status facebook prijateljstva

nedjelja , 18.04.2021.




Prosapient , sadržajno vrlo znakovit portal, o facebook prijeteljstvu kaže sljedeće :

01. lajkam statuse koji mi se sviđaju, bez obzira da li ta osoba lajka moje statuse

02. svako jutro prvo pogledam tko od mojih Facebook prijatelja slavi rođendan i svakako mu/joj čestitam, bez obzira da li se ta osoba sjetila mojeg rođendana; gledam na ovaj ritual kao na moj osobni doprinos da nekom uljepšam dan iako možda ne dobivam isti tretman

03. dugoročno ne lajkam stranice koje nisu rendica koju sam osobno poznavala i intezivno se družila u područjima mojeg osobnog interesa, čak ni ako je u pitanju moj bliski prijatelj; lajkam da se pojave na mojem newsfeedu kako bi im pomogao proširiti priču, ali nakon toga unlajkam ako tema nije relevantna za mene

04. ne smatram da postoji obaveza da mi se netko javi ako vidim da je online na chatu, isto tako ja se ne javljam ako nemam potrebu reći nešto pametno ili zabavno toj osobi

Facebook i nije stranica održivog prijateljstva čak i medju onima koji su u istom gradu ili se osobno poznaju....
Svi mi s fejsbuka smo tu , što vlastitom slikom i podacima o sebi, što kao anonimusi izmišljenih imena , ni s jednom osobnom slikom tako da je identifikacija pojedinaca s kojima možemo uvjetno biti frendovi ponekad teška, ako je uz ime LIU LI,
mali pas, maca ili tratinčica.
Drugo, što je češto zbunjujuće, a što ovaj portal ne navodi je neka "prenesena " navika koja može izazvati nesporazume
Ako imaš nekoliko stotina koji traže prijateljstvo, ili nekoliko tisuća kao jedan moj vrlo popularni i priznati stručnjak onda od takvih ne možeš očekivati uzvratno lajkanje, i da, njegovi interesi glazbeni, koncerti na koje putuje kad god može nisu i moji intreresi , ali ih lajkam , kako kaže stavka 02 "da mu uljepšam dan" jer očito njemu to daleko više znači nego meni , pa onda zašto ne ?
Moja osobna neugoda je bila pred par godina, kada je frendica iz Zagreba, koju sam osobno poznavala i često se družila za vrijeme mojih boravaka u Zagrebu kuhala bakalar na Badnjak i snimila kako sve krčka !!!
Lajkala sam joj sliku sa štednjaka misleći, kako Zagorci ( a ona jest Zagorka ) radje jedu pastrmke nego bakalar i napisala : " Je li to kuhaš gulaš"?

Smtna uvreda ! Isključila me pod odmah s maila, s mobitela, facebooka , zabranila otvaranje njene stranice , ne da me nema, nego sam ostala mrtva za nju do danas.
Dobro, prežalila sam sve to loše ali i ono dobro što nas je godinama vezalo postalo je upitno dobro.

Facebook nije nikakav nadomjestak a još manje održavanje prijateljstva ili bilo kakavih veza na daljinu.
Ovo, što ja danas postalo moderno je javljanje političara svojim statusom prigovaranja , kandidata za gradonačelnike i silnih reklama koje doslovno izludjuju...A da ne govorim o grupama protiv cjepljenja i nesuvislim argumentima koje iznose...

Ali, stavku 04 ne poštujem do kraja ili uvijek : kako imam samo 11 frendova , kad vidim glavu on line, javim se pa čak i onda, ako nemam ništa pametno reći .

Da ih imam 500 sigurno ne bih naravno, pa mi ostaje pristojno uvažiti dio teksta kojega sam prenijela .
Ionako mi facebook osim stručnih grupa kojima pripadam zbilja malo znači.

Dijelite li ovo mišljenje ili imate nadopunu ?

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.