život je kako kada

< rujan, 2016 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Opis bloga


Život je čudo nemjerljivo i zato se ponekad usudim zapisati sjećanja, misli, nadanja, želje, a sve to podariti svima koji su začarani čudima kao i ja. Uz poeziju često pišem priče koje su isključivo mašta tek sa malim detaljima stvarnog života. Fotografije koje stavljam na blog su moji uradci ako nije drukčije navedeno. Voljela bih da me najprije pitate ako želite što preuzeti.

A. Ž. K.

Ne
Uglavom ne komentiram komentar koji je ostavljen na moj post, niti se vraćam vidjeti da li je ostavljen komentar na moj kod drugih blogera. Zato, ako mi nešto želite reći ostaviti komentar na mom blogu, ako ne želite nije nikakav problem niti ako ne svratite.

Ako želiš nešto reći
demetra02@gmail.com

Početak
Blog je ponovo registriran 13.01.2013.

ljubav

09.09.2016., petak

Fota-3

Ovaj je post samo o jednoj obitelji crnih majmuna. Pauk majmuni.
Majmuni pauk su obitelj hvataša. Poput drugih hvataša žive u tropskim šumama Srednje i Južne Amerike, od južnog Meksika do Brazila. Rod sadrži sedam vrsta, od kojih su sve ugrožene.



Neproporcionalno su dugih udova a hvatanje i repom daje im ime. Majmuni pauk žive u gornjim slojevima prašume i hrane se u visokim slojevima, od 25 do 30 m. Prvenstveno jedu voće, ali će povremeno konzumirati lišće, cvijeće i kukce. Zbog svoje veličine, pauk majmuni zahtijevaju velike površine vlažnih zimzelenih šuma, uglavnom najradije nesmetanu primarnu prašumu. Oni su društvene životinje i žive u zajednicama do 35 jedinki, ali će se razdvojiti za vrijeme hranjenja tijekom dana.



Nedavne studije istraživanja o primatima pokazale su da su majmuni pauci najinteligentniji majmuni novog svijeta. Mogu proizvesti široki spektar zvukova i da će kada su ugroženi proizvesti zvukove slične rzanju konja i produžene krikove.



Oni su lokalnom stanovništvu važan izvor hrane zbog svoje veličine, pa se na široko love. Osim toga uništenje staništa zbog drva i raščišćavanje tla također prijeti ugroženosti vrste pauk majmuna. Osjetljivi su na malariju i koriste se u laboratorijskim studijama bolesti.



Populacija pauk majmuna je u stalnom opadanju.. IUCN Red List navodi jednu vrsta kao ranjive, četiri vrste kao ugrožene i dvije vrste, kao kritično ugrožena.



Dosta sam se dugo zadržala promatrajući to društvance. Kratko bi me pogledali kao da pitaju: "Kaj još si tu"? i nastavili kao da me i nema. Vjerujem da su se navikli na ljude pa nas ne doživljavaju kao lovce (iako ih lovimo kamerom) već kao "eto vas opet".
Šetnja po parku će se nastaviti u idućem postu. Nadam se da vam se nešto od pokazanog svidjelo.
- 11:56 - Komentari (19) - Isprintaj - #