Dom's blog

petak, 09.05.2008.

Crysis

Priča počinje oko 2020. kada se meteor zabije na otok u južnom kineskom moru. Vi preuzimate ulogu Delta Force operativca Jack Dunna i sa spektakularnim HALO skokom (High Altitude Low Opening) počinje vaša avantura... Čak se developeri hvale kako s obzirom da igra počinje noću već u startu vas dočeka nešto neočekivano. No da ne bude sve samo tako jednostavno... i Korejanci znaju za meteor... Razlog velike zainteresiranosti obje strane je činjenica da je prostor oko crash-sitea praktički netaknut. S obzirom da još igra nije dostupna, puno stvari je podložno promjeni, ali kako stvari sada stoje i informacije koje su dostupne javnosti govore o 3 čina.

U uvodu nakon HALO skoka pratite atmosferu sličnu originalnom Far Cryu - tropski otoci, džungle, plaze i slično. U drugom činu se stvari zakuhavaju kad se meteor otvori i prekrije dobar dio otoka ledom. U drugom činu se zbog otkrića mehaniziranih protivnika i utjecaja širenja ledene površine na globalni ekosistem udružujete s Korejancima. Makar ste već vidjeli hrpu shotova znate da su u igri vanzemaljci, no to još nije otkriveno u drugom činu. Dobra isprika za maltretiranje novog enginea je činjenica da će sav taj led napraviti globalne katastrofe tipa: olujna nevremena, potrese, tsunamije, vrtloge i tornade, a developeri se kunu kako je fizika na nivou da to sve dočara :). Kako lagano počinjete otkrivati ledenu površinu i primijetite ogroman alienski nastrojen brod pa zašto ne bi malo jel'... protegli noge po njemu... E pa developeri su si dali truda i u trećem činu ponuditi će oko sat vremena igre u bestežinskom stanju i tek onda otkriti prisustvo naprednije rase. Makar možda na prvi pogled nije očiti problem bestežinskog stanja probajte malo razmisliti sto će se desiti kad počnete pucati u bestežinskom stanju :) Hrpa čahura leti okolo a svaki pucanj vas tjera unatrag.

Kako to obično biva na webu i u press releaseovima vole natrpati puno informacija o tome sto će se sve moći i kako će se sve moći. No zarazliku od ostatka svijeta crytekovci ipak to potkrijepe hrpom press materijala i video isječaka a i raznorazni gaming development eventi pomognu u promociji i gradnji kredibiliteta. Shotovi koji su prilog ovoj najavi prikazuju dio obećanog eye-candya. Radnja se događa na otoku, slično kao i u Far Cryu ali igre nisu vezane, dali su do znanja da ne žele da Crysis ispadne remake Far Crya. Iako se radnja dešava na otoku lokacije koje su obećane su kamenolom, luka, rudnici, močvare, riječna delta i unutrašnjost svemirskog broda. U interviewu sa Mamaisom (vodeći dizajner) objašnjeno je zašto se okreću tropskim otocima. Pokazuju neki element avanturizma i ljepote, te otvorenosti, a osim toga lijepi su i zahvalni za "graditi".

The fun part

Gamerima zabavan dio je vezan uz sami gameplay. Naravno, na raspolaganju će biti hrpa oružja, no ovdje je dodano još modificiranje oružja raznoraznim dodacima tipa optika, prigusivaci i laserski ciljnici. Protagonist će također na raspolaganju imati posebno odijelo koje omogućava brzo trčanje, više skokove, smanjuje buku i postepeno regenerira zdravlje (ne, nema health kitova). Ono sto će odlučiti da li je igra vrijedna spomena je AI. Po današnjim standardima vjerojatno je FEAR najdalje dogurao na tom polju no obećavaju da će AI biti realan i uvjerljiv. Developeri tvrde da će vojnici biti uvijek u čoporu, da će reagirati na vaše korake, zvati pomoć, organizirati zasjede, prilagođavati se vašem stilu igre itd., a onaj dio dok im ne predstavljate neku posebnu prijetnju će vjerojatno biti zauzeti nekim svojim predefiniranim rutama šetnje, protezanja, razgovora s kolegama i sličnim "mi-smo-stvarni" osobinama.

