Dom's blog

ponedjeljak, 05.05.2008.

Call of Duty 4: Modern Warfare

Nakon godina osluškivanja valova na plaži Omaha, uspinjanja po različitim brdima, rušenja crkve u Carentanu, gutanja pijeska u El Alameinu, te tu i tamo upijanja mirisa dalekoga Pacifika, gaming industrija je odlučila da povijest ostaje povijest. Od danas okreću novu ploču i inspiracije traže u Dnevniku.

Novi Call of Duty smješten je u sadašnje vrijeme, bez futurističkih fensi-šmensi pucaljki, te su samim time oružja i oprema koja se u ovome trenutku koriste na bojištima diljem svijeta glavna okosnica novoga nastavka. I iako je zaplet u potpunosti izmišljen, Infinity Ward želi igračima dočarati današnju zbilju. Ono u čemu CoD4 želi postaviti nove standarde jest autentičnost danih nam oružja i bojnih situacija u kojima ćemo krojiti pravdu.

U svemu tome Infinity Ward igra i na kartu političke korektnosti, pa se tako niti radnja neće odvijati na području Iraka, već par (stotina) kilometara zapadno - na Bliskome istoku. Sve počinje vizijom ruskog (a tko će drugi Amerima zagorčavati život?) nacionalista Zakhaeva koji je pomalo nostalgičan za starim vremenima i želi ponovno uspostaviti Sovjetski savez. Znajući da SAD neće biti previše oduševljeni tom idejom odlučuje ih malo zaposliti na dragom im Bliskome istoku. Šansu za to pronalazi u pokušaju puča, koji organizira lokalni močnik Al-Assad. Zakhaevim financiranjem i Al-Assadovim planom SAD miče pogled s Rusije i Zakhaev ima odrješite ruke. No, za to vrijeme Britanci i Rusi su pazili na bogatoga nacionalista i prokužili mu planove, te u tome trenutku na scenu stupate vi s ciljem da ih i zauvijek zatrte. I iako sam ovo dosta pojednostavio, autori tvrde da nas čeka iznimno napeta priča po kojoj ćemo pamtiti ovo singleplayer iskustvo.

U dosadašnjim trailerima i gameplay isječcima viđeni su dijelovi igre iz britanske i američke kampanje, koje ćemo prolaziti s britanskim SAS operativcem, te američkim marincem. No postoje glasine da će u igri, uz navedene klase, postojati i ruski Spetsnaz čime bi CoD nastavio po svome receptu po kojemu kampanju proživljavate kroz tri nacionalne strane. A sama igra sastojati će se od epizodnih sadržaja (u stilu serije "24", no za razliku od Jacka Bauera vi ćete imati 30 dana da spasite svijet).

Grafika viđena iz dosad izdanih trailera pruža ogromnu razinu detaljnosti (a vjerojatno će uz to postojati i ogromna zahtjevnost same igre), a autori tvrde da će i okolina biti u velikoj mjeri uništiva, te ćete ju moći taktički koristiti (npr. pucanje kroz zidove, te vam jednostavno sakrivanje iza stola više neće spašavati guzicu od ručne granate s druge strane).

No ono na čemu je CoD temeljio svoju privlačnost jest odličan multiplayer, za kojega autori kažu da će ga ovaj put dići na novu stepenicu. Ovoga puta Infinity Ward je oformio poseban tim za izradu multiplayera (dok je na svim prijašnjim CoD naslovima isti tim izrađivao i singleplayer i multiplayer), predvođenog Toddom Aldermanom koji je jedan od ključnih ljudi koji su zaslužni za multiplayer aspekte dosadašnjih CoD-a.

Ono najvažnije što Infinity Ward ističe pri predstavljanju CoD4 multiplayera jest mogućnost stvaranja svoga avatara ("Create-a-Class"), pomoću koje možete stvoriti vojnika svojih snova i oboružati ga oružjem i opremom po želji, te ih i modificirati kako vam se prohtije. Autori najavljuju i uvođenje posebnih osobina ("Perks") koje će uvesti određene RPG elemente u sam multiplayer. Njih će biti više no igrač će za svoga avatara moći izabrati tek dvije.

