Recenzija/komentar - Film: Snakes on a Plane

Eng. Snakes on a Plane
God. 2006.
Redatelj: David R. Ellis
Scenarij: John Heffernan, Sebastian Gutierrez
Trajanje: 105 min.
Žanr: Akcija, Triler, Horror, Komedija
Glume: Samuel L. Jackson, Julianna Margulies, Nathan Phillips, Rachel Blanchard, Flex Alexander, Kenan Thompson, Keith Dallas, Lin Shaye, Sunny Mabrey, Elsa Pataky, Adam Behr, Bruce James, David Koechner, Tygh Runyan, Crystal Lowe, Bobby Cannavale, Todd Louiso...itd.

Radnja: Radnju ovog filma zbilja nije potrebno prepričavati naveliko i naširoko, jer je sve več rečeno u samom naslovu..."Zmije u Avionu", tako da neću nešto pretjerano duljiti sa objašnjavanjem radnje. Tek toliko da vam "popunim" neke rupe hehe...dakle...
Hawaii, nepoznati mladić uživa u prirodi vozeći se na svom motoru kroz grmlje i šikare preko planina i livada hehe. Nakon što se odluči malo odmoriti i osvježiti, zastane ispod jednog starog mosta. I u trenucima svog opuštanja, iznenada sa mosta padne tijelo pričvršćeno užetom. Mladić se približi tom tijelu i skuži da je ta osoba zapravo još uvijek živa. Nakon što ga osoba obješena o uže opazi, brzo mu reče da se sakrije. Mladić posluša njegov savjet potaknut još više skupinom opakih badass likova sa oružjem koji su se pojavili takoreći od nikuda. Sakriven u grmlju, mladić promatra kako neki mršavi Kinez u bijelom odijelu počne mlatiti tog tipa baseball palicom, i tako si naravno zaprlja svoje savršeno čisto odijelo. Nakon što ga dobro izudara, upuca ga. Mladić se nato trgne, brže/bolje upali svoj motor i dadne se u bijeg, a badass ekipa počne pucati za njim, ali ga naravno ne pogode. Njihovog šefa u zaprljanom bijelom odijelu to naravno razljuti, te im naredi da ga pronađu. I taman kad je mladić sljedećeg danas pomislio kako je siguran u svom stanu, badass ekipa ga uspijeva na ne znam koju foru pronaći. Ali pronalazi ga i jednako badass agent FBI-a Neville Flynn koji mu spašava guzicu.
Nakon što ga dovede u policijsku postaju, ponudi mu prijedlog...FBI će ga zaštiti ako svjedoči na sudu protiv tog Kineza u bijelom odijelu koji se zapravo zove Eddie Kim, i koji je opaki i poznati gangster. Mladić nevoljko pristane, a da bi svjedočio, agent Flynn ga mora zajedno sa svojim partnerom otpratiti u L.A. na suđenje. Kako bi zavarali Kima i njegove ljude, Flynn i ekipa namjeravaju tamo umjesto privatnim avionom otputovati sa redovnim letom, kako ništa ne bi bilo sumnjivo. No Kim naravno saznaje za njihovu prijevaru i na vrijeme u putnički avion ubacuje preko stotinu raznoraznih zmija, čiji je cilj pobiti sve putnike, između ostaloga i mladića koji mora svjedočiti protiv njega. No agent Flynn to ipak neće dopustiti samo tako...
Kao što rekoh, sve ostalo več možete pretpostaviti iz naslova.

