. Iako neki tvrde da su priče previše sladunjave, a likovi nedovoljno karakterizirani, svi se slažu da se nakon gledanja filma čovjek osjeća bolje. Zapamtite, ovo nije samo romantična komedija. Ovo je ujedno i jedna drama koja nam govori da ljubav pokreće svijet i da bez ljubavi mi nismo ljudi. Svijetu treba ljubavi. Kako kaže poznata pjesma: «All you need is love!» Kad sam već kod pjesama, moram spomenuti jako dobar soundtrack koji je ispunjen odličnim ljubavnim pjesmama kao i božićnim uspješnicama (radnja se dešava u mjesec dana prije Božića). Curtis kao redatelj suvereno vodi likove kroz priče. Ono što me je jako dojmilo jest to da svaka priča ima neku posebnost, bila to scena, kadar, rečenica, pogled, fora ili nešto deseto. Tako najromantičnije dijelove filma bih izdvojio činjenicu da Jamie (Firth) i Aurelia se savršeno razumiju iako ne govore istim jezikom (on engleskim, ona portugalskim), Odnos premijera Davida (Grant) i njegove tajnice Natalie koja ga potpuno zbuni i na kraju natjera da je traži po Londonu i dovede do sukoba sa SAD-om. Emma Thompson savršeno portretira ženu patnicu koja sumnja da je muž vara sa mladom i zgodnom tajnicom. Laura Linney je presmiješna u ulozi do ušiju zaljubljene Sare koja očajnički pokušava zavesti zgodnog Karla. Odušak smijeha očekuje u liku Colina Drissela koji je uvjeren da će više jebati ako ode u Ameriku jer će tamo biti: «kao princ William, ali bez uvrnute obitelji.» ili u liku prodavača nakita kojeg glumi Rowan Atkinson ili pak u liku ostarjeloga pjevača Billyja Macka koji se nastoji vratiti na stare staze slave u interpretaciji Billa Nighyja.

Za kraj, samo ću reći da je ovaj film jako dobar, ali nije kao Curtisovi najbolji filmovi ("Četiri vjenčanja i sprovod", "Nothing Hill"). Ukoliko ste ga propustili gledati na TV-u u vrijeme Božića ili uoči Valentinova, podignite ga u videoteci i nećete požaliti, jedino vas u početku možda zbuni kompleksna radnja, ali na kraju se sve to pokonta i napravi osmijeh na licu jer počnete vjerovati da ljubav postoji na ovom svijetu. Savršen za gledanje u paru, ali i ako ste samac kao ja i u doba Valentinova počnete osjećati tugu jer nemate curu ili dečka, ovaj film će vam vratiti vjeru u ljubav. Sigurno ćete se poistovjetiti s jednim likom, a koji će to lik biti, to ovisi samo o vama. Uživajte!

By Leone @filmski.net

0