Postojati će dvije vrste osobina - one koje će direktno utjecati na sposobnost vašega lika (kao što su veće zdravlje, veća otpornost na metke ili jača prodornost metaka kroz zidove), te one koje će vašemu liku omogućivati specijalne akcije. Među njima se najviše ističe tzv. "Last Stand" koji vam omogućuje da u trenutku kada vas protivnički igrači dotuku imate par sekundi vremena da izvučete pištolj i u padu ih povučete za sobom ili ga iskoristite za samoubojstvo i oduzmete dragocjeni kill protivniku. Drugi zanimljivi perk ("Martydom") vam omogućava da u trenutku vaše smrti bacite ručnu granatu poda se i tako raznesete one koji se nađu u blizini vašega leša (vjerojatno i onog čiji je metak imao vaše ime).

No i nakon toga, kada svoju kreaciju i iskušate, moći ćete ju naknadno modificirati (a time i poboljšavati). Tokom svake partije bit ćete u mogućnosti vidjeti detalje avatara drugih igrača, pa tako ako naletite na nekoga tko je vidljivo bolji od svih ostalih i nabija vam komplekse, nadajte se da nije baš tako dobar pa pogledajte njegove postavke, pronađite tajnu njegovog uspjeha, sukladno tome napravite izmjene na vašemu vojniku i vratite mu milo za drago. A ako je baš tako dobar, pa...

Ali tu novinama nije kraj. U toku igre moći ćete rješavati određene izazove koji će vam donositi bodove, te ćete time otključavati određene pogodnosti (poput zračne podrške u toku partije...). To je u stvari pandan Xboxovim "Achievementsima", jedino što u ovome slučaju imate i koristi od njih (za razliku od "samo" dobrog temelja za prekomjerno hvalisanje). A kad smo već kod Xboxa, valja naglasiti da će broj igrača na platformama iznositi od 1-16, dok se na PC-u taj broj diže do 32, a mogućnost multiplatformalnog multiplayera je odavno otpisana od strane autora.

Multiplayer modovi iz prijašnjih CoD-a zadržani su i u novome nastavku, pa tako imamo: Deadmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag, Headquarters, Search&Destroy... Autori tvrde da će uvesti i neke nove, a jedini kojega su dosada istakli jest Sabotage. Mapa u Sabotageu će se sastojati od dvije baze na suprotstavljenim stranama i bombe postavljenje u njenome centru. Timovi će se morati probiti do bombe, odnijeti je u neprijateljsku bazu i čuvati do detonacije, dok će drugima cilj biti onesposobiti je i ponoviti postupak, ovaj put na suprotnoj strani.

Nakon svega ovoga niti ne čudi da je ovaj naslov pobrao lovorike na ovogodišnjem E3-u i da se nestrpljivo iščekuje. Ako ništa drugo, autori bar ne štede na raznoraznim trailerima koji će vam pružiti utjehu dok iščekujete jesen i konačan izlazak ovoga, usuđujem se reći, hita.

05.05.2008. u 09:37 • 0 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  svibanj, 2008 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Rujan 2009 (1)
Kolovoz 2009 (1)
Travanj 2009 (1)
Siječanj 2009 (2)
Prosinac 2008 (4)
Rujan 2008 (1)
Lipanj 2008 (2)
Svibanj 2008 (4)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

yesSvaštayes

Linkovi

Cheathappens.com
Site za šifre, trainere savove (mislim na igre). Svakako isprobati!!!

Blog.hr
smijehBlog servissmijeh

Youtube.com
Sigurno znate, ali...cool

Monitor.hr

Brojač posjeta

Free Site Counter
Free Site Counter