Dostupne informacije o protivnicima ovisno o činu igre govore o prisustvu raznoraznih korejskih vojnika, ali kako priča napreduje, te se otok zamrzne, Koreja i USA se s vremenom dogovore o zajedničkom pokušaju da unište protivničke mehanizirane trupe. Konačno u trećem činu se otkrivaju Alieni. U priči se nalaze i neke životinje no nisu pretjerano važne za samu igru. Na primjer - na animacijama se vidi morski pas koji će služiti čisto kao prepreka da igrač ne odluta predaleko u more.

Trenutno je dostupno preko desetak oružja, od standardne SOF Combat Assault Rifle ili SCAR (viđeno u Ghost Reconu ili igrama slične spec-ops tematike) i raznoraznih bombi, poteznih mina ali i sačmarica te futurističkih korejskih ak-74 look-a-like. Još kad uzmete u obzir da će biti moguće modificirati to oružje, fun factor bi mogao biti velik. Makar prvenstveno cilja na singleplayer zabavu nisu loši ni na multiplayer polju. Očekuje se 32 igrača i 3 moda virtualnog ratovanja. Tactical Deathmatch, Tactical Team Deathmatch, Power Struggle. Prva dva nema potrebe opisivati. Naglasak je na 'tactical' zbog recimo borbe s protivnikom u helikopteru. Moguće je razoriti helikopter ili jednostavno upucati pilota. Power Struggle je zamišljen da svi u igri počinju s pištoljem i odjelom a kasnije svakim fragom skupljaju bodove kojima kasnije kupuju oružje. E sada... prednost je da ovisno o samoj jačini protivnika, 'ajmo se usuditi reći o njegovom levelu, imamo dvije opcije. Osoba sa lvl 1 ubije osobu sa lvl10, (uz naravno oružje koje je ispalo) osoba sa lvl1 dobije više bodova nego da je situacija obrnuta. Tako da će čak i rookie gamer moći ubiti nekakvog über 1337 camping generala i uzeti mu teško osvojeni snajper :).

Još se spominju i vozila u igri (naravno) te mrcvarenje i "križanje" vozila sa alienskim vozilima u multiplayeru. Nažalost, odlučili su izbaciti CTF iz priče, zasada. Navode da bi MOGLI vratiti putem patcha makar je vrlo vjerojatno da će se pojaviti kakav MOD na tu temu... nažalost bit će ih sigurno 20 vrsta, ali bože moj... konkurencija čini čuda. Za casual gamera još jedna informacija je fenomenalni sandbox editor kojim će biti moguće raditi mape za igru. Ako niste imali prilike pogledati kakav film vezan uz sandbox, bacite oko na youtube ili na gametrailers. Ukratko... vrlo moćno, vrlo jednostavno, vrlo lijepo zamišljeno.

The Technical part

Engine koji pogoni ovo čudo je nazvan CryENGINE 2. Jedan je od prvih koji će donesti podršku za DX 10. Po pitanju tehnikalija stvarno donosi puno noviteta u gaming svijet. Neke od njih su vidljive u shotovima ali svejedno. Kvalitetna upotreba motion blura daje dozu filmske postprodukcijske kvalitete. Neke od tehničkih izraza jednostavno nema smisla prevoditi. Makar je gaming zajednica ipak skeptična jer se crytek proziva tehnološkom demonstracijom za directX 10 a ne punokrvnom igrom, ne vjerujem previše u takvu tvrdnju. Ipak je prisutna velika doza interaktivnosti da bi mogli reci da je ovo samo TechDemo. Ako žele tehnološke demonstracije neka čekaju novu verziju Futuremark alata za 3d benchmark... Neke od stvari koje će engine moći prožvakati u punom sjaju:



