dinajina sjećanja

četvrtak, 12.11.2020.

Isto kao i lani... Tinova kristalna kocka vedrine...





In Memoriam...

"Na dan kada umrem ostvariti će se naglo sve što nije moglo za mojega života; zavladati će čista ljubav, bratstvo ljudi i apsolutna pravda. Zbog te blagoslovljene ere čovječanstva, ja sam već na vrijeme kušao da ubijem sama sebe. A što bih jedino potomcima htio namrjeti u baštinu – bila bi vedrina. Kristalna kocka vedrine."
Augustin Tin Ujević




Darko Ćurdo je rođen u Gorici kod Posušja, 12. studenog 1944. Preminuo u Zagrebu, 8. srpnja 2003.
Bio je glumac i grafičar. Bio je veliki čovjek i drag prijatelj. Volio je Tinovu poeziju. Više od trideset godina izvodio je lirsku monodramu "Nespravan za problem" sastavljenu iz poezije i proze Tina Ujevića.
Danas se sjećamo Tina, sjetimo se i Darka Ćurde.





DARKO – U ovom kontekstu najljepši i najdraži čovjek kojeg sam ikada upoznao....Darko Ćurdo....Potpuno izvan Svijeta i izvan Zemlje... kad bi zinuo i počeo recitirati Ujevića, Šimića i Škurlu nije mogao pobjeći od prelijepih curičica koje je nosio u džepovima svog skromnog i poderanog studentskog kaputa u najhladniju sobu na svijetu u nekom vinogradu na rubu Zagreba. Krali smo ugljen na Akademiji uz pomoć ljudi koji bi trebali štititi Akademiju od krađe, Ružice tajnice i Ćićmira portira, i nosili u tu pustoš Zagreba da Darko ne bi dolazio na Akademiju krvareći iz smrznutog nosa.
Bili smo mladi i genijalni.
Niko nam nije mogao ništa.
Bili smo nepovrijedljivi....Bili smo nepobjedivi...Bili smo ...Mi...
Moj prijatelj Darko je i slikao...Neka se ne ljute drugi slikari, ali njegova grafička mapa o teatru je na tragu Piccasa.
Volio sam tog čovjeka... Picasso je velik, ali je Darko bio viši i ljepši. .
Darko je u "Blatu" vikao...

«Ne časti me travaricom» i da će on sam sebi plaćati piće i da će se u gluho doba noći ustati i odgristi spomeniku nos...te da neće spomenika on što hoda bos....
Gosti bi plaćali piće i gledali nas zadivljeno, jer i najokorjeliji zločinci i prigradska sirotinja i noćne dame imaju nekakvo lijepo, sažaljivo poštovanje prema umjetnicima. Možda i zato što im pružaju iluziju da ni oni koji su dotakli dno nisu baš najgori na svijetu.

Uplašeno osoblje se potajno povlačilo prema telefonu da pozove interventnu policiju, ali dok bi policija stigla ja bi uspio još izvikati pretstavljajući se kao Asurnatsirpal III, a tako sam i izgledao s mojih metar i osamdeset i osam, kosurine do ramena, mrkim obrvama preko očiju koje sjevaju, a riječi sama poslastica:

Kako su tri bila zida oko grada Tele kad sam došao ja. ...da su se uzdali u te zidine i da nitko nije izašao iz grada da mi stopala poljubi i kako sam srušio te zidine, pobio tri tisuće vojnika, odveo stoku i ovce, uzeo plijen i spalio pohvatane poglavare te kako sam nekim vojnicima odrezao ruke i noge, drugima odsjekao uši i prste, a mnogima iskopao oči, te kako sam napravio brdo od glava i kad sam polazio da nije baš mnogo što ostalo od grada Tele.
Tela...Jadna Tela...Gradić...Babilon je drhtao pred nama, a ni Kineski zid nije predstavljao neku ozbiljniju prepreku...

Kod odlaska ili nakon što bi nas izbacila hitno pozvana policija bi nam se oko vrata vješale naše lijepe, mlade djevojke, zadivljene našim ludilom i odlazile s nama u naše mračne i hladne podstanarske izbe na ljubav i nježnost koju smo im nudili u izobilju.
DŽUMBUS - turcizam, a znači: zabava, veselje i u prenesenom značenju nered, vika.
IFSK – Internacionalni Festival Studentskih Kazališta u ITD-eu. Mi na početku, možeš mislit, glumačke karijere ...negdje druga godina Akademije. Dolazi Darko do mene, Mladena, Enesa i Branka da su ga zamolili iz organizacije da nešto odrecitira, ali da on ne bi sam nego mu treba jedan od nas da pravimo džumbus..

Branko je pitao:» Misliš performans»? Darko ga je samo pogledao i ponovio:»Džumbus».
Svi su se snebivali i Darko kao zadnju šansu pogleda mene i uhvati na sentimentalnost:
A ti zemljak?
Za tebe, zemljak i u vodu i u goru», odgovorih

i zagrmio je Darkov glas...




Puno nas je dobro govorilo Ujevića...Puno ih pokušava dobro govoriti..Darko je živio Ujevića...Oni su bili jedno...Reinkarnacija djela Ujevićeve duše je otišla s Darkom 08.07.2003.

Dijana Jelčić... Ovo mi je sve ispričao suprug sjećajući se Tina Ujevića i DARKA ĆURDE.



- 06:06 - Komentari (24) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>