VRTIĆKI KAŽNJENICI

petak , 22.03.2024.

Moje prvo dijete je plakalo godinu dana, svaki dan od kuće do vrtića a moj otac, koji je vodio gotovo i on. Bilo je to doba mučenja i nikakve prilagodbe.
Sljedeće godine, kad je drugo dijete krenulo nije bilo plača : bili su skupa sestra i brat i to je išlo : moj otac vodio, ja poslije nastave dovozila kući.

Moj sin nije volio jesti - jedino jelo bilo je grah na žlicu kojega " teta Rita kuha najbolje na svijetu" . Salatu nikada ni tada, ni sada, ostalo jedva.
Jednog dana došao je pun zelene salate između džempera i košulje. Zaprepaštena salatom kod presvlačenja pitala sam naravno - zašto nije rekao da salatu ne voli ?
Ne smijem, kaže, stavila bi me teta Ljilja u crnu sobu u kaznu! Crna soba bilo je malo skladište s ormarima za presvlačenje osoblja, a kažnjenici bi unutra plakali.
I onda sam s njim se dogovorila : ako ne možeš salatu stavi je sebi između džempera i košulje, ali pazi, da te teta ne vidi - rađe ovako bezvezno rješenje nego da u mraku crne sobe plače. To mi je bilo nezamislivo traumatiziranje.

Zato ova moja priča ?
Jer me do suza dotukla vijest iz Dnevnika i na nekim portalima da je dječak u vrtiću koricu kruha bačenu u zahodsku školjku morao vaditi rukom van.
Jer je teta tako naredila kad je vidjela da je nije pojeo nego bacio.


Kad netko s pet godinica doživi takvo poniženje pred svima i uz kritiku "glasnim glasom" i kad zaplače od srama a ostali gledaju i slušaju, onda je to trauma koja ostaje. Tijelo i um pamte : dječak se od neugode pomokrio , a o teti će se razgovarati, naravno. Dobiti otkaz zbog takvog ponašanja bilo bi realno i opravdano : odrasla osoba koja odgaja tuđu djecu ih svojim ponašanjem uništava.

Finale svega je upitno : dječak ne želi u vrtić , majka izbezumljena raditi mora., premještaj u drugi je nemoguć .
Ružne , nehumane stvari se zakompliciraju - a patnja dječaka je biljeg koji ostaje. U ili od pete godine života i socijalizacije.

I sada sebe tješim : nisam puno pogriješila kod svojeg sina da jednom tjedno salatu u džemperu nosi kući.
Bar nije plakao u kazni crne sobe.

dijete-pla-e

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.