Recenzija: Kada imate film koji se zove "Snakes on a Plane", a u kojem nabrijane zmije svih vrsta, od onih najmanjih otrovnica pa do onih najvećih, kao što je npr. Piton od nekih 6-7 metara, ubijaju sve pred sobom u avionu koji se nalazi nekoliko tisuća metara u zraku gdje im nitko ne može pobjeći, a kojih se i nije baš tako lako riješiti, ne možete ne očekivati mnogo, mnogo praznoglave zabave, a ovaj film nudi upravo to...zabavu i ne pretvara se da je nešto ozbiljnije. Eto, moram priznati da ni ja nisam ostao imun na povelik marketing vezan uz film "Snakes on a Plane" koji je uključivao višemjesečno oglašavanje na Internetu na raznorazne načine, te sam ga kao i većina publike diljem svijeta s nestrpljenjem očekivao. Pa iako kao što rekoh film zvuči iznimno zabavno, zapravo i jeste zabavan, siguran sam da unatoč tome ne bi uspio pobuditi toliko interes kod publike koliki je uspio zahvaljujući ogromnom virtualnom marketingu, uz čiju pomoć je film postao kultni naslov i prije nego što je tu titulu uspio opravdati pred publikom u kino-dvoranama. A da li zbilja zaslužuje tu titulu? Reči ću vam malo kasnije...
Cijela priča je započela još 1992. godine, kada je David Dalessandro napisao scenarij za film pod naslovom "Venom" o tri zmije koje se slučajno uvuku u vojni avion tijekom Drugog Svijetkog Rata (WWII). No scenarij je bio odbijen od oko 30-ak Hollywoodskih studija i stavljen na policu gdje je godinama skupljao prašinu. Ali 1999-e, producenti kompanije MTV/Paramount su se zainteresirali za priču i izvukli ju iz zaborava, da bi na kraju produkciju preuzela kompanija New Line Cinema. Ubrzo nakon početka produkcije, naslov i sam zaplet filma je izazvao iznimno zanimanje kod javnosti na Internetu, zahvaljujući ponajviše blogu jednog od scenariste filma Josha Heffernana (drugi je Sebastian Gutierrez) koji ga je tu spomenuo nekoliko puta. Ljudima se na sve opće iznenađenje mnogih svidjela priča, te su mnogih čak počeli davati i svoje ideje za scenarij, prizore i događaje koji bi se trebali naći u filmu. Također smišljale su se pjesme, posteri, lažni traileri, tiskale majice itd. A kada je samo na temelju naslova, "Snakes on a Plane", bez da je uopće pročitao scenarij glavnu ulogu u filmu pristao odraditi Samuel L. Jackson, interes i očekivanja javnosti su još više porasla. U jednom trenutku su producenti odlučili promjeniti naslov filma u "Pacific Air Flight 12", no svi, uključujući i samog Jacksona su tražili da se vrati stari naslov, jer je bio interesantniji i zabavniji. Na kraju krajeva, Jackson je zbog tog naslova i pristao snimiti ovaj film. A kad smo več kod naslova, valja svakako spomenuti da je jedan od radnih naslova bio i "Anaconda 3".
Režija je pak bila ponuđena redatelju Ronny Yu, koji je več surađivao sa Jacksonom na jednom također zabavnom filmu, "The 51st State" iz 2004. godine, a znamo ga i kao redatelja zabavnih slashera "Freddy vs Jason" i "Bride of Chucky", te je on bio logičan izbor za režiju ovakvog naslova. No on je ubrzo napustio projekt zbog neslaganja oko budžeta i kreativnih razmirica, pa je na njegovo mjesto uskočio David R. Ellis, nekadašnji iskusni kaskader, pomoćnik redatelja, redatelj druge ekipe i epizodni glumac koji je sudjelovao na preko stotinjak filmova, a danas najpoznatiji kao iznimno talentiran redatelj zabavnih filmova kao što su "Final Destination 2" i "Cellular". On je ovim filmom definitivno nastavio taj svoj uspješni niz, isporučivši nam još jedan zabavan film koji se gleda sa lakoćom i užitkom.

Kao jednu od zanimljivosti što se snimanja tiče, valja izdvojiti kako je zbog količine nasilnih scena, prosjačenja i golotinje film originalno trebao dobiti predikat R, no producenti su se ipak odlučili maknuti neke stvari iz filma kako bi dobili nešto blaži predikat PG-13, pa je Ellis u Ožujku 2006. još pet dana nadosnimavao film. Zanimljivo je spomenuti kako se među nadosnimljenim scenama nalazi i ona gdje Jackson izgovara svoju sad več legendarnu i kultnu rečenicu "Enough is enough! I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!" koju su osmislili i predložili upravo fanovi filma. Kao što rekoh več nekoliko puta ranije, film je iznimno zabavan, iako bi trebao na mjestima biti i strašan...no nije. Sve skupa djeluje kao mješanac akcijskog filma, filma katastrofe i horror parodije, te ga je teško shvatiti ozbiljno, a mislim da autorima to nije bila ni namjera, jer ako je...onda su gadno fulali. Iako pomalo originalna i interesantna radnja (zmije u avionu), ipak je iznimno jednostavna te prepuna klišeja, ali koji su tu pretpostavljam namjerno ubačeni, kao i prilično plošni likovi. Tako među putnicima npr. imamo mladi par koji se naravno mora posexati u WC-u te pri tome popušiti joint, i koji naravno prvi pogiba. Zanimljivo, zmija koja ih napada i ubija u filmu spada u porodicu tkz. "mliječnih" zmija, jer obično napada krave, i to na način da ih ugriza za vime (kravlja sisa za one koji ne znaju šta je to) te siše mlijeko, a u filmu, ta zmija također ugriza ženu za sisu...smiješno. Zatim tu je još i umišljeni crnac/pjevač sa svojim čuvarima koji mnogo pričaju i prave se važni, stjuardesa koja se odmah napali i zapali za jednog od gl. junaka jer voli opasnost, pa onda pilota koji izgleda kao da je došao sa neke farme iz Texasa, te više podsjeća na nekog rednecka kauboja nego na čovjek koji zna upravljati avionom, muški stjuard za kojeg cijelo vrijeme mislimo da je gay (a da li zbilja je, pogledajte sami hehe), nadrkani biznismen, te naravno hrabra stjuardesa kojoj se nije problem uhvatiti u koštac sa opakim zmijama u izvedbi glumice Julianne Margulie, poznate po nastupu u popularnoj Tv seriji "ER" i horroru "Ghost Ship" kao i još neki likovi. Valja naglasiti kako osim nje i Jacksona u cijelom filmu niti nema poznatijih glumačkih imena/lica. Njezin lik je savršena protuteža badass agentu FBI-a kojeg glumi Jackson i logično je za očekivati da na kraju oni završe zajedno.
Gluma je prosječna i ispod prosječna, no ne i loša, te se na kraju krajeva savršeno uklapa u film ovakve vrste. Jackson je svoj posao odradio standardno dobro, isporučivši nekoliko kvalitetnih cool rečenica koje samo njemu dobro stoje (jednu sam več spomenuo), dok je ostatak ekipe na nivou ovog filma koji budimo realni niti ne zahtijeva neke velike glumačke izvedbe za Oscara. Napetosti, neizvjesnosti i dramatičnosti ima jako malo i sve se temelji također na klišejima, no u cjelini, filmu nimalo ne fali uzbuđenja, i to ponajviše zahvaljujući Ellisovoj režiji koji je uspio sve te klišeje iz scenarija "pretvoriti" u jedan zabavan rollercoaster. Zastrašivanje se većinom temelji na onim šok kadrovima iznenadnog pojavljivanja likova i zmija uz pratnju glasne glazbene pozadine, te prikazivanju gadosti, ugriza i sl. stvari u krupnom planu. Da vam budem iskren, meni osobno su najgore stvari u filmu, koje su u meni izazvale kakvu/takvu nelagodu, bila slučajna ozljeđivanja putnika usred panike, kao npr. zabijanje potpetice u uho jednom od putnika usred paničnog bijega ili pad na metalnu šipku sa visine i sl., dok su ugrizi zmija većinom bili smiješni.

