*Conscious Sun*

04.07.2006., utorak

Dub Music

"dub music is a journey to a greater path. An art form designed to change the very fabric of your life."




Dub je oblik jamajske glazbe, koji se razvio van ska i reggae u sedamdesetima Jamajke. Dub zvuk uključuje, dodavanje opsežnog odjekivanja i rezoniranja efekta prema postojećem dijelu glazbe, ponekad u pratnji sa krhotinom tekstova od izvorne verzije.

Dub je okarakteriziran kao " verzija " postojeće pjesme, tipično naglašavajući bubnjeve i bas za zvuk popularan u lokalnim Zvucima Systema (Sound System). Instrumenti su tipično oblikovani u čvrsto prerađivačkim efektima kao na primjer jeka, rezoniranje, dio glasa i ekstra udarac, s većinom glavnih instrumenta i vokala ispuštanje u i iz mješavine. Druga strana zvuka duba je masivan nizak bas. Glazba ponekad prikazuje obrađene zvučne efekte i druge buke, kao na primjer pjevanje ptice, grom i munja, tokove vode, i proizvođači povikuju uputstava kod glazbenika. Ono može biti dalje povećano od DJ-a.

Ove verzije su uglavnom instrunemtalne, ponekad uključuju odlomke izvorne vokalne verzije. Često su ove stvari korištene za " Toasters " udaranje teško-rimovane i aliteracijske tekstove. Ova su nazvana " DeeJay Versions ". Za razliku od modernog skoka terminologije, u reggae glazbi osoba s mikrofonom je nazvana " DJ " (drugdje nazvana " MC ", za 'Mikrofon kontroler' ili manje često 'vlasnik ceremonije'), dok osoba koja je izabrala glazbu i rukovanje okretaljke je " Selektor " (drugdje nazvano DJ).

Velik razlog za proizvodnju višestruke verzije su bile ekonomske: Proizvođač snimanja bi mogao upotrijebiti snimku koju je posjedovao prema proizvodu brojne verzije od jedinog studijskog zasjedanja. Verzija je bila također prilika za proizvođača ili remix za eksperiment i otvor njihove kreativnije strane. Verzija je bila tipična B-strana singla, s A-stranom posvećena za izradu popularnog hita, i B-stranu za eksperimentiranje i opskrbljivanje nešto za raspravu DJ-a. U sedamdesetima cijeli albumi duba stvari su bili proizvedeni, često jednostavno dub verziju postojećeg vokala LP-a, ali ponekad izbor sinkroniziranog gornjeg instrumentalnog sredstva stvari za koje vokal nije postojao.

Dub glazba je razvijena od ranog pomoćnog sredstva reggae glazbe i " verzije " koje su utjelovile pravedno primitivne rezonirane i odjekivane zvučne efekte. Errol Thompson je izvodio prvi strogo instrumentalni reggae album naslovljen "The Undertaker " Derricka-a Harriott-a i Crystalites-a oslobođenih 1970-te. Ovaj inovatorski album vjeruje " Zvučnim Efektima " prema Derrick-u Harriott-u.

Dok su neki pokušavali atriubirati " izum " dub glazbe prema samo jednoj osobi, činjenice pokazuju da su se 1973, instrumentalne reggae " verzije " od različitih studija razvile u " dub " kao pod žanr reggae-a. Preko istovremenih napora od nekoliko neovisnih jamajskih inovatora, ovi natjecateljski inženjeri i proizvođači su naporno radili da preskoče svakog drugog sa svakim sljedećim dub puštanjem bez pojedinca, da su mogli tražiti sav kredit za porijeklo od " dub-a " kao žanr.

1973. , barem dva proizvođača, Lee Perry i Aquarius studio inženjer/proizvođač ekipa Hermana China i Errol Thompson istovremeno su prepoznali da je postojalo aktivno tržište za ovaj novi "dub" zvuk dakle oni su počeli oslobođivanje prve 100% prave dub albume.

Od 1975. je King Tubby bio međunarodno prepoznan kao premijer duba umjetnika/inovator/proizvođač s puštanjem njegova dva debi albuma " King Tubby Meets The Upsetter At The Grass Roots Of Dub " i " Surrounded By the Dreads at the National Arena ". On je bio zatim odmah dozvan kao vođa dub glazbe inovator dana.

Dub je nastavio napredovati od te točke do ove, njegova popularnost ovoštenjem i bezbojnim promjenama u glazbenoj modi. Skoro svi reggae singlovi se još drže na instrumentalnoj verziji na B-strani a ova su još korištena kod zvučnih sistema kao prazan kanvas za pjevače i DJ-e.

1980-te, Britanija je postala novi centar za dub proizvodnju s Mad Professor-om i Jah Shaka-om koji je bio najslavniji, dok je Scientist postao težak prvak Jamajkanskog duba. To bilo također vrijeme kada je dub napravio svoj utjecaj znan u poslu tvrđeg ruba, eksperimentalnim proizvođačima kao na primjer Adrian Sherwood i popis umjetnika na njegovoj etkiketi On-U Sound. Bendovi kao što su na primjer The Police i UB40 pomagli su popularizirati Dub u UK-u s UB40's 'Present Arms in Dub' albumom koji je bio prvi ikada DUB album koji je udario UK top ljestvicu 40. The Welsh band Llwybr Llaethog je važna UK grupa koja je često producirala Dub stvari povrh njihovog običnog hip-hopa/elektroničkog izlaza.

1990-te i dalje dub je bio djelovao i redom je utjecao techno, jungle, drum & bass, house music, trip top, ambijentalna glazba, i hip hop, s mnogo elektroničkih dub stvari proizvedenih pored netradicionalnih glazbenika od ovih drugih žanrova. Glazbenici kao na primjer Bill Laswell, Leftfield, Ott, Massive Attack, Bauhaus, The Clash, PiL, The Orb, Rhythm & Sound, Pole, Underworld, DeFacto, Thievery Corporation i ostali demonstriraju jasne dub utjecaje u njihovim pojedinim žanrovima, i njihove inovacije redom su utjecale na srednju struju dub žanra. U UK-u, Europi, Japanu i Americi neovisno snimanje proizvođači rade dub. DJ-i su se pojavili potkraj 1990-te koji su specijalizirali muzicirajući pored ovih glazbenika, kao na primjer UK's Unity Dub. Tradicionalan dub je, međutim, preživio (Iration Steppas i Aba Shanti-I, na primjer) i neki od tvoraca kao Lee Perry i Mad Professor nastavivši proizvesti novi materijal. Jedan moderan dub bend koji ima pravedno veliku podzemnu sljedbenika je Skunk Record's Slightly Stoopid.

prevela na hrvatski dub lady

FOLLOW THE ROOTS AND THE BLUE OF THIS DUBWISE SOUND. yes

dj

jah shaka

lee perry

lee perry & mad professor

mad professor

king tubby

- 15:33 - Word (11) - On paper - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.