dinajina sjećanja

petak, 19.08.2022.

Glasnik...





Federico Garcia Lorca je bio španjolski pjesnik i dramatičar rođen 5. lipnja 1898.
Oproštaj

Umrem li,
ostavite balkon otvoren.
Dijete naranče jede.
(Vidim sa svog balkona)
Kosac žito kosi.
(Čujem sa svog balkona.)
Umrem li,
ostavite balkon otvoren!

19. kolovoza 1936. fašistički vojnici su ga ubili, a tijelo su mu bacili u neobilježen grob.





Federico Garcia Lorca je, nedvojbeno, uz Cervantesa, najuniverzalniji španjolski pisac, a nadasve autentični simbol španjolske kulture. U njegovu je djelu duboko ukorijenjena forma narodne pjesme, ali i ono univerzalno, kozmopolitsko, tradicionalno i, na­ravno, avangardno, a sve to zajedno tvori onaj razvidni, prepoznat­ljivi profil španjolske zasebnosti...
(Jordan Jelić)






Pod rascvjetalim suncem privid bojišnice, na štitu vremena
Picassova Guernika i Dora Maar s svjetiljkom u ruci,
ubojstvo pjesnika i muk vremena.





Daleka i sama.
Kobila crna, velika luna,
masline u bisagama.
Ako i znam pute, nikad
neću stići u Cordobu.





Pjesnici umiru pjevajući.
reče čovjek sa suncem u očima,
ja sam tu, ali ja sam umoran, budi kraj mene,
budi tu.

rekoh...

dozvoli mi da budem kraj tebe
da ne budem sama.

Bio je glasnik sreće. osmjehom je obrisao suze s moga obraza.

Dijana Jelčić







- 10:10 - Komentari (10) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>