Zmije u filmu su presmiješne, grizu kao lude, skaču na lice, grizu za oči, jezik i osjetljiva intimna mjesta, sikću i izbacuju otrov u mlazovima itd., bez nekog određenog reda, interesa i povoda, iako je prema riječima mnogih herpetologa to nemoguće. Zmije se u toj situaciji uopće ne bi ponašale tako, več bi se samo sklupčale u neki kut aviona, tako da je prema njihovim riječima film potpuno neuvjerljiv. Ali da vam budem iskren, koga briga za uvjerljivost i neuvjerljivost kad je film zabavan i blesav do bola. Inače, u filmu je iskorišteno 450 zmija 25 različitih vrsta, a najveća od svih je več spomenuti piton od nekih 6-7 metara dužine. Neke zmije su doduše napravljene uz pomoć CGI efekata i animatronike, zbog toga što se prema riječima autora nisu ponašale kako je bilo zamišljeno u scenariju, no moram priznati da sve zmije izgledaju dosta realno, te je dosta teško izdvojiti koje su prave a koje su CGI. Zapravo svi efekti u filmu su jako dobro odrađeni, iako je budžet filma je iznosio tek 33 mil.$, no film definitivno izgleda skuplje.
"Snakes on a Plane" na svoju žalost unatoč velikoj Internet reklami, i velikom zanimanju publike ipak nije postao veliki box office hit, kao što se očekivalo. Naime zaradio je do sad tek 33 mil$, samo u Americi, dakle točno onoliko koliko je i uloženo u njega, dok su svi vjerojatno očekivali da će barem poduplati uloženi iznos. Ali i unatoč tim "slabim" financijskim rezultatima, razloga za nezadovoljstvo nema, jer je film sigurno zaradio više nego što bi to bio zaradio da u njemu nije nastupio Jackson i da nije imao tako veliki i dobar marketing. A uz to, definitivno će uči na listu kultnih trash naslova, jer "Snakes on a Plane" je trash film, samo tkz. "skupi" trash film. Ljudi ga obožavaju i hvale, pa čak ga i kritičari hvale, što je veoma iznenađujuće, i još će generacije filmaša sigurno uživati u njemu.
Dakle, finalni dogovor na pitanje da li "Snakes on a Plane" opravdava nadjenutu mu titulu kultnog trash filma je...DA! Svakako da ju opravdava..."Snakes" naime ima sve sastojke za jedan kultni trash naslov. Zabavan je, lagan za gledanje, ispunjava sva očekivanja publike, predvidljiv je, radnja ima dosta rupa, prepun je dobro poznatih klišeja koji se savršeno uklapaju u jednu cjelinu i što je najvažnije...publika ga naprosto obožava. Jednom riječju...odličan je! No odlična je samo zato jer je loš. Doklem god ga ne shvaćate za ozbiljno, kao što ga u ostalom ne shvaća ni filmska ekipa koja ga je radila...uživat ćete u njemu. Na kraju krajeva, ako film koji se zove "Snakes on a Plane" gledate zbog radnje, onda ga gledate zbog krivih razloga. "Snakes" je kao što rekoh zabavan, pomalo vulgaran i definitivno blesav, i ništa više od njega ne možete niti tražiti.
Sve u svemu voljet ćete ga zbog zabavnih , pa čak i originalnih smrti, smiješnih dijaloga i još smješnijih situacija. A uz sve to, tih 90-ak minuta, koliko film traje će vam preletjeti brzinom svjetlosti...dakle, zabava zagarantirana, 100%.

Image Hosting by PicsPlace.to Image Hosting by PicsPlace.to Image Hosting by PicsPlace.to Image Hosting by PicsPlace.to

0