dinajina sjećanja

srijeda, 14.10.2020.

Poezija godina...








Jednom davno na maloj željezničkoj stanici u zenitu ljetnog dana upitah dječaka očiju boje sna
Odakle dolazi voda?
Iz zemlje, reče mi dječak


To pitanje i odgovor su mnogo godina kasnije bili naš znak prepoznavanja. Naše naglo ljeto, Dubrovnik. On je na skalinama kazivao, a trubadur s gitarom i psom pjevao poeziju suza...





Ispričat ću ti jednu davnu priču
u tom će mi pomoći moja muza
kol'ko se može kad se nekog voli
i čudna kako je poezija suza.

Niz tvoje lice sada teku rijeke
za nećim dragim što bez traga ode
a oči boje meda kriju lijepu tugu
i neku čudnu poeziju vode

Zdenko Jelčić





Stihovi ove davne pjesme su zaokružili moje pitanje i njegov odgovor... u romor kapi krvi, u ritam srca i poeziju vremena.

Na pučini sjaj mjesečine, u nama mijene osjećanja. Osjetih plimu nečeg novog, nečeg bezimenog kako nezaustavljivo raste, premošćuje svjetove, uranja u zbilju.
Odledio je moje srce zaleđeno sumnjama, skidao inje s duše u kojoj su se gomilali strahovi. Bio je i ostao bog sunca koji stoluje u mom univerzumu. Branio me od Shakespearovih Falstafa, od prodavača jeftinih iluzija na sajmu taština i otvorio vrata svetišta iz kojeg je Krist protjerao trgovce snovima.

U dolini zelene rijeke osluškivah romor kapi, u močvari njihovu tišinu. Pijući vodu sa izvora osjetih promjenu ritma srca... kapi krvi zatitraše drugačije... titrajima oćutih poeziju srca.





slušam poeziju kiše, ćujem šapat Sapho, desete muze, muze poetike postojanja i osjećam... srce mijenja ritam... zaboravljeni otkucaji šapuću moju poeziju godina...

Golubije krilo zagrlilo jutro,
nebo rominja poeziju kapi,
u dašku zanosa
čujem vrijeme,
mudrost osmišljenu zbiljom.

Prevrtljivi Protej pokazuje svoja lica,
proriče preobražaj svijesti,
igra se valima mora,
vrednuje pjev oceana.

Zahvalna vremenu
koje mi daruje tren,
čudesnu boju nebojom zvanu,
cvijet nik‘o iz uspomene.

Iz stigme prošloga izrasta ljiljan,
marijansko znamenje
u oknima vode.

Sličan amfori punoj suza
uranja u svijest i srce.

Tvoj glas pijeni tišinu,
stara pjesma ubija strahove,
donosi radost
nebesku…



da, čudna je čudna poezija naših godina.

Dijana Jelčić



- 09:19 - Komentari (18) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>