Volumetricni 3D oblaci
Ambient Mape u realnom vremenu - Sa dinamičkim osvjetljenjem bez predefiniranih sjena
3D vode koji modificiraju površinu oceana prema vjetru i smjeru valova te osvjetljuju morski pod i kreiraju sjene pod vodom
Depth of field koji fokusira na određene objekte i zamućuje rubove i udaljene objekte
Vektorski Motion blur na pokretu kamere i individualnim objektima
Dinamički Soft shadows sa predmetima koji bacaju realistične sjene u realnom vremenu
Realistična animacija lica koja može biti uhvaćena sa glumčeva lica
Subsurface scattering
Parallax mapping
Lomljive zgrade i objekti
Lomljiva vegetacija koja omogućuje igraču i AI protivnicama dodatne taktičke manevre u šumi
Napredna fizika užeta, vidljivo na mostovima povezanim užetom te tanjoj vegetaciji koja reagira na vjetar, kišu i pokret igrača
Moguće uništavanje pojedinih dijelova vozila, npr. gume, elise helikoptera itd.
HDR osvjetljenje
Napredni particle sistem vatrom i kišom na kojeg se može utjecati (npr. vjetrom)
Osvjetljenje bazirano na vremenu dana, sa svitanjem i zalaskom sunca koji će davati realistični prikaz sjena i osvjetljenja između dana i noći
Zrake svjetla kad se svjetlo susretne sa tvrdim ili jako detaljnim geometrijskim predmetima, postizanje "Godray" efekta ispod vode
Parallax Occlusion Mapping koji daje dodatne efekte dubine teksturi
Prema mjerilu igre dubina od 16 km daljine
Parametric Skeletal Animation System
Procedural Motion Warping
Dosta tehno spike, nabacite oko na shotove. Neke od shotova je stvarno teško prožvakati, da li su mock-up, da li je raytraced ili stvarno ingame, pa probajte nakon teksta baciti oko na koji in-game film.

Glad

Ono sto ne želite znati su hardverski zahtjevi. Makar se nigdje ne spominje koji je minimalan cpu potreban... u nedavnom intervjuu koji je više bio medijska kampanja usmjerena na Intel, Nvidiju i MS Vistu, Cervat Yerti (Crytek CEO) je počeo sa komentarom "trully next generation in gaming and technologies" onda su se pojavili Daryl Still iz Nvidie, Stephan Negre iz Intela i komentirali kako su puno svojih stručnjaka dali na korištenje Cryteku kako bi finalni proizvod bio optimiziran za Core2 tehnologiju i GeForce8 GPU te da bi osigurali neviđene bla bla bla bla... tako oni par minuta brbljaju o novim tehnologijama, kako će to sve bit super divno krasno, kako ce Vista to ganjat' fluidno... i onda izleti Cervatu kako je proizvod optimiziran za Quad i Extreme procesore. WTF? Očekivao sam glad, ali niste li se malo precijenili? Optimizirati igru za procesor koji košta skoro kao kompletno računalo? No budimo realni na sekundu. Nije da nismo tako nešto očekivali... mislim, vidjeli ste i sami shotove, bilo bi čudno očekivati da će tako nešto biti moguće pokrenuti jednim Athlonom XP na 3 Ghz :). Također, developeri se kunu da će stvarno biti osjetan skok ako budu SLI kartice u igri.

Ali još, još, još...

Još sa Far Cryom Crytek je dao jasno do znanja da je mod zajednica dio fan ekipe koju treba cijeniti. Čisto jednostavna računica. Uzmimo na primjer Half-Life. Briljantna igra koja se prodala u nebrojeno primjera, uzmimo Counter-Strike koji je izrastao kao modifikacija HL-a, a koji u konačnici dovodi opet do dodatne prodaje originalnog HL-a. Prema Mamaisu planira se pojačati suradnja sa Crysisom. Tako da bacite oko na crymod.com gdje je mod zajednica sa hrpom modela, mapa, tekstura i popratnog materijala. Čak uz malo 'guglanja' možete doći i do par naslova/modova koji dalje pokazuju moć CryengineaDVA koji će biti u jako odmaklom ako ne i prefinalnom stanju čim igra iziđe (hint: obsidian edge). Dosta hrabar komentar je "When Deus Ex came out, they showed the way, but nobody listened! We listened, though, and hopefully now people will listen to us." DeusEx je za mene svetinja. Razvijati igru sa uzorom na tako nešto su jako hrabre riječi. Na kraju još jednom vas podsjećam da posjetite Youtube ili Gametrailers i pogledate clipove, jer slike pokazuju jedno - ali onih par filmova gdje se igraju u sandbox editoru - vrijede puno više nego shotovi.

09.05.2008. u 08:10 • 0 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  svibanj, 2008 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Rujan 2009 (1)
Kolovoz 2009 (1)
Travanj 2009 (1)
Siječanj 2009 (2)
Prosinac 2008 (4)
Rujan 2008 (1)
Lipanj 2008 (2)
Svibanj 2008 (4)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

yesSvaštayes

Linkovi

Cheathappens.com
Site za šifre, trainere savove (mislim na igre). Svakako isprobati!!!

Blog.hr
smijehBlog servissmijeh

Youtube.com
Sigurno znate, ali...cool

Monitor.hr

Brojač posjeta

Free Site Counter
Free Site Counter